Din cele două francize aduse pe piața românească de antreprenorul moldovean Andrei Trancă - La Plăcinte și Andy`s Pizza - cea care oferă produse gastronomice tradiționale are succes și un număr tot mai mare de consumatori.
Luni
28.11.2016
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
 

Lanțul de pizzerii Andy’s Pizza face parte din acelaşi grup de firme cu rețeaua La Plăcinte, un grup de firme aparținând omului de afaceri moldo­vean Andrei Tranga. Cum piața locală abundă de pizzerii cu meniuri care mai de care mai sofisticate, șansele de succes pentru astfel de localuri sunt substanșial reduse. Diferențierea a adus-o însă lanțul de restaurante La Plăcinte, un local cu meniuri stabilite pe baza unei combinațșii de tradițional moldovenesc și slav cu amprentă rusească.

Franciza La Plăcinte a intrat pe piaţa locală acum circa trei ani și are în prezent 13 locații, dintre care 8 în București și patru în țară. Brandul a fost dezvoltat inițial în Republica Moldova, ca lanț de restaurante de tip fast food.

Franciza La Plăcinte face parte din categoria francizelor pentru care sunt necesari peste 200.000 de euro investiție inițială, conform prezentării de pe pagina de internet a lanțului de restaurante. Pentru cel mai mic format de restaurant, de tip A, cu o suprafață minimă de 200 metri pătrați, investiția estimată este de 232.000 euro și include designul, executarea lucrărilor de amenajare, pregătirea personalului și a planurilor de marketing. Costurile francizei se pot apropia de 300.000 de euro pentru un restaurant de peste 400 metri pătrați.

Royalitățile solitate de francizor se ridică la 7 % din vânzările locației. La deschiderea locației, pe lângă serviciile menționate mai sus, francizatul are acces la produsele semipreparate din complexul de producție ce aparține francizorului.


Carol Popa
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.