Gastronomie niponă în noi teritorii

Adaptare la criză / Preparatele irosite și resursele umane pe model clasic reprezentau cea mai mare parte a cheltuielilor Japanos. Așa că au optat pentru modificarea conceptului
Luni
04.10.2021
În general, un restaurant cu sushi nu poate funcționa doar cu doi angajați, dar japonezii pot face asta!, spune directorul de operațiuni al francizei Japanos, Cristina El Majzoub.
 

Japanos este un restaurant urban-casual, specializat în bucătăria japoneză. Pentru consumatori, compania oferă o experiență culinară de neuitat, iar pentru viitorii francizați reprezintă un potențial extraordinar. Japanos fost înființat în România și este primul concept ramen-bar din țară, servind mâncăruri japoneze într-un cadru modern, elegant și la un preț corect.

În timp ce multe companii s-au luptat să supraviețuiască în timpul COVID-19, Japanos a prosperat datorită deciziei lor rapide de a-și modifica operațiunile și de a satisface noile cerințe. Japanos intenționează acum să deschidă o secțiune de produse cu amănuntul, separată de bucătăria principală, care va include alimente proaspete, ambalate și livrate la cafenele și supermarketuri.

Am discutat cu Cristina El Majzoub, director operațional Japanos, despre schimbările din companie, de la începutul pandemia, pentru a afla mai multe despre starea actuală și planurile viitoare ale restaurantelor Japanos.

Cum a reușit Japanos să se repoziționeze cu atât de mult succes?

Japanos nu a funcționat întotdeauna în acest mod rapid și casual. Acum câțiva ani, funcționam la fel ca orice alt restaurant japonez modern, cu un personal complet, o bucătărie și bucătari cu sushi în fiecare locație. Ne-am dat seama că, mai degrabă decât să avem zece muncitori în fiecare locație, este mai bine să avem zece persoane într-o bucătărie centralizată care este conectată la restul sucursalelor. 

Motivația lor principală pentru restructurare a fost reducerea costurilor. Există, de asemenea, o penurie de forță de muncă în această industrie. Sushi de înaltă calitate necesită angajarea de bucătari profesioniști, iar talentul lor nu este deloc ieftin. Am cercetat și am venit cu multe alternative, dar a fost, în mare parte, o decizie financiară. Acum facem, zilnic, 3-4 livrări proaspete către francizații noștri, din bucătăria centralizată, pentru o fracțiune din costul angajării unei echipe complet într-un singur restaurant. Decizia noastră a avut un impact asupra altor companii și, când am făcut schimbarea, am văzut o oportunitate imensă pentru franciză.

Cum vezi dezvoltarea Japanos?

Sushi, ca afacere, este stabilă în Asia și America, dar este relativ slab reprezentată în Europa. Orice națiune europeană este potrivită pentru noi, chiar acum, pentru a exporta conceptul nostru mai departe. Ne-am uitat la ceea ce oamenii au comandat pe tot parcursul pandemiei și am constatat că pizza și spaghetele sunt cele mai populare, iar sushi vine pe locul doi. Oamenii s-au săturat să mănânce aceleași lucruri mereu. Cererea a crescut pentru noi pe tot parcursul pandemiei. Nu există o mulțime de restaurante cu lanțuri mari de sushi. Începem deja să lucrăm la Paris, odată cu lansarea unui restaurant, deoarece considerăm că este un loc excelent pentru a construi o prezență în Europa și apoi pentru a ne extinde începând de acolo.

De asemenea, suntem în negocieri cu investitori din Malta, Kosovo și Muntenegru. Ar fi incredibil să ne dezvoltăm odată cu piața și cu francizații potriviți. Am planificat ca fiecare oraș să aibă patru restaurante și o bucătărie centrală. Am putut dezvolta această nouă strategie pe baza succesului nostru actual în România. Restaurantele sushi de top nu pot realiza ceea ce a realizat Japanos dacă au încă cheltuieli enorme, bucătării mari și personal complet.

Cu ce ​​noi provocări v-ați confruntat în timpul pandemiei?

Nu am considerat că epidemia este o preocupare. Ținta noastră a fost să supraviețuim. Ne-am deschis bucătăria și am început livrările chiar de la început. Am trecut de la vânzarea de 200 de euro, la cea de 20.000 de euro. Întotdeauna, încercăm să rămânem inovatori atunci când ne confruntăm cu dificultăți. 

Majoritatea afacerilor au suferit în aceste vremuri grele. Pandemia ne-a determinat să ne îmbunătățim pregătirea și ne-a forțat să privim lucrurile din altă perspectivă. În primul rând, am intervenit în platforma noastră de pe internet. În timpul pandemiei, mai multe restaurante au optat pentru lansarea unei astfel de platforme, dar noi aveam deja una. Cu toate acestea, am luat decizia de a o remodela. 

Am decis să dezvoltăm noi oferte și să facem reduceri în această perioadă, când oamenii au devenit din ce în ce mai conștienți de cheltuielile zilnice, iar problemele financiare au început să afecteze toată lumea. Nu aveam chirie sau un personal mare de plătit, așa că am decis să recurgem la reduceri și la oferte pentru consumatorii noștri. A funcționat perfect!. Atât pentru noi, cât și pentru clienți.

Cum i-ați ajutat pe francizați să facă față noilor provocări?

Am ales ca, în timpul pandemiei, să nu închidem. Ne-am îndemnat ferm partenerii să facă același lucru. Bucătăria principală deservește nu numai restaurantele, ci găzduiește și platforma noastră de livrare. În acest moment, bucătăria principală servește și secțiunea noastră de vânzare cu amănuntul. Această nouă strategie ne permite să pregătim mâncarea în bucătăria centralizată, să o ambalăm și să o livrăm la cafenele și supermarketuri. Așa vrem să ne extindem alături de partenerii noștri.

Am decis să aducem sushi oamenilor. În mod tradițional, sushi nu este o experiență culinară de ultimă generație și ne propunem să păstrăm abordarea umilă japoneză a sushi-ului. Vrem să schimbăm percepția lumii occidentale despre sushi, făcându-l accesibil tuturor. În ultimii ani, oamenii sunt din ce în ce mai interesați de bucătăria japoneză autentică. Ne străduim să le aducem împreună în meniul nostru, să oferim sushi-ul real și cee ace își doresc consumatorii noștri.

Business Card Japanos
Număr de unități: 14

Investiție minimă: 52.000 - 100.000 euro

Taxe de marketing: 1% 

Taxe de franciză: 5%

Pachetul de franciză include un website de comerț electronic, o campanie de lansare coordonată, planificarea vânzărilor și a costurilor și asistență continuă de marketing.


Din România, cu dragoste / Japanos și-a schimbat accentul, a înflorit și, cel mai semnificativ, a supraviețuit pandemiei. Acum poartă deja necocieri pentru extinderea în România, dar și în Franța, Kosovo, Malta și Muntenegru.
Ștefan Pricop
Business Development Manager