SUA, Italia, Germania și Franța - țările din care provin cele mai multe francize deschise în România

În retail-ul vestimentar se remarcă francize ca: Motivi, Bata, Terranova, Accessorize, Mango,Levis.
Miercuri
09.05.2012
Din anul 1995, de când apărea prima franciză clasică în România, Mc Donald’s, în țara noastră au intrat multe francize internaționale.
 

Francizori din Statele Unite ale Americii, Italia, Spania, Germania au investit pe piața românească în domenii ca: retail, fast-food, servicii, business-uri cu cafenele, restaurante și beauty&spa.

Francize din domeniul retail-ului

În domeniul retail-ului, în România, s-au dezvoltat francize ca: Puma, Esprit, Steilman – din Germania, Sephora, Lacoste- din Franța, Levi’s, Samsonite – din Statele Unite ale Americii,Mango- din Spania, Terraova, Replay, Motivi, Oviesse- din Italia, Debenhams, Marcks&Spencer, Accessorize-din Marea Britanie, BATA-din Cehia, Motor- din Rusia.

Francize din domeniul alimentar

Cele mai populare francize internaționale deschise în România în domeniul alimentar, mai exact în domeniul fast-food-ului, provin din Statele Unite ale Americii: Mc Donald’s, KFC, Pizza Hut, Subway, Burger King, Domino’s, Cinnabon, Broaster Chicken. Întreaga piață de fast-food din România valorează în prezent în jur de jumătate de miliard de euro, potrivit www.realitatea.net. Alte francize internaționale din domeniul alimentar sunt: Fornetti- din Ungaria, Gregory’s și Golden Pie -din Grecia, Nordsee din Germania, PAUL -din Franța. Cele mai cunoscute brand-uri francizate din România din cele enumerate anterior sunt: McDonald's, KFC, Fornetti și Pizza Hut, potrivit unui studiu realizat în anul 2011 de Divizia Market Research a grupului româno - german Rentrop & Straton, citat de site-ul www.manager.ro.

Business-uri cu cafenele

Marii jucători internaționali ai rețelelor de cafenele au fost atrași de piața autohtonă din acest domeniu. Segafredo, Lavazza, Illy, Caffe Vergnano 1882, Flilicori Zecchini și Pascucci sunt francize renumite din domeniul cafenelelor și toate provin din Italia. Alte francize din același domeniu sunt: Starbucks și Hard Rock Cafe- din SUA, Gloria Jean s Coffes- din Australia, Costa Caffee din Marea Britanie și Café Nescafe- din Elveția.

Alte domenii

Franchisingul s-a dezvoltat destul de rapid și în industria automobilelor.Six rent a car din Germania, Premio din Elveția și Point’s din Franța sunt câteva francize din domeniul auto deschise în România.

Benzinării deschise prin franciză în România provin din: Rusia- Lukoil, Austria- OMV, Italia - Azienda Generale Italiana Petroli (AGIP).

În domeniul imobiliar s-au dezvoltat francize din SUA: Century 21, RE/MAX și din Canada: Homelife.

(E.C.)
/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Cu franciza în străinătate /11.06.2021

Intrarea pe piețele străine este o oportunitate pentru fiecare proprietar ambițios al unui concept de franciză.

Cum influențează mass-media succesul unei francize /09.05.2012

Mass- media poate deveni un instrument pentru promovarea afacerilor în franciză dacă este utilizată în mod adecvat. O relație deschisă și o bună comunicare cu presa poate aduce multiple beneficii unei afaceri în franciză. Mesajele transmise prin mass-media pot spori reputația unei francize prin rolul pe care îl au: informarea și influențarea publicului țintă.

Evoluția francizei în România /08.05.2012

Franciza a fost recunoscută în multe țări ca o modalitate de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Franciza și-a câștigat un renume și în România după ce mulți investitori au folosit această metodă pentru a-și deschide afaceri sigure și profitabile.

Diferența dintre o franciză și alte oportunități de afaceri /26.04.2012

Dacă te-ai decis să te lansezi în afaceri poți să îți deschizi o afacere proprie, să cumperi o afacere deja existentă sau să cumperi o franciză. Deși la prima vedere par asemănătoare, există mai multe diferențe între cele trei modalități de începere a unei afaceri.

Franciza în România /25.04.2012

Francizarea, o modalitate de dezvoltare a afacerilor folosită în diverse domenii din întreaga lume, a devenit în timp o operațiune de succes și pe piața din România. Succesul afacerilor în franciză în țara noastră se datorează în principal ajutorului care vine din partea grupului mamă, respectiv a francizorului.