Actualele meniuri Happy Meal conţin în general jucării care promovează filmele de animaţie ori seriile de desene animate.

Foto: www.mcdonalds.com

Marţi
29.01.2013
Potrivit unui studiu, peste 50% dintre copiii britanici obișnuiesc să citească frecvent. Cum a reacționat McDonald’s?
 

Happy Meal, meniul atât de îndrăgit de cei mici le-a pregătit o surpriză copiilor britanici: jucăriile din meniurile din Marea Britanie vor fi înlocuite cu cărți. În acest sens, McDonald's a încheiat un parteneriat cu editurile Dorling Kindersley și WH Smith, scrie Daily Mail. Lanțul de restaurante va oferi și vouchere cu care clienții vor putea cumpăra cărți ale editurii WH Smith, iar cărțile ilustrate de Dorling Kindersley vor fi scoase la vânzare în restaurantele lanţului de fast-food.

McDonald's a luat această decizie în urma unei cercetări realizate de National Literary Trust, potrivit căreia aproximativ 50% dintre copiii britanici obişnuiesc să citească frecvent. Actualele meniuri Happy Meal conţin în general jucării care promovează filmele de animaţie ori seriile de desene animate.

Cât citesc românii?
Deşi în ţara noastră se desfăşoară numeroase campanii pentru încurajarea lecturii, rezultatele unui sondaj realizat de Institutul Român de Studii Sociale arată că românii nu sunt fani ai cărţilor. Potrivit sondajului, peste jumătate dintre români nu au citit nicio carte în anul 2012. Sondajul a fost realizat pentru TVH 2.0 în perioada 27 septembrie – 3 octombrie 2012, pe un eşantion de 1081 de persoane peste 18 ani, cu o marjă de eroare de +/- 2,9 % . Să sperăm însă că cei mici citesc mai mult şi poate în viitor basmele lui Petre Ispirescu sau Amintirile din copilărie ale lui Creangă îşi vor găsi locul în meniurile Happy Meal.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.