Un lanţ de restaurante fast-food se extinde în Ţara Marelui Zid

Burger King a lansat recent în Statele Unite ale Americii un desert făcut din îngheţată de vanilie, slănină, sirop de ciocolată şi caramel.
Luni
25.06.2012
Un fast-food american îşi va mări în următorii 5-7 ani reţeaua de restaurante din China.
 

Gigantul fast-food american Burger King a anunţat că va deschide 1.000 de restaurante în China pe parcursul următorilor 5-7 ani, potrivit BBC, citat de Ziarul Financiar. Anunţul a fost făcut după ce grupul american a semnat un acord pentru o companie mixtă împreună cu familia Kurdoglu - care operează cea mai mare franciză internaţională Burger King - , şi firma de investiţii Cartesian Capital Group. În prezent, Burger King are 63 de unităţi în China, în timp ce principalul rival, McDonald's, deține aproximativ 1.400 de restaurante.

Burger King plănuieşte să se extindă şi pe piaţa rusă unde a înfiinţat o companie mixtă împreună cu VTB Capital, divizia de investiții a băncii VTB din Rusia, şi Burger Rus, cel mai mare francizat Burger King din Rusia. Obiectivul acesteia este să deschidă câteva sute de restaurante Burger King în Rusia în următorii ani.

Săptămâna trecută a marcat ieşirea Burger King de pe piaţa din România, după ce Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în ţara noastră, a intrat în insolvenţă şi a anunţat închiderea ultimelor două restaurante de pe piaţa locală.

Burger King Corp este al doilea lanţ de restaurante fast food ca mărime din lume, având aproape 12.000 de restaurante în 75 de țări. Aproximativ 90 % din restaurantele Burger King sunt operate în franciză.

Ideea Burger King le aparține lui James W. McLamore şi David Edgerton care au fondat acest concept în anul 1954, în Miami, Florida. Cei doi antreprenori au achiziționat dreptul de franciză pe plan mondial pentru compania lor.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.