O franciză bine primită oriunde

Chiar dacă nu a avut o experiență antreprenorială directă, Adrian Buzlea și-a dorit întotdeauna să aibă o afacere în industria ospitalității, dar decizia a luat-o în urma unei analize serioase de piață, care l-a convins că ceea ce oferă franciza Japanos poate fi apreciat și vândut oriunde în lume. Încercând să ne explice cât de bine a ales, tânărul antreprenor a răspuns mai multor întrebări.
Spuneți-ne câte ceva despre dvs. și despre experiența dvs. antreprenorială
Să fiu sincer, nu am o experiență anteprenorială anterioară. În principal, cochetez cu ideea de antreprenoriat încă din liceu, dar pe firme virtuale. Însă mereu am fost atras de HoReCa și mi-am dorit să am o afacere în acest domeniu. Am lucrat mult ca să mă dezvolt în acest sens și, până la urmă, am intrat în industrie. Având în vedere lipsa de experiență, am ales o rețea de franciză.
Când ați deschis unitatea?
Pe 24 Martie 2022, la final de perioadă pandemică și la început de război.
Ce v-a convins că este franciza de care aveți nevoie?
În primul rând, faptul că Japanos s-a extins rapid peste hotare dar totuși organic. În al doilea rând, când am încercat primul produs de la Japanos, este vorba despre ramen, am spus imediat că este “genial” și am fost imediat convins că se poate vinde oriunde în lume. Iar mai apoi, după un studiu al pieței locale, am simțit că lipsește un produs asemănător, că nu există unul nici măcar pe aproape. Atunci am zis că acum este momentul să încep o afacere.
Cât a durat pregătirea pentru deschiderea afacerii, care sunt problemele pe care le-ați întâmpinat sau ce ar mai trebui să facă rețeaua?
Pregătirea a durat aproximativ șapte-opt luni. Perioada a fost așa lungă din cauza faptului că spațiul în care operam nu era destinat alimentației publice și a fost nevoie de foarte multe demersuri pentru a obține toate autorizațiile necesare. Am întâmpinat tot felul de probleme legate de spațiu. Fiind prima unitate în franciză deschisă în România, era normal să întâmpinăm tot felul de probleme și cu rețeaua. Am calculat puțin greșit unele chestii în bucătării, privind necesarul de personal și altele. Dar, împreună, le-am rezolvat pe toate și acum suntem bine. Cu siguranță, oricine va dori să deschidă un nou Japanos în România va avea parte de suport și de informații de mult mai mare ajutor, obținute în urma unor experiențe anterioare. Asta pentru că, acum, atât noi, cât și francizorul, știm la ce să ne așteptăm și ce să îi sfătuim pe cei care doresc să intre în acest lanț.
De ce ați ales acest domeniu?
După cum am spus, a fost unul dintre visele mele. Deci, a fost atât o parte subiectivă, irațională, sensibilă, care m-a făcut să intru în acest domeniu. Dar, în același timp, partea obiectivă, rațională, marcată de analiza pieței, a demonstrat că era loc pentru un restaurant japonez în localitatea noastră. În plus, ca să înțelegeți de ce vorbesc și despre partea obiectivă și rațională. Eu nu mâncam pește crud. Acum, de când am deschis Japanos, normal că mânânc deși, repet, înainte nu a fost una dintre plăcerile mele.
Ce credeți despre cooperarea cu francizorul și despre sprijinul pe care vi-l acordă?
Sincer, nu știu cum sunt ceilalți francizori, dar eu sunt mulțumit de sprijinul pe care îl primesc. Mă refer la faptul că nu am un termen de comparație ca să spun că mă așteptam la mai mult sau la mai puțin. Pot să vorbesc doar de Japanos și vă spun sincer că sunt foarte mulțumit și că, atunci când apelez la ei pentru orice, primesc suportul așteptat. Lucrăm împreună și constat că îmbunătățim procesul, produsele și afacerea în sine.
Intenționați să deschideți noi puncte?
Mereu există intenția de a progresa însă, momentan, așteptăm să treacă măcar un an, ca să vedem unde ne situăm și, după aceea, vom face niște calculi să vedem dacă deschiderea unui nou punct de lucru în Oradea este o opțiune viabilă. Sau, de ce nu, poate fi luată în calcul deschiderea unui nou punct de lucru în alt oraș.
Cât credeți că este de importantă această afacere în viitor?
Atunci când am deschis Japanos, viziunea nu a fost pe termen scurt. Ne bucurăm că, încă din prima zi, am avut success. Mă aștept ca, în viitor, importanța afacerii să crească pe plan llocal, odată cu educarea în consumul de mâncare japoneză. Eu, atât timp cât nu se întâmplă lucruri extraordinare lla nivel național sau mondial, văd un viitor foarte frumos al acestei afaceri.
Vă veți ocupa doar de această franciză, sau veți avea și o altă sursă de venit?
Personal, am și alte surse de venit, dar ca full time job mă ocup de Japanos. Pe viitor, lucrurile cred ca vor rămâne la fel și doar deschiderea unor noi puncte de lucru va putea afecta implicarea mea directă în această primă unitate.
BUSINESS CARD JAPANOS
• Japanos, primul concept de Ramen-bar din România, este un brand modern, care preia autenticitatea Japoniei și arta de a face sushi și le transpune pe piața zilelor noastre.
• Investiție totală: bucătărie principală – 50.000 euro, echipament restaurant – 15.000 euro, mașină frigorifică – 15.000, marketing de deschidere – 5.000 euro
Articole citite

O nouă ciocolaterie a celebrului lanț internațional Leonidas a fost inaugurată, cu puțin timp în urmă, la Oradea, unul dintre cele mai frumoase orașe ale României.
Franciza 5 to go crează partenerilor săi o nouă posibilitate de dezvoltare a afacerii, printr-o colaborare inedita cu Red Bull.
Japanos se extinde în România, dar și în alte state. Astfel, brandul a deschis un prim restaurant în centrul Parisului, acesta fiind doar un prim pas făcut în vestul Europei.
În general, un restaurant cu sushi nu poate funcționa doar cu doi angajați, dar japonezii pot face asta!, spune directorul de operațiuni al francizei Japanos, Cristina El Majzoub.
Japanos, un brand modern, care oferă clienților de pe două continente autenticitatea culinară din Țara Soarelui Răsare, caută noi parteneri cu care să dezvolte sistemul de franciză
Cele mai citite

Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Jump Planet, parcul de divertisment cu trambuline proiectate în Polonia, oferă sistemul de franciză și în România.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Subiecte populare in Forum
Soluție pentru o afacere cu viitor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Soluție pentru o afacere cu viitor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și...
Soluție pentru o afacere cu viitor
ONLINE PÔŽIČKY MEDZI JEDNOTLIVCAMI BEZ POPLATKOV VEĽMI DYNAMICKÝ TÍM V PRÁCI Finančná spoločnosť sa špecializuje na všetky oblasti. Poskytujeme vám ponuky pre...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Am luat legătura cu această companie de împrumut care m-a ajutat cu o sumă de împrumut de (10.000 USD) fără niciun stres, așa că vreau să folosesc acest mijloc pentru...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Buna ziua. Pot avea o așa franciza in Germania? Mulțumesc anticipat.
Schimbări strategice la Fornetti
Bună ziua! Ce pași trebuie urmați pentru acciza fornete? Va multumesc!
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/