Rețetă pentru franciză de succes
Cristian Naca, inginer în alimentație publică și fondatorul francizei FitFoodWay, are o istorie interesantă în antreprenoriat și ne va spune cum a ajuns aici.
“Povestea mea începe de la o vârstă fragedă, 20 de ani, când am deschis un chioșc în parcul de copii, unde vindeam înghețată și jucării. A fost un început promițător, obținând un profit important pentru nivelul respectiv - având în vedere faptul că pe atunci eram student. Fiind un business sezonier, doar pe perioada de vară, la final de sezon am închis afacerea. Pentru că un aveam altă activitate, mi s-a oferit oportunitatea să lucrez în construcții, ca muncitor pe un șantier din Franța, oportunitate pe care nu am refuzat-o. Au fost șase luni grele și m-am întors acasă. Am deschis, din nou, chioșcul de înghețată. Din banii câștigați în Franța am deschis, apoi, un fast-food, care a mers binișor”, spune Cristian Naca.
În 2010, acesta avea două afaceri și treaba mergea spre bine. Drept urmare, în anul următor a mai deschis o pizzerie, care a mers bine doar trei luni. Atunci a început să se lovească de “sisteme” și de ceea ce înseamnă, cu adevărat, o afacere. Visele și impetuozitatea nu puteau să țină loc științei de a controla sistemul, fără o experiență sau studii antreprenoriale serioase. “Ambițios din fire, mi-am mai deschis, în același timp, un alt business. De data aceasta, a fost vorba despre un stand de jucării într-un complex comerial. După doar trei luni, l-am închis”, adaugă antreprenorul.
Așadar, standul de jucării a fost închis. Chioșcul din parcul copiilor nu mai mergea, iar clădirea în care a înființat un fast-food a intrat în reparații capitale și a trebuit să pună capăt afacerii. Pizzeria nu mai mergea de fel. Cu ultimele eforturi, a deschis o cafenea-pizzerie, dar a avut același deznodământ. Minunat, nu-i așa ?
În 2015, Cristian și-a declarat falimentul și, din cauza datoriilor, a decis să ia din nou drumul străinătății. De această dată, a ales Londra. În Regatul Unit a început să lucreze ca ospătar, iar după puțin timp a devenit manager. Spiritul antreprenorial l-a urmărit și aici așa că, nu după multă vreme, împreună cu un prieten, a deschis o firmă de construcții. Și-a pus, din ce în ce mai intens, problema unei viziuni clare asupra viitorului său. Cum acesta nu era clar, a închis firma și s-a întors în țară. Cum cererea era mare pe piața construcțiilor, ce putea să facă ? Și-a deschis o firmă de profil. “Era toamna lui 2017, prima lucrare luată, primii muncitori angajați. Credeam că norocul îmi surâde din nou. Au trecut Sărbătorile de iarnă și cheamă la lucru, dacă ai pe cine. Muncitorii mei au dispărut. Cu ocazia începerii noului an, mi-am declarat și ultimul faliment”, spune, cu un zâmbet trist, Cristian Naca.
“Am avut șapte afaceri. Tot atâtea bucurii, dezamăgiri, falimente, vize spuberate. De fiecare dată am început de la zero. Mai adăugăm și datorii la Fisc, de vreo 30.000 de euro, strânse în ultimii ani de antreprenoriat. Plătește-le, dacă ai cu ce ! Cât timp am locuit la Londra am cunoscut o lume nouă, o lume a digitalizării, una a inovației, unde lucrurile se mișcau foarte rapid. Mare mi-a fost mirarea când, într-o zi, am văzut un livrator că lasă niște pachete cu mâncare și pleacă. L-am întrebat ce face. Acesta mi-a spus că lasă meniuri cu mâncare pentru toată ziua, care sunt plătite deja. Atunci am știut că acest model va merge și la noi. Așa a apărut ideea FitFoodWay”, a adăugat Cristian.
Ajuns la capătul prăpastiei, cu datorii la Fisc, a decis să deschidă, cu ultimii bani, un business la care se pricepea cel mai bine: în alimentație publică. “În ziua în care am deschis, și nu am să o uit niciodată, toți banii mei erau 800 de lei. Am zis că, dacă nu merge, iau iar drumul Londrei și o iau iar de la început. Însă, de data aceasta, experiența, studiile și cărțile citite și-au spus cuvântul, iar inevitabilul s-a produs. Am implementat modelele pe care le-am văzut în Londra si le-am adaptat nevoilor identificate pe piața din România. A fost un real succes, iar următorul pas a fost expansiunea”, a mai spus acesta.
Ce a urmat, a fost să decidă francizarea business-ului ca model de dezvoltare și să împartă cu francizații experiențele dobândite de-a lungul anilor și să dezvolte un brand sigur, puternic, cu valori solide și morale. De aceea, spune Cristian Naca, îi încurajează pe cei care sunt în căutarea unei francize să i se alăture, pentru că le oferă, cu multă bucurie, experiența pe care a dobândit-o și sistemul necesar pentru a începe o afacere de succes.
Prima unitate a debutat în 2018 și s-a impus rapid pe piață, venind cu un concept nou în arta gatitului, care ajută la menținerea unui un stil de viață sănătos. Accentul este pus pe calitatea produselor și pe sistemul ușor prin care se asigură consumarea acestora, îndemnând un număr cât mai mare de persoane să devină clienți fideli. Pornind de la o unitate mică de producție, în cei doi ani de când a fost creat brandul, afacerea a crescut semnificativ, ajungând să fie prezentă în 11 orașe și urmând că se dezvolte în alte trei în decursul acestei veri.
Cristian Naca precizează că FitFoodWay are, la nivel național, o ofertă unică de vânzare a francizei, ce constă în garanția de 100% pentru recuperarea investiției în taxa de intrare în franciză. Practic, dacă nu se obține profitul garantat, se primește înapoi suma plătită pentru intrarea în franciză și se beneficiază în continuare de dreptul de folosință a brandului. Sistemul de franciză are, de asemenea, multe alte argumente pentru a deveni francizat al acestui brand.

Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari