Ice and Roll, ofertă pentru sezonul cald
Ice and Roll, ofertă pentru sezonul cald / Franciza Ice and Roll și Cake and Roll oferă partenerilor săi ocazia să obțină câștiguri semnificative. Profită de cel mai bun moment să te alături afacerii.
Marţi
07.03.2023
Sezonul cald care se apropie este cel mai propice moment pentru începerea unei afaceri cu înghețată, iar oferta Ice and Roll și Cake and Roll face toți banii.
 

România este pe un trend crescător în privința consumului de înghețată, iar cei din domeniu văd semne bune, din moment ce, în ultimii ani, se înregistrează o creștere constantă a numărului de clienți, mai ales între lunile mai și august. Doar în 2022, consumul din lunile de primăvară a crescut cu peste 18 la sută față de aceeași perioadă a anului precedent.

Potrivit datelor Euromonitor International, potențialul mare al pieței autohtone de înghețată este evidențiat de faptul că suntem încă la o distanță semnificativă de alte state, cum ar fi Suedia, cu un consum de aproximativ șapte ori mai mare, sau de SUA, unde se consumă de zece ori mai multă înghețată.

Conceptul de franciză Ice and Roll și Cake and Roll, aparținând companiei poloneze Sweet Gallery, se găsește pe piață de peste un deceniu și are deschise, deja, peste 800 de rulote gastronomice în mai multe state europene.

Compania și-a început dezvoltarea odată cu lansarea lanțului Lodolandia, care ocupă acum 20 la sută din piată pe segmentul street food.  Odată cu debutul sezonului cald, conceptul oferă francizaților posibilitatea să câștige din vânzarea de înghețată, vafe, deserturi, ceai cu bule și băuturi răcoritoare. Începând din octombrie, în numai o zi, afacerea se transformă într-una de toamnă-iarnă, cu o ofertă de kurtos kolacs, prăjituri, vafe și băuturi calde.

Datorită schimbării rapide a ofertei, francizații au câștiguri pe toată durata anului. Sweet Gallery are propriile sale puncte de vânzare, pentru a menține contactul direct cu piața. “Suntem aproape de client și de nevoile lui. O mulțime de companii oferă o franciză, având un singur punct propriu de desfacere a produsului, ceea ce înseamnă că nu au competența de a scala afacerea”, a declarat spune Krzysztof Olesiak, președintele Sweet Gallery. În opinia sa, atunci când se oferă o franciză, sunt necesare puncte proprii de desfacere, aceasta fiind, pentru francizor, cea mai bună sursă de cunoștințe despre ce este necesar afacerii și ce își doresc consumatorii. Procedându-se astfel, poate fi îmbunătățită oferta, dar și funcționalitatea punctelor de vânzare din rețea.

Produsele scoase la vânzare sunt verificate mai întâi în rulotele proprii. În acest fel, francizații au la dispoziție soluții testate și o ofertă care este în concordanță cu piața.

Testăm fiecare lucru din rulotele noastre înainte de a-l implementa în sistemul de franciză. Așa suntem siguri că va activitatea va aduce beneficii partenerilor noștri, va îmbunătăți derularea afacerii și va crește nivelul vânzărilor. La fel a fost și cu înghețata noastră. Înainte de a o pune în vânzare, am lucrat mult timp la aroma pe care o are. I-am testat gustul și textura mult timp. La final, am ales-o pe cea potrivită. În același mod lucrăm cu orice alt produs pe care îl oferim consumatorior”, adaugă Krzysztof Olesiak.

Afaceri gata de lansare

Compania pune la dispoziția francizaților o afacere „la cheie”, o rulotă complet echipată și gata de funcționare. Întreaga afacere se desfășoară în acest spațiu care are trei funcții: depozit, bucătărie și vânzare. Francizații nu au nevoie de costuri de renovare, ca în cazul spațiilor staționare, nu au nevoie de un depozit suplimentar, pentru că totul încape în remorcă. Datorită mobilității remorcilor, este posibil foarte lesne să se recurgă la mutarea în altă locație.

Afacerile sub această marcă reprezintă un model de franciză compact și profitabil, care vă dă posibilitatea să conduceți mai multe puncte de vânzare și, în același timp, să lucrați cu normă întreagă în altă parte sau să gestionați alte activități. Acest lucru este înlesnit de un sistem IT care vă permite să controlați de la distanță vânzările, starea casei de marcat și situația la minut, control pe care îl puteți face de pe telefon”, a adăugat Krzysztof Olesiak.

Francizații nu trebuie să caute o locație, deoarece aceasta este asigurată de centru. Compania caută locații pentru punctele de franciză, negociază tarifele și termenii de închiriere, cooperează cu proprietarii de terenuri și livrează rulotele la adresa respectivă. Rulotele sunt, cel mai adesea, situate în ansambluri de locuințe, în apropierea complexurilor sau centreor comerciale, dar și în piețe și parcuri și de-a lungul străzilor cu trafic intens de pietoni și biciclete.

Sweet Gallery s-a axat mereu pe deschiderea punctelor din afara facilitatilor, în aer liber, la intrările în mall-uri, deoarece acestea sunt locurile cele mai vizibile pentru clienti.

Reprezentanții noștri sunt în fiecare zi în căutarea de noi locații, stabilesc modalități de cooperare și se ocupă de toate formalitățile legate de închirierea spațiului. Astfel, francizații primesc un loc gata pregătit pentru afacerea lor. Fiecare locație este verificată de noi în ceea ce privește intensitatea traficului și tipologia clienților”, precizează Krzysztof Olesiak.

Suport de la francizor

Francizații au sprijinul companiei din momentul semnării contractului de franciză. În primul rând, francizații sunt asistați de un supervizor de start-up, care îl ghidează prin toate etapele necesare lansării punctului de lucru și începerii unei afaceri. Supraveghetorul ajută, printre altele, la obținerea finanțării, coordonează achiziția de locații, stabilește durata pregătirii, întocmește o listă de verificare a tuturor lucrurilor care trebuie comandate înainte de deschiderea punctului. El este prima persoană de contact a francizatului, pe care acesta îl poate apela pentru orice întrebare. Apoi, francizatul primește un consilier de afaceri care îl sprijină în pregătirea punctului de desfacere, în ziua deschiderii și apoi pe toată durata contractului de franciză. Fiecare francizat are un mentor de afaceri, cu care este în contact permanent. În plus, consilierii de afaceri vizitează în mod regulat punctele de vânzare ale francizaților. Totuși, acesta nu este un control punctual, ci mai degrabă o conversație și o analiză comună a funcționării afacerii. Angajatul nostru, după ce a observat activitatea punctului de vânzare și serviciul pentru clienți, dă sfaturi despre ceea ce ar trebui optimizat sau modificat”, a adăugat Krzysztof Olesiak.

Persoanele care vor să înceapă o afacere alături de Ice and Roll și  Cake and Roll nu au nevoie să aibă experiență, ci doar de angajament și dorință de muncă. Francizații urmează cursuri introductive în afacere. Acestea sunt împărțite într-o parte teoretică și una practică. Partea teoretică durează o zi, iar partea practică durează două zile și se desfășoară într-un punct de vânzare real de piață. Francizații învață „în direct” regulile de funcționare ale punctului de lucru și modu în care sunt deserviți clienții.

Începutul anului este cel mai bun moment pentru a începe o afacere în domeniu. Sezonul înghețatei începe în curând. Până a începerea activității, trebuie obținută finanțarea, să fie făcute cursuri, să fie găsiți angajații și să fie efectuate multe alte activități.

Unul dintre cele mai importante obiective ale Sweet Gallery este dezvoltarea în continuare a rețelei și depășirea numărului de o mie de rulote în 2023. Compania își va continua dezvoltarea și în Europa. În prezent, puncte sub brandul internațional Ice and Roll și Cake and Roll operează în România, Slovacia și Germania. “Scopul nostru principal este să avem grijă de calitatea produselor și serviciilor pe care le oferim francizaților noștri. Suntem membri ai Organizației de francizor polonez și funcționăm în conformitate cu principiile stabilite în Codul de bune practici pentru piața de francize”, a conchis Krzysztof Olesiak.

Compania poloneză Sweet Gallery este deținătoarea conceptelor gastronomice Lodolandia (cu mărcile internaționale Ice and Roll și Cake and Roll), Kołacz na Okrągło, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie și SiGelato.


Ștefan Pricop
Business Development Manager