Cum influențează mass-media succesul unei francize
Relația francizelor cu mass-media
Unii oameni de afaceri dezvoltă relații continue cu mass-media pentru publicitatea gratuită pe care o pot obține. Însă calitatea relațiilor cu presa este mult mai importantă decât aspectul cantitativ. O atitudine favorabilă din partea presei poate influența semnificativ dezvoltarea unei afaceri în franciză.
Relația francizelor cu presa scrisă
În urma crizei economice și a expansiunii diverselor forme ale audiovizualului un număr considerabil de publicații scrise din România au dispărut de pe piață. Cu toate acestea presa scrisă este importantă pentru a comunica anumitor segmente ale publicului o serie de mesaje.
Publicațiile care apar în anumite zone ale României oferă francizorilor și francizaților posibilitatea să se adreseze diverselor segmente de public identificate pe baza criteriilor geografice.
Publicațiile de specialitate sunt un alt mijloc prin care pot fi promovate afacerile în franciză, ele adresându-se direct publicului țintă al franchisingului. Anunțarea ultimelor evenimente legate de companie și aducerea în atenția publică a problemelor de potențial interes pentru o franciză se face de obicei prin intermediul acestor publicații specializate.
Indiferent dacă este publicat în presa scrisă tipărită sau în presa scrisă online, un editorial care comentează favorabil activitățile și performanțele financiare ale unui francizor va conta mai mult în ochii celor care vor să devină francizați decât un raport anual.
Ofertele promoţionale
Cadourile, cupoanele, voucherele de reducere oferite la cumpărarea anumitor ziare sau reviste sunt un mijloc prin care multe francize își fac reclamă. De exemplu, la sărbătorirea unui an de prezență pe piața din România,H&M a oferit cupoane în valoare de 20 de lei în mai multe reviste dedicate femeilor. Cupoanele au putut fi folosite doar în ziua aniversării, pe 25 martie 2012.
Comunicatele de presă
Francizorii/francizații pot informa presa despre un eveniment sau produs prin intermediul comunicatelor de presă. Însă potrivit literaturii de specialitate, doar unul din 10 comunicate de presă este preluat de măcar o publicaţie şi încă şi mai puţine sînt acceptate de un număr suficient de mare de ziare şi reviste. Produsele care sunt cu adevărat noi sau care prezintă un interes real pentru public precum și evenimentele vor primi negreşit atenţia cuvenită din partea mass-media.
Relația francizelor cu audiovizualul
Televiziunea poate fi folosită ca un instrument de relații publice de un francizor priceput. El își poate prezenta produsele și serviciile unui număr mare de potențiali francizați prin intermediul televiziunii, unul dintre cele mai credibile medii de comunicare. Trebuie acordată o atenție sporită aparițiilor televizate deoarece așa cum ele pot crește succesul unei afaceri în franciză, tot ele pot duce la involuția acesteia.
Și radioul poate fi folosit ca mediu de comunicare în cazul unei afaceri în franciză. În general, ceea ce este valabil la televiziune, se aplică și la radio.
Afacerile în franciză pot fi promovate prin intermediul reclamelor difuzate la televizor și la radio. Reclama de televiziune oferă avantajul de a utiliza atât codul sonor, cât și cel vizual pentru a dovedi beneficiile produsului/serviciului oferit.
În România, cele mai multe informații și noutăți despre francize pot fi regăsite în publicațiile online.
(E.C.)Articole citite

Intrarea pe piețele străine este o oportunitate pentru fiecare proprietar ambițios al unui concept de franciză.
Din anul 1995, de când apărea prima franciză clasică în România, Mc Donald’s, în țara noastră au intrat multe francize internaționale.
Franciza a fost recunoscută în multe țări ca o modalitate de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Franciza și-a câștigat un renume și în România după ce mulți investitori au folosit această metodă pentru a-și deschide afaceri sigure și profitabile.
Dacă te-ai decis să te lansezi în afaceri poți să îți deschizi o afacere proprie, să cumperi o afacere deja existentă sau să cumperi o franciză. Deși la prima vedere par asemănătoare, există mai multe diferențe între cele trei modalități de începere a unei afaceri.
Francizarea, o modalitate de dezvoltare a afacerilor folosită în diverse domenii din întreaga lume, a devenit în timp o operațiune de succes și pe piața din România. Succesul afacerilor în franciză în țara noastră se datorează în principal ajutorului care vine din partea grupului mamă, respectiv a francizorului.
Cele mai citite

Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Jump Planet, parcul de divertisment cu trambuline proiectate în Polonia, oferă sistemul de franciză și în România.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...