Excelența face diferența
Școala Națională de Excelență în Industria Ospitalității – Bella Italia - este prima școală particulară din România, înființată în 2008, care funcționează ca un centru de inițiere și formare profesională pentru sectorul HoReCa, oferind o gamă variată de cursuri de formare în meseriile industriei ospitalității, la finalul cărora se acordă diplome recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Educației Naționale.
Iulian Zamfir, fondatorul Școlii și deținătorul francizei Bella Italia
Școala a fost înființată la Brăila, în anul 2008, de către Iulian Zamfir, cel care a deschis și primul restaurant pizzerie în orașul de la Dunăre. Despre activitățile școlii și despre programul de training, elaborat pentru angajații restaurantelor din cadrul rețelei de franciză Bella Italia, ne spune mai multe detalii chiar Iulian Zamfir, fondatorul Școlii și deținătorul francizei Bella Italia:
PROFIT system: Despre Școala Bella Italia din Brăila, am aflat multe lucruri interesante și ne bucurăm că există și în frumosul oraș de la Dunăre o astfel de academie dedicată specializării personalului din domeniul HoReCa. Ce ne puteți spune despre cursurile organizate în cadrul școlii?
Iulian Zamfir: În cadrul școlii Bella Italia, deviza este „Excelență în industria ospitalității” pentru că ne dorim să facem lucruri de calitate. Cuvântul cheie este „excelență” pentru că vrem să organizam cursurile la un nivel înalt de pregatire în domeniul gastronomic. Maeștrii care țin cursurile și programa cursurilor se axează pe foarte multă practică, ceea ce permite cursanților să experimenteze diverse etape de pregătire a preparatelor. Programa școlii este axată pe 4 tipuri de cursuri care prevăd atât cursuri pentru profesioniști, cât și cursuri pentru amatori. Cursurile pentru profesioniști pot fi de calificare și durează 6 luni, de specializare, dedicate celor cu grade mai înalte sau de perfecționare, care durează câteva zile. Toate aceste cursuri se finalizează cu diplome eliberate de Școala Bella Italia și certificate de CNFPA. A patra categorie o reprezintă cursurile pentru amatori și pot spune că există destul de multe cereri și pe acest segment.
PROFIT system: În cât timp credeți că se formează un bucătar bun și care sunt criteriile în funcție de care se clasifică gradul de specializare al bucătarului?
Iulian Zamfir: Părerea mea este că bucătarii se încadrează în 2 categorii: bucătari buni profesioniști și, din experiența mea, pot spune că aceștia reprezintă aproximativ 95% din această branșă, în timp ce bucătarii buni profesioniști, dar și creativi reprezintă doar 5%. Criteriile pe care le am în vedere sunt pasiunea pentru gastronomie, talentul, experiența, perseverența, creativitatea, dorința permanentă de perfecționare și capacitatea de inovare.
PROFIT system: Știm că franciza Bella Italia este în plin proces de expansiune națională. Ne puteți spune cum a reacționat piața și câte solicitări ați primit până în prezent de la potențialii francizați dispuși să investească într-o pizzerie în franciză?
Iulian Zamfir: În ultimii ani, piața s-a dezghețat. De 2-3 ani, primim 4-5 cereri de franciză pe săptămână. În România, piața francizelor este încă în formare, însă conceptele românești de franciză s-au dezvoltat și au început să se extindă chiar și peste hotare pentru că, pe piața francizelor, afacerile sunt testate și riscurile sunt mai mici, fiind preluate de francizor, care a testat „rețeta afacerii” anterior. Sperăm că, în următorii ani, vom vedea o maturizare a pieței de francize în România, odată cu dezvoltarea afacerilor.
PROFIT system: În ce constă sprijinul pe care îl veți acorda francizaților? Vor participa aceștia la cursurile organizate în cadrul Școlii Bella Italia?
Iulian Zamfir: Sprijinul pe care îl acordăm francizaților începe cu efectuarea studiului de piață pentru viitoarea locație. După alegerea locației, al doilea pas este semnarea contractului de franciză, urmat apoi de efectuarea planului de activități cu termene exacte. Ulterior stabilim data deschiderii locației și organizăm instruirea personalului care urmează să lucreze în locație. La deschiderea fiecărei locații, francizatul va fi asistat pe o perioadă de aproximativ 10 zile, de către specialiștii Bella Italia. Personalul va fi instruit atât la început, până la deschiderea locației, dar și periodic, pe tot parcursul contractului de franciză, în cadrul Școlii Bella Italia.
PROFIT system: Care considerați că sunt elementele cheie pentru a avea o afacere de succes în domeniul gastronomic?
Iulian Zamfir: Din experiența mea de până acum, am dedus că există câteva elemente cheie care contribuie la succesul unei afaceri în domeniul gastronomic. În primul rând, trebuie să-ți placă domeniul gastronomic și consider că acest aspect este foarte important pentru clienți. Al doilea element cheie se referă la selecția materiilor prime, care trebuie să fie proaspete, de calitate, să aibă proveniență controlată, adică să fie achiziționate de la producători sau retaileri renumiți, care pot garanta că respectă normele HACCP și lanțul frigului. Al treilea element cheie îl constituie rețetele, care trebuie să fie bine alese astfel încât să ofere unicitate meniului. Și un ultim element cheie la care vreau să fac referire îl reprezintă procesul tehnologic care este în strânsă legătură cu dotarea bucătăriei cu echipamente performante.
Pentru a descoperi mai multe detalii privind franciza Bella Italia - Pizza Express, vă invităm să accesați catalogul de franciză, disponibil pe site-ul nostru.
Articole citite
Sistemul de franciză Bella Italia a dovedit că, prin concepte eficiente și versatile, dificultățile create de pandemie pot fi depășite cu succes.
Lanțul de pizzerii Bella Italia își dovedește din nou eficiența. De această dată este vorba de succesul imediat al unui tânăr, fără experiență antreprenorială, care a deschis o unitate în Ploiești și a avut profit după prima lună.
Franciza Bella Italia ar putea fi prima rețea de restaurante/pizzerie care să ofere clienților săi, în toate locațiile de pe teritoriul României, pizza din aluat fără gluten.
Rentabilitatea conceptului Bella Italia Pizza Express a determinat un francizat ca, într-o perioadă de doar câteva luni, să deschidă nu una, nu două, ci trei locații.
Experiența, seriozitatea și profitabilitatea francizei Bella Italia România, primul astfel de sistem integral autohton în domeniu, face ca noi locații și noi parteneri să apară în mai multe orașe ale țării
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari