Clientul nostru, stăpânul nostru?
Peste 60% din populaţie consideră că în orice situaţie, clientului trebuie să i se dea dreptate. Potrivit unui studiu al companiei britanice AVA, o asemenea atitudine poate avea efecte grave asupra companiei în sine şi a strategiei de business. Experţii în domeniul serviciilor pentru clienţi, aşa numitele “Customer Service” au creat 3 scenarii posibile pentru companiile care acordă dreptate doar clientului, indiferent de situaţie.
- Calitatea serviciului catre clienţi va scădea
Credeţi sau nu, daca ajungeţi să ascultaţi orice dorinţă a clientului şi să vă faceţi din această practică o prioritate, aşa zisul serviciu de clienţi perfect poate înregistra o scădere dramatică. În momentul în care managementul companiei este preocupat doar de dorinţele clientului căruia îi pune la dispoziţie întreaga sa echipă, poate transmite subordonaţilor un mesaj extrem de negativ. Angajaţii se pot simţi neglijaţi şi trataţi cu inferioritate în comparaţie cu clienţii companiei şi pot transmite un mesaj de business eronat.
Pe de altă parte, dacă angajatul are o comunicare deschisă cu supervizorul său, i se pune la dispoziţie întreaga bază de informaţii şi beneficiază de training-uri în domeniu, va lucra cu entuziasm şi va avea o atitudine pozitivă- toate aceste reacţii şi opinii vor fi transmise mai departe consumatorului final. Preferaţi să deţineţi o cafenea unde chelnerii sunt mereu serviabili sau o cafenea unde niciun client nu se întoarce din cauza aroganţei personalului?
Autorul cărţii “Fresh customer service”, Michael D. Brown spune: “Într-un business de succes, pe locul secund se află întotdeauna clientul. Pe primul loc stă angajatul.” Altfel spus, dacă îţi pasă de bunăstarea propriei echipe, satisfacţia clientului va veni de la sine.
- Prea multă atenţie poate fi confundată cu slugărnicia
Compania trebuie să ofere servicii pentru clienţi, însă nu îi serveşte pe aceştia în adevăratul sens al cuvântului. Înţelegerea diferenţei dintre aceste două abordări este crucială. Mulţi antreprenori consideră că dacă au cât mai mulţi clienţi, business-ul este unul de succes. Însă din nou, acest lucru nu se aplică în totalitate. Unii clienţi pot aduce daune companiei. Potrivit studiului, este foarte important să ştiţi cum să vă triaţi clienţii.
Bineînţeles, este bine să ne cunoaştem clienţii şi să le ascultăm nevoile. Dar este necesar şi să ne întrebăm: „Sunt aceşti oameni potriviţi pentru business-ul meu? Am nevoie de ei doar pentru a le vinde produse sau trebuie să produc orice pentru ei?” . Uneori poate trebuie lăsaţi să meargă la competiţie. Este mai bine să se întoarcă pentru că au fost dezamăgiţi de o altă companiei. Pe de altă parte, să nu uitaţi că dacă vă cunoaşteţi clientul şi încercaţi să îl înţelegeţi veţi avea numai de câştigat.
- Vă depăşiţi limitele şi posibilităţile
Dacă vă supuneţi fiecărei dorinţe a clientului, managementul va pierde timp preţios, energie şi bani. IMM-urile şi start up-urile au în general o cantitate limitată de resurse. De aceea este bine să vă focusaţi atenţia asupra consumatorilor care pot deveni ambasadori loiali ai brand-ului. Dar cum puteţi şti care clienţi merită atenţia dumneavoastră deplină?
Benjamin Dyers, directorul companiei Powered Now, confirmă că doar persoanele cu adevărat experimentate pot avea aceste aptitudini. „În prezent, este necesar să îţi asculţi clienţii pentru că atât veştile bune, cât şi cele rele circulă extrem de repede”, spune Dyers. Cu toate acestea, un serviciu pentru clienţi de calitate nu acordă întotdeauna dreptate clienţilor. Cerinţele unora pot fi absurde, iar dacă încerci să le satisfaci orice dorinţă, din nou îţi poate afecta business-ul. Dyers recomandă să vă cereţi scuze clienţilor cărora le-aţi greşit, iar dacă este posibil, să le oferiţi o compensare. Dar nu cu orice preţ! Încercaţi să găsiţi un echilibru între aceste abordări. Clientul poate nu este stăpânul nostru, însă nu uitaţi că o altă greşeală gravă în orice business este să fii dur cu cel care plăteşte pentru serviciile, sfaturile şi produsele dumneavoastră.
Articole citite

Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...