Japanos, primul restaurant la Paris

Japanos, acum la Paris
Japanos, acum la Paris / Brandul Japanos se extinde, deschizând un prim local în centrul Parisului pentru ca apoi să inaugureze noi locații în capitala Franței și în localități din vestul Europei
Luni
24.10.2022
Japanos se extinde în România, dar și în alte state. Astfel, brandul a deschis un prim restaurant în centrul Parisului, acesta fiind doar un prim pas făcut în vestul Europei.
 

Restaurantul parizian este un Ramen Bar și vine cu o vastă ofertă de ramen, dar și cu preparate calde (donburi, yakisoba, gyoza etc.), fără însă a include sushi, așa cum găsim în restaurantele din România.

Localul din capitala Franței este situat într-o zonă turistică, la câteva sute de metri de Les Halles / Luvru  (1, Rue Etienne Marcel, Arondismentul 1) și se întinde pe o suprafață de 150 mp + terasă (2 etaje), putând găzdui până la 70 de persoane. Pentru a putea face această investiție, antreprenorii au așteptat mai bine de un an și asta pentru că Parisul este o piață foarte dinamică din punctul de vedere al restaurantelor. Găsirea acestui spațiu a fost o oportunitate, pentru că – de regulă – un mare impediment pentru a dezvolta o afacere în acest oraș este să obții o locație potrivită. Apoi, este vorba de îndeplinirea mai multor condiții, ceea ce presupune un nou timp de așteptare.  

Planul pentru Japanos a fost încă de la început să deschidă un restaurant într-o zonă centrală a Parisului, apoi încă 2-4 în următorii ani, pentru ca mai apoi să se poată dezvolta în restul Franţei, dar şi în ţările din vestul Europei.

În cazul Japanos, diferențierea față de competiție se face pe baza designului și a conceptului locației, precum și pe cea a ingredientelor pregătite în bucătăria proprie. Astfel, stocul de supă, yakibuta, dar și peștele sunt preparate în fața clienților.

Sistemul de franciză Japanos a fost conceput cu câteva luni înainte de începutul pandemiei. Cu toate că piața HoReCa a trecut printr-o perioadă dificilă în toată această perioadă, Japanos s-a bucurat de succes și de aprecierea consumatorilor, astfel încât compania plănuiește să deschidă mai multe restaurante.

În urmă cu câțiva ani, Japanos funcționa ca orice alt restaurant japonez modern, cu mult personal. Totuși, acest lucru s-a schimbat când conducerea sa și-a dat seama că, decât să aibă zece angajați în fiecare sucursală, era mai bine să aibă zece persoane într-o bucătărie centralizată, conectată la restul sucursalelor. Datorită acestui fapt, costurile restaurantelor individuale au fost reduse și s-a rezolvat și problema lipsei de angajați, care este în prezent o problemă arzătoare nu doar în domeniul gastronomiei. În prezent, francizorul oferă francizaților 3 până la 4 livrări proaspete pe zi, produse de bucătari dintr-o bucătărie centralizată, la o fracțiune din costul angajării unui astfel de personal în fiecare locație.

În prezent, Japanos operează patru restaurante în București, dar și o franciză la Oradea.

În luna noiembrie, brandul va deschide, în orașul Al Ain (supranumit Orașul Grădinilor ) din Emiratele Arabe Unite, un nou restaurant Japanos Ramen, bento, sushi.

Oportunitatea deschiderii unui restaurant de 150 mp, cu bucătărie proprie, unde totul se face de la zero, ca în toate restaurantele Japanos, a apărut în 2021, cu prilejul participării la un târg de francize.

BUSINESS CARD JAPANOS

• Japanos, primul concept de Ramen-bar din România, este un brand modern, care preia autenticitatea Japoniei și arta de a face sushi și le transpune pe piața zilelor noastre.

• Investiție totală: bucătărie principală – 50.000 euro, echipament restaurant – 15.000 euro, mașină frigorifică – 15.000, marketing de deschidere – 5.000 euro


Ștefan Pricop
Business Development Manager