Franciza gratuită cu arome orientale

Cu un aspect delicat şi minimalist, prăjiturile Motiko sunt o replică foarte reuşită a desertului japonez de lux Mochi, format dintr-o crustă subţire din orez şi umplute cu crème ce conţin diverse arome. Desertul Motiko se vinde în stare congelată, iar clienţii sunt sfătuiţi să consume desetul la 15 minute după achiziţie, pentru a savura pe deplin mixul de arome al produselor.
Vineri
11.11.2016
Despre cum a ajuns în România şi posibilităţile de extindere a francizei Motiko pe piaţa locală am vorbit cu Silviu Dragos, director comercial şi master francizor Motiko.
 

Motiko România pregăteşte deschiderea celei de a treia locaţii în Bucureşti, tot în cadrul galeriilor comerciale dintr- un mall, de această dată în cel mai mare: Mega Mall. După locaţiile din AFI Palace şi Park Lake, Silviu Dragoş, directorul comercial si master francizor Motiko pentru România, spune că a trei locaţie va fi deschisă în luna decembrie, pentru a întâmpina clienţii din cele trei locaţii deschise, în ajun de sărbători, cu aromele orientale ale prăjiturilor cu specific japonez.

Despre posibilităţile de extindere a francizei Motiko în România am vorbit cu Silviu Dragos, director comercial Motiko.

Cum ai ajuns francizor Motiko?

Motiko este o franciză pe care am preluat-o din Republica Moldova, prima dată a fost tatăl meu acolo,are o afacere în derulare, i-a plăcut produsul foarte mult, apoi l-am încercat şi eu, mergând la el în vizită. Am vrut să aduc produsul în România şi i-am contactat pe cei de la Motiko. Ei au mai încercat să intre pe piaţa românească, dar s-au lovit de câteva probleme culturale, probleme juridice şi de resurse umane. Aşa că au decis să încheiem un contract de master francizor.

Cum intenţionezi să dezvolţi acest business?

În primul an de funcţionare vrem să deschidem 4-5 locaţii în mall-uri din Bucureşti, apoi ne vom extinde în HORECA. Ulterior intenţionăm să ne extindem şi în reţele de supermarketuri, dar cu un produs puţin diferit, Motiko Desert, acesta fiind Motiko Luxury Desert. Produsul Motiko Desert va fi pe bază de îngheţată şi va fi produs aici, în România, în timp ce prăjiturelele Motiko Luxury Desert sunt produse în Republica Moldova.

Comercializaţi produse premium, cum se explică faptul că nu sunteţi prezenţi în Băneasa Shopping City sau în Promenada?

Am încercat de foarte multe ori, dar este o mare aglomerrare de cereri în cele două mall+uri, ori din această cauză şi chiriile sunt foarte mari. Noi încercăm să găsim un echilibru între costuri şi vânzări. Fiind un brand la început de drum, nu suportă costuri mari pentru comercializare. Investim mult în marketing, în publicitate, dar creşterea este lentă pentru produsele premium, mai ales în sezonul de iarnă. Eu am investit până acum cam 45.000 de euro, iar cu costurile din prezent investiţia se amortiyeayă cam în 3 ani. Suntem în negocieri cu administratorii spaţiilor pentru reducerea chiriilor, dar este destul de dificil. Când vom intra şi pe horeca şi în supermarketuri, atunci timpul de recuperare a investiţiei se va reduce spre un an.

Ca master francizor cu cât se vinde franciza Motiko?

Franciza Motiko nu se vinde, se dă gratis! Proprietarul brandului se aşteaptă să câştige din vânzarea produselor. Ceea ce se cere este respectarea conceptului de prezentare şi comercializare, pentru a menţine standardul de produs premium, în conformitate cu calităţile produsului. Ei furnizează materiale de marketing şi conceptul de spaţiu de vânzare. Bannere, flyere, marketing digital, social media, tot. Restul este investiţia francizatului.

Cu ce capital trebuie să vină francizatul pentru a crea o insulă Motiko într-un centru comercial?

În total, costurile ar fi cam de 20.000 de euro. Dar există proiecte pentru insule mai mari sau mai mici, deci costurile ar putea fi şi un pic mai mici. De exemplu, pentru oraşe mici, gen Brăila, o insulă de 6 metri pătraţi este ok. Asta înseamnă şi costuri de construcţie mai mici, dar şi chirie mai mică pentru spaţiul respectiv.

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !


Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.