Sistemul Braille de tipărire și scriere pentru nevăzători a fost inventat de francezul Louis Braille în anul 1825. Literele alfabetului Braille sunt compuse din puncte ieşite în relief care pot fi simţite cu ajutorul degetelor.

Sursa foto: www.thebraillehouse.com

Luni
03.09.2012
Un fast-food din Africa de Sud a creat o campanie publicitară destinată persoanelor nevăzătoare.
 

Lanţul de fast-food Wimpy din Africa de Sud a venit cu o tehnică inovatoare pentru a atrage un nou segment de public. Fast-food-ul oferă clienţilor Braille Burger, un produs care pentru cea mai mare parte dintre oameni este un burger obişnuit, însă pentru persoanele nevăzătoare este special. Bucătarii restaurantelor Wimpy scriu diferite mesaje pe burgeri cu ajutorul seminţelor de susan şi a alfabetului Braille, un sistem folosit de cei cu deficienţe de vedere.

Wimpy a scris diferite mesaje pe burgerii din meniul fast-food-ului, cum ar fi: „Un burger cu 100% carne de vită doar pentru tine”. Campania publicitară având ca mesaj faptul că în restaurantele Wimpy există meniuri speciale pentru nevăzători a fost realizată de agenţia Metropolitan Republic.

La scurt timp de la lansarea campaniei, mai exact la începutul anului 2012, mesajul a ajuns la peste 800.000 de persoane cu deficienţe de vedere datorită reţelelor de socializare.

Potrivit datelor Agenţiei Internaţionale de Prevenire a Orbirii, aproximativ 284 de milioane de oameni din întreaga lume au probleme cu vederea, iar 39 de milioane dintre aceştia sunt orbi. La nivel mondial, aproximativ 80% din persoanele nevăzătoare se află în ţările dezvoltate.

Wimpy este un lanţ de restaurante fast-food, cunoscut la nivel mondial datorită succesului pe care l-a înregistrat dezvoltarea reţelei de franciză a companiei. Primul restaurant Wimpy a fost deschis în anul 1967 în Durban, Africa de Sud. Se presupune că numele Wimpy vine de la prietenul lui Popeye marinarul, J. Wllington Wimpy, care iumbea haburgerii la fel de mult cum Popeye iubea spanacul.

Cataracta, anomaliile de refracţie necorectate, glaucomul, retinopotia diabetică, degenerarea vârstincă a petei galbene, trahomul şi bolile văzului la copii sunt principalele cauze ale orbirii cronice.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.