Cafeaua „din mers”, de la modă la obicei

De curând, România a înregistrat o adevărată explozie a micilor antreprenori care s-au axat, şi unii chiar specializat, pe domeniul “coffee to go”. Această abundenţă nu reflectă, însă, o suprasaturare a pieţei. Domeniul este într-un stadiu incipient, piaţa având un potenţial imens, încă neexploatat. Potrivit lui Vlad Timaru, fondator „Coffee2Go”, parcurgem o etapă a băuturilor mari, cu mult lapte, dar şi cu multă cafea. Sunt preferate locaţiile care servesc băuturi cât mai mari, compuse din una, două sau trei shot-uri de espresso - de aici venind, într-o anumită măsură, şi creşterea consumului de cafea care s-a înregistrat în România în ultimul an; dacă până nu demult clientul se mulţumea cu un preparat din 6-9 grame de cafea, acum o băutură în ton cu timpurile trebuie să aibă cel puţin 12-14 grame de cafea; dacă acum ceva vreme se vorbea despre “cafeluţa de dimineaţă”, acum ceşcuţele de 100ml au devenit desuete, fiind înlocuite de cănile mari, cu un volum de 400-500 ml.
„Trendul «coffee to go» va deveni în scurt timp mai mult decât o «modă», va deveni un obicei”, este de părere Vlad Timaru. „Este doar o chestiune de timp până când acest produs va înlocui shot-ul de espresso consumat în incinta unei cafenele. Într-o economie atât de dinamică precum cea din România, consumatorii nu mai găsesc timpul tabietului «espresso»; totul se petrece în grabă, timpul pare că trece mult prea repede, încât nevoia de cafea este satisfăcută din mers, în drum spre serviciu, în drum spre casă, în tren, în maşină, şi în general oriunde o poţi lua cu tine. În Occident, apariţia cafelei «to go» a fost o necesitate, iar piaţa din România n-aş spune că a copiat «moda», ci mai degrabă că s-a adaptat la cerinţele şi nevoile contemporane.”
În opinia fondatorului Coffee2Go, pentru a putea prepara şi vinde produsul, şi ulterior pentru a convinge clientul să revină pentru “coffee to go”, trebuie îndeplinite concomitent mai multe condiţii. Raportul calitate/preţ/cantitate trebuie să fie unul adaptat segmentului de consumatori vizat. Igiena şi profesionalismul în procesul de preparare sunt principii de la care nu se poate face rabat. Rapiditatea servirii este necesară în acest domeniu în care mai toţi consumatorii sunt “pe fugă”.
Localizarea coffee-spot-ului aduce mai mult de 50% din succesul afacerii; un coffee shop bine poziţionat, uşor accesibil consumatorilor, este mult mai frecventat decât unul similar poziţionat neinspirat. Meniul variat este necesar pentru a oferi posibilitatea clientului să-şi aleagă produsul care îi satisface cât mai complet preferinţele. Abilităţile de comunicare ale celui care serveşte sunt de natură să facă clientul să revină; nu e de ajuns să atragi doar prima dată; este foarte important ca acel client să revină, să devină fidel, relaţia consumator fidel – vânzător devenind una aproape personală. În plus, fiecare furnizor de "coffee to" go trebuie să aibă o poveste, poveste în care consumatorul trebuie să se simtă un actor important. Comunicarea de brand are acest rol, de a spune povestea în aşa fel încât vânzătorul, consumatorul, produsele să devină actori principali ai unei poveşti zilnice care să devină în timp o rutină.
Coffee2Go a fost înfiinţată în februarie 2013. La acel moment, această piaţă, a cafelei “to go”, era destul de restrânsă, clienţii neavând multe alternative; puteai alege fie cafeaua de la automate, fie pe cea a marilor lanţuri de cafenele sau fast-food-uri; în diverse oraşe poate mai existau mici antreprenori care au încercat pe plan local să schimbe obiceiul de consum al unui număr foarte mic de consumatori. Astăzi, această piaţă este una foarte dinamică şi în expansiune; apar foarte mulţi operatori, dar, în acelaşi timp, unii îşi închid porţile.
“Va mai trece ceva timp până când piaţa se va stabiliza, acest lucru depinzând atât de curentul antreprenorial, cât şi de stat, prin intermediul legislaţiei, restricţiilor, taxelor sau avantajelor oferite nouă, antreprenorilor români. Piaţa cafelei aduce sume uriaşe la bugetul de stat şi dezvoltarea acesteia ar trebui sprijinită şi de către statul român”, conchide Vlad Timaru.
Articole citite

Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari