Ce francize pot înlocui Burger King

Cartofii prăjiți de la Wendy’s se află pe primul loc în topul preferințelor consumatorilor de fast-food de peste ocean.
Vineri
29.06.2012
Pe piața americană există 3 francize cunoscute care ar putea avea succes la noi în țară.
 

După ce Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Buger King în România, a intrat în insolvență și a închis ultimele 3 restaurante din țara noastră, piața americană prezintă 3 companii care momentan nu sunt prezente pe piața locală: Taco Bell, Wendy's și Dunkin Donuts. Oricare dintre aceste francize ar putea lua cu succes locul Burger King în România, pe o piață fast-food estimată la 500 de milioane de euro.

Taco Bell este cel mai mare lanț cu specific mexican din Statele Unite ale Americii. Recent, un produs fast-food din portofoliul Taco Bell a stabilit un nou record în vânzări. Este vorba despre Doritos Locos Tacos care a fost vândut în 100 de bucăți în doar 10 săptămâni. Taco Bell face parte din portofoliul Yum!Brands care deține și brand-urile KFC și Pizza Hut, prezente și în România.

Fast-food-ul Wendy' s este foarte popular în Statele Unite ale Americii însă în Europa nu este foarte cunoscut. Rețeaua Wendy's include peste 6.500 de restaurante deschise prin franciză atât în Statele Unite ale Americii, cât și în alte 27 de țări din împrejurimi.

Dunkin Donuts se regăsește de câțiva ani în topul celor mai cunoscute companii americane din domeniul gastronomic. În anii '90, Dunkin Donuts a deschis un magazin în Piața Unirii din București însă l-a închis la scurt timp de la inaugurare. Între timp românii au împrumutat multe dintre obiceiurile americanilor, deci compania ar putea avea succes pe piața locală.

Cele mai cunoscute companii de pe piața fast-food din România sunt McDonald's, KFC, Pizza Hut și nou venitul Subway.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.