5 to go – planuri pentru viitor
“Suntem bucuroși că francizații aleg stabilitate și prelungesc progresiv contractele de franciză însă, ca să fiu sincer, nu este o surpriză și nu mă miră acest lucru pentru că cifrele indică o creștere atât a cifrei de afaceri per grup, cât și individual, per locație, de la an la an. Totodată profitul fiecărei cafenele este în creștere, iar activitățile operaționale se perfecționează odată cu acumularea de experiență. Toate fiind semnale clare ale bunăstării atât a francizaților, cât și a grupului, deci ne așteptăm să înceapă recontractarea și prelungirea francizelor” spune Radu Savopol, fondator 5 to go.
Lanțul de cafenele 5 to go este în continuă expansiune, ajungând în luna februarie 2017 la 70 de locații și devenind astfel cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, nu doar din România. Planurile de expansiune nu se opresc aici, întrucât 5 to go dorește să depășească 100 de locații în 2018.
“Am ales să fiu antreprenor datorită spiritului meu întreprinzător și totodată libertății, iar conceptul 5 to go este unul simplu și de succes. Impactul colaborării cu 5 to go a fost încă de la început pozitiv, conferindu-mi oportunitatea de a îmi fixa propriul ritm în viață. Datorită compatibilității bune dintre mine și 5 to go, precum și datorită succesului pe care a avut-o cafeneaua mea, am decis să prelungesc franciza cu încă 5 ani și totodată, la mijlocului lunii februarie 2018, voi deschide a doua locație 5 to go” declară francizatul 5 to go Horoscop, din București.
În medie, în momentul de față, o cafenea 5 to go vinde 300 de produse zilnic, iar numărul de clienți a atins pragul de 15.000 în fiecare zi, în București și în țară.
La final de 2017, cifra de afaceri a grupului 5 to go a depăşit 2,8 milioane de euro, față de 1,2 milioane de euro în 2016.
Despre planurile 5 to go pentru anul 2018, ne povestește Radu Savopol, fondator 5 to go:
În ce constau planurile de dezvoltare pentru 2018 în ceea ce privește lanțul de cafenele 5 to go, dar și celelalte branduri din grup? Ce investiții vor fi direcționate în acest sens?
“Lanțul 5 to go își propune să ajungă la 150 de locații în 2018, atât cu 5 to go, cât și cu 5 to go Coffee Spot. Pentru Dialogue Social Bar căutăm încă o locație, într-o clădire istorică. Estimăm că investițiile pentru Dialogue Social bar vor fi în jur de 40.000 de euro. Pentru a ajunge la 150 de locații 5 to go, investițiile vor fi între 650.000 de euro și 800.000 de euro.
Tot în 2018 vom lansa al treilea concept 5 to go pentru un coffee shop cu suprafața de 50 - 100 m2, cu un design inedit. Conceptul va fi unic și se va pozitiona în segmentul de preț mediu spre premium. Oficial va fi lansat în luna martie sau aprilie 2018.”
Cum apreciați că a fost primit de către piață Dialogue Social Bar - care este profilul clienților, cum a evoluat numărul acestora de la deschidere până în prezent și în cât timp apreciați că se va amortiza investiția?
“Am deschis într-o perioadă dificilă pentru segmentul HoReCa (mai - iunie), însă, din luna septembrie, locația s-a poziționat în zona de evenimente, workshop-uri, evenimente private și mai puțin în zona de co-working, asta datorită evenimentelor exclusive ce se desfașurau în locație. Este exemplu unei afaceri pe care o gândești într-o direcție, dar observi că piața îți cere altă direcție și te adaptezi pe acea zonă care îți aduce profit și este foarte bună pentru conceptul nostru, Dialogue Social Bar fiind un spațiu atipic. Investiția cred ca va fi amortizată în 2 ani.”
Cum au evoluat planurile de extindere în afara României cu lanțul de cafenele 5 to go și în ce constau planurile viitoare de dezvoltare în acest sens?
“În 2017, am tot avut întâlniri cu diverși parteneri și investitori pentru piața din Estul Europei, însă nu am stabilit o dată concretă pentru deschiderea primei locații în afara României. Ne-am concentrate atenția mai mult pe piața din România și acest lucru s-a văzut la finalul anului.”
Cum apreciați că va influența business-ul conceptul 5 to go +?
“Conceptul 5 to go + este deja în teste de cîteva luni, cu 3 produse de 10 lei și pot spune că a fost foarte bine absorbit de către piață, fără să avem un focus special pe concept. Cu aceste produse am avut o creștere a cifrei medii de vânzare pe locație între 5% - 15%. Dacă ne raportăm strict la Mr. Big - băuturile de 16 oz, acesta a adus mult mai multă valoare și este un prim pas în proiectul 5 to go +. Consider că această schimbare va da o cu totul altă dinamică conceptului 5 to go.”
Care sunt principalele provocări pe care le identificați în domeniul HoReCa, pe plan local?
“Provocarea cea mai mare în acest moment este stabilitatea fiscală, administrativă, forța de muncă, seriozitatea partenerilor și concurența neloială.”
Articole citite
5 to go a lansat o serie de noi produse care vin în sprijinul creșterii cifrei de afaceri a francizaților și corespund tendințelor consumatorilor.
5 to go menține obiectivele de extindere setate pentru perioada următoare și deschide trei birouri regionale de franciză, la Iași, Cluj și Timișoara.
Franciza 5 to go aduce sezonul estival în cele peste cele 550 de cafenele răspândite în întreaga țară.
Un sistem de franciză, așa cum este 5 to go, nu mai are nevoie de nici un alt argument pentru a-i deveni partener în momentul în care prezintă cifrele afacerii și acestea sunt mai mult decât edificatoare.
Brandul 5 to go a făcut un nou pas pentru consolidarea și dezvoltarea afacerii, deschizând un prim flagship store în centrul istoric al municipiului Brașov.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari