Din cele două francize aduse pe piața românească de antreprenorul moldovean Andrei Trancă - La Plăcinte și Andy`s Pizza - cea care oferă produse gastronomice tradiționale are succes și un număr tot mai mare de consumatori.
Luni
28.11.2016
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
 

Lanțul de pizzerii Andy’s Pizza face parte din acelaşi grup de firme cu rețeaua La Plăcinte, un grup de firme aparținând omului de afaceri moldo­vean Andrei Tranga. Cum piața locală abundă de pizzerii cu meniuri care mai de care mai sofisticate, șansele de succes pentru astfel de localuri sunt substanșial reduse. Diferențierea a adus-o însă lanțul de restaurante La Plăcinte, un local cu meniuri stabilite pe baza unei combinațșii de tradițional moldovenesc și slav cu amprentă rusească.

Franciza La Plăcinte a intrat pe piaţa locală acum circa trei ani și are în prezent 13 locații, dintre care 8 în București și patru în țară. Brandul a fost dezvoltat inițial în Republica Moldova, ca lanț de restaurante de tip fast food.

Franciza La Plăcinte face parte din categoria francizelor pentru care sunt necesari peste 200.000 de euro investiție inițială, conform prezentării de pe pagina de internet a lanțului de restaurante. Pentru cel mai mic format de restaurant, de tip A, cu o suprafață minimă de 200 metri pătrați, investiția estimată este de 232.000 euro și include designul, executarea lucrărilor de amenajare, pregătirea personalului și a planurilor de marketing. Costurile francizei se pot apropia de 300.000 de euro pentru un restaurant de peste 400 metri pătrați.

Royalitățile solitate de francizor se ridică la 7 % din vânzările locației. La deschiderea locației, pe lângă serviciile menționate mai sus, francizatul are acces la produsele semipreparate din complexul de producție ce aparține francizorului.


Carol Popa
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.