Franciza Taco Bell vine în România din această toamnă
Potrivit retail-news.ro, Taco Bell România va face parte din grupul Sphera Franchise Group S.A., cel mai mare grup de restaurante din România, ce deţine companiile care operează în sistem de master franciză KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery.
Grupul de franciză Sphera Franchise Group S.A. a anunțat oficial intrarea Taco Bell pe piața din România, luni, 28 august.
Cu vânzări totale de peste 130 de milioane de euro, aproximativ 100 de locații și peste 4.000 de angajați, Sphera Franchise Group S.A. devine cel mai mare grup de restaurante din România. Noul holding este o validare a unui model de business sustenabil și sănătos, cu o prezență de peste 20 de ani pe piața din România. Crearea noii companii reprezintă o modalitate mai eficientă de gestionare a brandurilor din portofoliu, fiind totodată un jucător cheie în economia românească și un investitor de încredere pe piață.
Istoria Taco Bell are o evoluție sinuoasă. Primul restaurant Taco Bell a fost deschis de către Glen Bell in 1962, în Downey, California, iar sistemul de franciză a fost lansat în 1964 prin deschiderea unui restaurant în Torrance, California.
Primul comunicat despre afacerea Taco Bell a fost publicat în 1970 când rețeaua număra deja 325 de restaurante.
În 1978, Glen Bell a decis să vândă 868 de restaurante catre corporația PepsiCo Inc., devenind astfel acționar PepsiCo. Ulterior, în 1997, reprezentanții companiei au decis să vândă acțiunile PepsiCo.
În 1989, Taco Bell lansează în premieră conceptul asocierii promoțiilor de marketing pentru produse fast-food cu personaje de film renumite. Campania „Batman” a reprezentat un succes uriaș, aducând lanțul de restaurante în lumina reflectoarelor.
În prezent, Taco Bell deservește anual peste 2 miliarde de clienți, în aproximativ 7.000 de restaurante din toată lumea, din care peste 80% sunt deținute și exploatate de francizați independenți și licențiatori. Compania are în acest moment 175.000 de angajați la nivel mondial.
Compania și francizații săi generează vânzări de peste 9 miliarde de dolari la nivel mondial. Obiectivul brandului este acela de a deveni o companie cu vânzări globale de 15 miliarde de dolari și cu 9.000 de restaurante la nivel mondial, până în 2022.
Compania a lansat deja și site-ul în limba română (www.taco-bell.ro), iar un prim restaurant va fi deschis la toamnă, în mall-ul Băneasa Shopping City.
KFC, cel mai popular lanț de restaurante din lume specializat în produse din carne de pui, aniversează anul acesta 20 de ani de la intrarea pe piața din România. Odată cu prima locaţie deschisă în aprilie 1997 pe Bulevardul Magheru din București, KFC a scris istoria unui brand inovator.
În România, lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network. Rețeaua cuprinde în prezent 63 de restaurante în București și în alte orașe precum Timișoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Pitești și Brașov.
Pizza Hut a intrat pe piața locală în 1994, cu un prim restaurant în București. Povestea Pizza Hut din Romania a început cu un restaurant în București și 100 de angajați. Astăzi, sunt 21 de locații Pizza Hut în România, unde sunt serviți peste 3 milioane de români pe an și se vând peste 1 milion de pizza/an în intreaga retea.
Articole citite
De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go
/03.11.2025
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Cele mai citite
Cafenea in loc de masina!
/31.08.2016
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Conceptul de franciză HUSSE este prezent în 46 de țări din Europa, America, Africa și Asia, având o rețea de peste 1000 de francizați care livrează produse Husse către aproximativ 300.000 de clienți.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari