Antreprenorii români vor finanțare

„Conform unui studiu EY, antreprenorii consideră că business plan-ul este cel mai important pentru a obţine finanţare (36% dintre antreprenorii respondenţi). După business plan, urmează în ordinea importanţei percepută de antreprenori, echipa şi experienţa anterioară de business (27%) şi garanţiile oferite (14%). De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori în alegerea tipului de finanţare îl reprezintă păstrarea independenţei în deciziile de business (30% dintre antreprenori), urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici (29%) şi pe al treilea de garanţiile solicitate (17%)”, spune Mihai Pop, Manager în departamentul de Asistenţă în Tranzacţii, EY România.
Luni
30.09.2013
Cei care au companii cu venituri până la 1 milion de EUR consideră că finanţarea se obţine dificil în România. Pentru aceștia, factorul decisiv în alegerea sursei de finanţare este păstrarea independenţei în deciziile de business.
 

Studiul Ernst&Young - ”Percepţia antreprenorilor asupra accesului la finanţare” analizează percepţiile a 107 antreprenori români, care au răspuns chestionarului EY în perioada 22 august – 18 septembrie, 59% dintre ei având sub 40 de ani, iar 74% deţinând companii cu venituri sub 1 milion de EUR, informează un comunicat de presă al companiei.

Marea majoritate (75%) a antreprenorilor care au răspuns chestionarului consideră că autorităţile nu facilitează accesul la finanţare al companiilor, spre deosebire de 8% care menţionează un sprijin oferit de guvern în acest sens. Printre ariile pe care guvernul ar trebui să se concentreze pentru a îmbunătăţi accesul la finanţare, antreprenorii au subliniat: facilităţile fiscale pentru investiţiile în companiile mici (34 răspunsuri), promovarea unei legislaţii eficiente şi echitabile a muncii (27), sisteme de reglementare simplificate şi mai eficiente ale afacerilor (25) şi oferirea de fonduri pentru scheme de finanţare (20).

În marea lor majoritate, antreprenorii tineri români se orientează spre creditul bancar, dar iau în considerare şi alte surse de finanţare ca fondurile europene şi joint ventures cu parteneri de afaceri. Cei mai mulţi antreprenori au nevoie de finanţare pentru investiţii (49%), pentru capitalul circulant (20%) şi pentru proiectele noi de tip start-up (20%).

41% dintre antreprenori susţin că au obţinut finanţare în ultimul an, iar aproape unul din trei au obţinut finanţare în ultimele 6 luni – o rată foarte bună în contextul contractării finanţării din ultimii ani. Sumele obţinute au fost, însă, de cele mai multe ori mici, 44% dintre antreprenorii respondenţi afirmând că au primit o finanţare de sub 25.000 de EUR.

Sectoarele în care antreprenorii consideră că sunt cele mai uşor finanţabile sunt cele din IT şi online (39%), agricultură (21%) şi energie verde (13%).

Despre studiu

Studiul Percepţia antreprenorilor asupra accesului la finanţare analizează percepţiile a 107 antreprenori asupra mediului de finanţare din România. Studiul are la bază un chestionar aplicat în perioada 22 august – 18 septembrie 2013. 59% dintre antreprenorii care au răspuns au sub 40 de ani, iar companiile lor au în proporţie de 74% venituri sub 1 milion de EUR.

 


/4/
Vezi mai multe

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.