Bucătăria japoneză: un joc de culoare, arome şi texturi
De ce aţi ales să deschideţi un restaurant cu specific japonez în România şi cum au întâmpinat românii acest concept?
După ce m-am mutat în Cluj-Napoca, am dorit să transmit clujenilor şi nu numai, o parte din Japonia, din cultura Japoniei prin gastronomie - aceasta fiind pasiunea mea. Când am deschis Wasabi Running Sushi (termenul japonez este de Kaiten sushi –回転寿司) în anul 2008, primul şi singurul running sushi din România, lumea a fost surpinsă, mirată, nu ştia ce reprezintă acest concept. De departe se vedea doar un bar şi niste farfurii care se învârteau. În timp, oamenii au înţeles ce este de fapt acest running sushi - nu este un sushi care fuge şi nici un sushi după care trebuie să fugi, ci unul care fuge spre tine (râde).
Spuneţi-ne vă rog câteva caracteristici ale bucătăriei japoneze, implicit ale bucătăriei Wasabi.
Preparatele culinare ale bucătăriei japoneze trebuie să încânte toate simţurile, trebuie să ofere un spectacol vizual, olfactiv, gustativ, un joc de culoare, arome şi texturi. La acestea se mai adaugă folosirea ingredientelor proaspete, o atenţie deosebită acordată modului de combinare a ingredientelor/tehnicilor de pregătire a preparatelor astfel încât niciun ingredient să nu acopere/şteargă aroma şi gustul altui ingredient. Toate acestea pentru ca cel care va savura preparatul final să se poata bucura de spectacolul aromelor.
Aveţi vreun ingredient secret pe care obişnuiţi să-l folosiţi atunci cand gătiţi?
Există mai multe ingrediente secrete pe care le folosesc atunci când gătesc, dar cred că mai presus de orice ingredient secret se găseşte pasiunea şi dorinţa de a-i încânta, de a-i face fericiţi pe cei care vor gusta din preparatele pregătite de mine. Bucătarul trebuie să fie în acelaşi timp un şi un chimist şi un artist. Întrebarea care apare este: Cât la sută chimist şi cât la sută artist?
Care credeţi că este ingredientul care determină succesul unei afaceri în franciză?
Nu cred că putem vorbi despre un singur ingredient al succesului într-o afacere în franciză, ci despre o “reteţă” care trebuie respectată, adaptată/modificată atunci când este cazul, reţetă care cuprinde mai multe ingrediente alături de tehnici “de preparare” şi “ de servire”. Între francizor şi francizat trebuie să existe un limbaj comun, colaborare, interes, atât din partea francizatului, cât şi din partea francizorului. Dorinţa de a dezvolta afacerea prin franciză a apărut ca o evoluţie firească a afacerii şi a dezvoltării a ceea ce am început în urmă cu 9 ani, când am deschis primul restaurant cu specific japonez în Cluj-Napoca
Care sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care vor sa devină francizaţi Wasabi?
Fără să fac referire la taxa de intrare care apare pentru orice tip de afacere ai lua în franciză, care pentru franciza Wasabi variază în funcţie de conceptul ales - running sushi, sushi bar, sushi shop,sushi restaurant - cel care doreşte să devină francizat Wasabi trebuie să aibă pasiune/să dezvolte pasiune pentru afacere şi pentru gastronomia japoneză.
Care consideraţi că este cel mai mare succes al dumneavoastră de până acum în domeniul gastronomic?
Fiecare preparat care este servit şi fiecare client care este mulţumit în localurile membre Tokyo Group, reprezintă un succes, atât pentru mine cât şi pentru echipa cu care lucrez. În februarie 2012, Tokyo Group a devenit membru al All Japan Sushi Association, iar eu am obţinut Sushi Proficiency Certificate emis de Sushi Skills Institute - All Japan Sushi Association, fiind primul bucătar din afara Japoniei care a obţinut acest certificat.
Articole citite
De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go
/03.11.2025
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari