SUA, Italia, Germania și Franța - țările din care provin cele mai multe francize deschise în România
Francizori din Statele Unite ale Americii, Italia, Spania, Germania au investit pe piața românească în domenii ca: retail, fast-food, servicii, business-uri cu cafenele, restaurante și beauty&spa.
Francize din domeniul retail-ului
În domeniul retail-ului, în România, s-au dezvoltat francize ca: Puma, Esprit, Steilman – din Germania, Sephora, Lacoste- din Franța, Levi’s, Samsonite – din Statele Unite ale Americii,Mango- din Spania, Terraova, Replay, Motivi, Oviesse- din Italia, Debenhams, Marcks&Spencer, Accessorize-din Marea Britanie, BATA-din Cehia, Motor- din Rusia.
Francize din domeniul alimentar
Cele mai populare francize internaționale deschise în România în domeniul alimentar, mai exact în domeniul fast-food-ului, provin din Statele Unite ale Americii: Mc Donald’s, KFC, Pizza Hut, Subway, Burger King, Domino’s, Cinnabon, Broaster Chicken. Întreaga piață de fast-food din România valorează în prezent în jur de jumătate de miliard de euro, potrivit www.realitatea.net. Alte francize internaționale din domeniul alimentar sunt: Fornetti- din Ungaria, Gregory’s și Golden Pie -din Grecia, Nordsee din Germania, PAUL -din Franța. Cele mai cunoscute brand-uri francizate din România din cele enumerate anterior sunt: McDonald's, KFC, Fornetti și Pizza Hut, potrivit unui studiu realizat în anul 2011 de Divizia Market Research a grupului româno - german Rentrop & Straton, citat de site-ul www.manager.ro.
Business-uri cu cafenele
Marii jucători internaționali ai rețelelor de cafenele au fost atrași de piața autohtonă din acest domeniu. Segafredo, Lavazza, Illy, Caffe Vergnano 1882, Flilicori Zecchini și Pascucci sunt francize renumite din domeniul cafenelelor și toate provin din Italia. Alte francize din același domeniu sunt: Starbucks și Hard Rock Cafe- din SUA, Gloria Jean s Coffes- din Australia, Costa Caffee din Marea Britanie și Café Nescafe- din Elveția.
Alte domenii
Franchisingul s-a dezvoltat destul de rapid și în industria automobilelor.Six rent a car din Germania, Premio din Elveția și Point’s din Franța sunt câteva francize din domeniul auto deschise în România.
Benzinării deschise prin franciză în România provin din: Rusia- Lukoil, Austria- OMV, Italia - Azienda Generale Italiana Petroli (AGIP).
În domeniul imobiliar s-au dezvoltat francize din SUA: Century 21, RE/MAX și din Canada: Homelife.
(E.C.)Articole citite
Intrarea pe piețele străine este o oportunitate pentru fiecare proprietar ambițios al unui concept de franciză.
Mass- media poate deveni un instrument pentru promovarea afacerilor în franciză dacă este utilizată în mod adecvat. O relație deschisă și o bună comunicare cu presa poate aduce multiple beneficii unei afaceri în franciză. Mesajele transmise prin mass-media pot spori reputația unei francize prin rolul pe care îl au: informarea și influențarea publicului țintă.
Franciza a fost recunoscută în multe țări ca o modalitate de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Franciza și-a câștigat un renume și în România după ce mulți investitori au folosit această metodă pentru a-și deschide afaceri sigure și profitabile.
Dacă te-ai decis să te lansezi în afaceri poți să îți deschizi o afacere proprie, să cumperi o afacere deja existentă sau să cumperi o franciză. Deși la prima vedere par asemănătoare, există mai multe diferențe între cele trei modalități de începere a unei afaceri.
Francizarea, o modalitate de dezvoltare a afacerilor folosită în diverse domenii din întreaga lume, a devenit în timp o operațiune de succes și pe piața din România. Succesul afacerilor în franciză în țara noastră se datorează în principal ajutorului care vine din partea grupului mamă, respectiv a francizorului.
Cele mai citite
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 24-26 octombrie a.c., la Palatul Culturii din capitala Poloniei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Un nou tip de educație pentru viitor a copiilor din România este oferit de compania Edukido, care caută atât un master francizor, cât și parteneri individuali.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic