Cum influențează mass-media succesul unei francize
Relația francizelor cu mass-media
Unii oameni de afaceri dezvoltă relații continue cu mass-media pentru publicitatea gratuită pe care o pot obține. Însă calitatea relațiilor cu presa este mult mai importantă decât aspectul cantitativ. O atitudine favorabilă din partea presei poate influența semnificativ dezvoltarea unei afaceri în franciză.
Relația francizelor cu presa scrisă
În urma crizei economice și a expansiunii diverselor forme ale audiovizualului un număr considerabil de publicații scrise din România au dispărut de pe piață. Cu toate acestea presa scrisă este importantă pentru a comunica anumitor segmente ale publicului o serie de mesaje.
Publicațiile care apar în anumite zone ale României oferă francizorilor și francizaților posibilitatea să se adreseze diverselor segmente de public identificate pe baza criteriilor geografice.
Publicațiile de specialitate sunt un alt mijloc prin care pot fi promovate afacerile în franciză, ele adresându-se direct publicului țintă al franchisingului. Anunțarea ultimelor evenimente legate de companie și aducerea în atenția publică a problemelor de potențial interes pentru o franciză se face de obicei prin intermediul acestor publicații specializate.
Indiferent dacă este publicat în presa scrisă tipărită sau în presa scrisă online, un editorial care comentează favorabil activitățile și performanțele financiare ale unui francizor va conta mai mult în ochii celor care vor să devină francizați decât un raport anual.
Ofertele promoţionale
Cadourile, cupoanele, voucherele de reducere oferite la cumpărarea anumitor ziare sau reviste sunt un mijloc prin care multe francize își fac reclamă. De exemplu, la sărbătorirea unui an de prezență pe piața din România,H&M a oferit cupoane în valoare de 20 de lei în mai multe reviste dedicate femeilor. Cupoanele au putut fi folosite doar în ziua aniversării, pe 25 martie 2012.
Comunicatele de presă
Francizorii/francizații pot informa presa despre un eveniment sau produs prin intermediul comunicatelor de presă. Însă potrivit literaturii de specialitate, doar unul din 10 comunicate de presă este preluat de măcar o publicaţie şi încă şi mai puţine sînt acceptate de un număr suficient de mare de ziare şi reviste. Produsele care sunt cu adevărat noi sau care prezintă un interes real pentru public precum și evenimentele vor primi negreşit atenţia cuvenită din partea mass-media.
Relația francizelor cu audiovizualul
Televiziunea poate fi folosită ca un instrument de relații publice de un francizor priceput. El își poate prezenta produsele și serviciile unui număr mare de potențiali francizați prin intermediul televiziunii, unul dintre cele mai credibile medii de comunicare. Trebuie acordată o atenție sporită aparițiilor televizate deoarece așa cum ele pot crește succesul unei afaceri în franciză, tot ele pot duce la involuția acesteia.
Și radioul poate fi folosit ca mediu de comunicare în cazul unei afaceri în franciză. În general, ceea ce este valabil la televiziune, se aplică și la radio.
Afacerile în franciză pot fi promovate prin intermediul reclamelor difuzate la televizor și la radio. Reclama de televiziune oferă avantajul de a utiliza atât codul sonor, cât și cel vizual pentru a dovedi beneficiile produsului/serviciului oferit.
În România, cele mai multe informații și noutăți despre francize pot fi regăsite în publicațiile online.
(E.C.)Articole citite
Intrarea pe piețele străine este o oportunitate pentru fiecare proprietar ambițios al unui concept de franciză.
Din anul 1995, de când apărea prima franciză clasică în România, Mc Donald’s, în țara noastră au intrat multe francize internaționale.
Franciza a fost recunoscută în multe țări ca o modalitate de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Franciza și-a câștigat un renume și în România după ce mulți investitori au folosit această metodă pentru a-și deschide afaceri sigure și profitabile.
Dacă te-ai decis să te lansezi în afaceri poți să îți deschizi o afacere proprie, să cumperi o afacere deja existentă sau să cumperi o franciză. Deși la prima vedere par asemănătoare, există mai multe diferențe între cele trei modalități de începere a unei afaceri.
Francizarea, o modalitate de dezvoltare a afacerilor folosită în diverse domenii din întreaga lume, a devenit în timp o operațiune de succes și pe piața din România. Succesul afacerilor în franciză în țara noastră se datorează în principal ajutorului care vine din partea grupului mamă, respectiv a francizorului.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start