O franciză bine primită oriunde

Adrian Buzlea, francizat Japanos
Adrian Buzlea, francizat Japanos / Cu siguranță, oricine va dori să deschidă un nou restaurant Japanos în România va avea parte de suport și de informații de mult mai mare ajutor, obținute în urma unor experiențe anterioare. Asta pentru că, acum, atât noi, cât și francizorul, știm la ce să ne așteptăm și ce să îi sfătuim pe cei care doresc să intre în acest sistem
Luni
12.12.2022
Franciza românească Japanos, promotoare a gastronomiei din Țara Soarelui Răsare printre europeni, a început expansiunea. Primul ei francizat, Adrian Buzlea, este convins că a făcut cea mai bună afacere alăturându-se acestei rețele.
 

Chiar dacă nu a avut o experiență antreprenorială directă, Adrian Buzlea și-a dorit întotdeauna să aibă o afacere în industria ospitalității, dar decizia a luat-o în urma unei analize serioase de piață, care l-a convins că ceea ce oferă franciza Japanos poate fi apreciat și vândut oriunde în lume. Încercând să ne explice cât de bine a ales, tânărul antreprenor a răspuns mai multor întrebări.

Spuneți-ne câte ceva despre dvs. și despre experiența dvs. antreprenorială

Să fiu sincer, nu am o experiență anteprenorială anterioară. În principal, cochetez cu ideea de antreprenoriat încă din liceu, dar pe firme virtuale. Însă mereu am fost atras de HoReCa și mi-am dorit să am o afacere în acest domeniu. Am lucrat mult ca să mă dezvolt în acest sens și, până la urmă, am intrat în industrie. Având în vedere lipsa de experiență, am ales o rețea de franciză.

Când ați deschis unitatea?

Pe 24 Martie 2022, la final de perioadă pandemică și la început de război.

Ce v-a convins că este franciza de care aveți nevoie?

În primul rând, faptul că Japanos s-a extins rapid peste hotare dar totuși organic. În al doilea rând, când am încercat primul produs de la Japanos, este vorba despre ramen, am spus imediat că este “genial” și am fost imediat convins că se poate vinde oriunde în lume. Iar mai apoi, după un studiu al pieței locale, am simțit că lipsește un produs asemănător, că nu există unul nici măcar pe aproape. Atunci am zis că acum este momentul să încep o afacere.

Cât a durat pregătirea pentru deschiderea afacerii, care sunt problemele pe care le-ați întâmpinat sau ce ar mai trebui să facă rețeaua?

Pregătirea a durat aproximativ șapte-opt luni. Perioada a fost așa lungă din cauza faptului că spațiul în care operam nu era destinat alimentației publice și a fost nevoie de foarte multe demersuri pentru a obține toate autorizațiile necesare. Am întâmpinat tot felul de probleme legate de spațiu. Fiind prima unitate în franciză deschisă în România, era normal să întâmpinăm tot felul de probleme și cu rețeaua. Am calculat puțin greșit unele chestii în bucătării, privind necesarul de personal și altele. Dar, împreună, le-am rezolvat pe toate și acum suntem bine. Cu siguranță, oricine va dori să deschidă un nou Japanos în România va avea parte de suport și de informații de mult mai mare ajutor, obținute în urma unor experiențe anterioare. Asta pentru că, acum, atât noi, cât și francizorul, știm la ce să ne așteptăm și ce să îi sfătuim pe cei care doresc să intre în acest lanț.

De ce ați ales acest domeniu?

După cum am spus, a fost unul dintre visele mele. Deci, a fost atât o parte subiectivă, irațională, sensibilă, care m-a făcut să intru în acest domeniu. Dar, în același timp, partea obiectivă, rațională, marcată de analiza pieței, a demonstrat că era loc pentru un restaurant japonez în localitatea noastră. În plus, ca să înțelegeți de ce vorbesc și despre partea obiectivă și rațională. Eu nu mâncam pește crud. Acum, de când am deschis Japanos, normal că mânânc deși, repet, înainte nu a fost una dintre plăcerile mele.

Ce credeți despre cooperarea cu francizorul și despre sprijinul pe care vi-l acordă?

Sincer, nu știu cum sunt ceilalți francizori, dar eu sunt mulțumit de sprijinul pe care îl primesc. Mă refer la faptul că nu am un termen de comparație ca să spun că mă așteptam la mai mult sau la mai puțin. Pot să vorbesc doar de Japanos și vă spun sincer că sunt foarte mulțumit și că, atunci când apelez la ei pentru orice, primesc suportul așteptat. Lucrăm împreună și constat că îmbunătățim procesul, produsele și afacerea în sine.

Intenționați să deschideți noi puncte?

Mereu există intenția de a progresa însă, momentan, așteptăm să treacă măcar un an, ca să vedem unde ne situăm și, după aceea, vom face niște calculi să vedem dacă deschiderea unui nou punct de lucru în Oradea este o opțiune viabilă. Sau, de ce nu, poate fi luată în calcul deschiderea unui nou punct de lucru în alt oraș.

Cât credeți că este de importantă această afacere în viitor?

Atunci când am deschis Japanos, viziunea nu a fost pe termen scurt. Ne bucurăm că, încă din prima zi, am avut success. Mă aștept ca, în viitor, importanța afacerii să crească pe plan llocal, odată  cu educarea în consumul de mâncare japoneză. Eu, atât timp cât nu se întâmplă lucruri extraordinare lla nivel național sau mondial, văd un viitor foarte frumos al acestei afaceri.

Vă veți ocupa doar de această franciză, sau veți avea și o altă sursă de venit?

Personal, am și alte surse de venit, dar ca full time job mă ocup de Japanos. Pe viitor, lucrurile cred ca vor rămâne la fel și  doar deschiderea unor noi puncte de lucru va putea afecta implicarea mea directă în această primă unitate.

BUSINESS CARD JAPANOS

• Japanos, primul concept de Ramen-bar din România, este un brand modern, care preia autenticitatea Japoniei și arta de a face sushi și le transpune pe piața zilelor noastre.

• Investiție totală: bucătărie principală – 50.000 euro, echipament restaurant – 15.000 euro, mașină frigorifică – 15.000, marketing de deschidere – 5.000 euro


Ștefan Pricop
Business Development Manager