Unchiul Vania în loc de McDonald's?
Luni, 14 martie a.c., McDonald's și-a închis cele 850 de unități din Rusia, suspendând astfel operațiunile în acea țară. Este o reacție la invazia rusă a Ucrainei. Imagini cu cozi nesfârșite au apărut în mass-media în sucursalele acestui gigant fast-food, iar rușii și-au dorit în continuare să se bucure de Big Mac-ul lor.
Ca răspuns la dicizia francizei americane, președintele Dumei de Stat a Rusiei, Vyacheslav Volodin, a declarat că rețelele occidentale ar trebui înlocuite cu unele naționale. „Trebuie să protejăm oamenii deoarece că companiile care pleacă acum vor să facă bani din materiile prime rusești. Aici McDonald's a anunțat că închide. Deci nu va exista nici un McDonald's, doar Unchiul Vania. Locurile de muncă ar trebui salvate și prețurile reduse”, a spus Volodin.
La rândul său, primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a afirmat că înlocuirea McDonald's cu Unchiul Vania nu ar trebui să dureze mai mult de un an, iar autoritățile vor aloca în acest scop 500 de milioane de ruble.
Brandul Uncle Vania chiar există în Rusia. De peste 20 de ani, face parte din holdingul Ruspole, care produce conserve de legume. Pe Twitter au apărut informații postate pe Josh Gerben, proprietarul unei mari firme de avocatură din SUA, specializată în protecția proprietății intelectuale și protecția mărcilor. Gerben a spus că Ruspole a depus, pentru Unchiul Vania, o cerere de brevet la Oficiul rus de brevete. El a publicat, de asemenea, o scanare a aplicației și un design de logo - o literă rusă galbenă W, scrisă în chirilic pe un fundal roșu. Trebuie adăugat că W-ul din logo este imediat asociat cu cel al McDonald's, dacă este rotit la 90 de grade.
Presa rusă a relatat și ea despre acest caz. Între timp, holdingul Ruspole a emis o declarație în care neagă că „persoanele juridice ale holdingului Ruspole și marca Unchiul Vania pot fi asociate cu logo-ul rețelei McDonald’s.
Într-un interviu acordat pentru publicația Izvestia, Igor Buharov, președintele Federației Ruse a Restaurantelor și Hotelurilor, a spus că actuala criză este o oportunitate și că burgerul lui preferat nu va dispărea de pe piață. Clienții McDonald’s și KFC vor găsi alte locuri unde să mănânce burgeri, a spus el.
Bukharov mai crede că, în situația actuală, este posibil ca unele companii din America de Sud și Asia de Sud-Est să intre pe piața fast-food-ului.
La rândul său, Alexander Borisov, șeful Comitetului pentru Dezvoltarea Pieței de Consum al Camerei de Comerț și Industrie, consideră că, dacă noii jucători pot crește loialitatea clienților, atunci lanțului McDonald's îi va fi greu să se întoarcă în Rusia.

Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari