Afacere pusă la cale într-o cafenea

Suntem în anul 1989. Într-o cafenea mică și discretă din Taipei, „cel mai colorat oraș” din Pacific și capitală a Taiwanului, intră patru IT-iști. Atunci, nimeni dintre cei prezenți nu bănuia că are în față protagoniștii unui succes fulminant.
Veniți la cafenea după terminarea programului, cei patru s-au hotărât să își părăsească locurile lor sigure de muncă și să înființeze o companie. La întâlnire a participat TH Tung, fiul unui ceasornicar, care nu s-a ascuns niciodată și nu i-a fost rușine că a fost crescut într-o familie săracă. Bineînțeles că nu avea computer, dar știa mereu că tocmai de IT vrea să-și lege viața profesională. Ceilalți trei erau: consecventul Ted Tsu, visătorul Wayne Hsieh și MT Liao, specialist IT renumit pentru folosirea unor soluții surprinzătoare. După multe ore de discuții, ei au decis că scopul lor este să creeze un brand care să ofere produse de cea mai înaltă calitate, inovatoare și foarte utile, dar la un preț relativ mic. Planul a fost cât se poate de concret - mai întâi se vor concentra pe piața internă și vor convinge clienții din Taiwan că li se oferă un produs special, pe care nu trebuie să cheltuiască o sumă mare de bani, iar apoi vor încerca să convingă întreaga lume, cu un accent puternic pe SUA, despre calitatea produselor lor. Numele companiei, Asus, nu a fost ales întâmplător. El reprezintă ultimele litere ale mitologicului Pegasus.
Concurență între giganți
Primii ani de activitate ai companiei s-au axat, în primul rând, pe producția de componente pentru PC-uri, în principal plăci de bază și plăci grafice - iar această idee de specializare îngustă s-a dovedit a fi foarte binevenită și a început să aducă rapid profituri. Primele plăci de bază au văzut lumina zilei după doar câteva luni de funcționare a companiei. Apariția lor pe piață a avut un ecou larg în Taiwan, datorită prețului, combinat cu o calitate excelentă a produselor și soluțiile inovatoare. Datorită acestor atuuru, companiile IT, atât din SUA, cât și din Europa, au devenit interesate de noul brand. În prezent, plăcile de bază Asus se estimează că ar fi integrate în fiecare al treilea computer.
Proprietarii Asus pun un accent puternic pe marketing, angajând specialiști cu cele mai înalte calificări. Nucleul departamentului a fost alcătuit din persoane selectate de proprietarii înșiși. Se spune că interviurile de angajare erau întotdeauna la fel: candidatul trebuia să-i convingă pe proprietarii mărcii să cumpere... propriul produs. Dacă a reușit, a rămas. În doar câțiva ani, Asus a devenit cel mai mare producător de plăci de bază din lume. Doar în 2006 a realizat o producție de peste 50 de milioane de unități.
În rândul consumatorilor, brandul este asociat în special cu notebook-urile eficiente. Laptopurile fac și ele parte din portofoliul Asus din 1997. Ulterior, Asus și-a găsit loc și în lumea telefoanelor mobile.
Proprietarii mărcii, pasionații ei înșiși de jocuri pe calculator, erau conștienți de faptul că și echipamentele de gaming vor înceta să mai fie o nișă și au început să monopolizeze piața.
În 2008, Asus s-a împărțit oficial în alte trei mărci: ASUSteK (care se ocupă cu electronice de marcă proprie), Pegatron (produce plăci de bază și componente) și Unihan Corporation, responsabilă pentru producția non-PC. Astăzi, acest brand taiwanez cooperează cu giganții din SUA și Europa, fiind unul dintre cei mai apreciați producători de electronice de pe piață.
Un succes însoțit de discreție
În ciuda succesului enorm al mărcii, proprietarii acestuia nu și-au afișat niciodată succesul și câștigurile financiare. Dimpotrivă. Pentru ei, succesul companiei a fost indisolubil legat de investiția în cunoștințe. Prin urmare, nu doar compania, ci și ei înșiși, în mod privat, finanțează burse pentru cei mai talentați tineri din lume. În paralel, investesc în tinerii angajați în birourile lor de proiectare. Astăzi, TH Tung, în vârstă de 60 de ani, este președinte și CEO al Pegatron Corporation. El este un filantrop și activist recunoscut care luptă pentru a reduce decalajul dintre cei mai bogați și cei mai săraci locuitori ai insulei din Taiwan. În timpul primului val al pandemiei de COVID-19, el a fost unul dintre persoanele care sfătuia autoritățile cu privire la modul în care să facă față noii situații economice.
“Deși veniturile lui Pegatron au scăzut cu 6 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, acest lucru nu poate afecta în niciun caz angajații sau remunerația acestora. Un astfel de comportament ar avea un impact negativ asupra companiei după terminarea pandemiei”, a declarat TH Tung. Acesta nu are nicio îndoială că pandemia va schimba atitudinea celor mai mari companii din lume față de producția din China. „Vor ajunge la concluzia că „a pune ouă într-un singur coș” este o idee periculoasă dacă lumea este obligată să impună diverse tipuri de blocaje internaționale, de exemplu din cauza unei pandemii, adăugat el.
Recunoscut ca autoritate în lumea afacerilor de acasă, dar și din SUA și Europa este și celălalt co-fondator al Asus, Ted Hsu. Încă din primii ani ai carierei sale în companie, a fost „un om bun la toate” - a supravegheat cercetarea și dezvoltarea, precum și procesele de producție și livrările internaționale. Datorită cunoștințelor și aptitudinilor sale, în 2002, marca a intrat pe piața globală a producătorilor de plăci de bază de gamă medie. În particular, este un mare pasionat de golf. El susține că atunci când practică acest sport de elită îi vin în minte cele mai bune idei.
Articole citite

După trei ani de criză, 2023 poate fi momentul potrivit pentru cei care vor să se alăture unui sistem de franciză, apreciază Marek Halfar, director al companiei PROFIT system.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
Trăim într-o epocă a dominației mărcilor în care multe tranzacții, mai ales când vine vorba despre vânzări în franciză, sunt determinate de reputație.
Noul program educațional “Școala de citire rapidă și învățare înțeleaptă” prinde bine oricui, fie copii, fie adulți, dar și zecilor de parteneri din mai multe țări.
Cele mai citite

Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
O afacere de succes se poate extinde prin deschiderea unor noi sucursale, prin demararea unor noi activități sau prin francizare. Comparativ cu primele două modalități, dezvoltarea afacerii prin franciză implică investiții mai mici și riscuri reduse.
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Subiecte populare in Forum
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Va vinde McDonald’s cafea în supermarket?
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...