La nivel mondial McDonald’s operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză. În România compania deține 65 de restaurante (29 în București și 36 în restul țării), dintre care șapte sunt francize: în Bacău, Brașov, Arad, Galați și Suceava.
Luni
04.02.2013
Prețul din ce în ce mai mare al cărnii de vită ar putea scumpi hamburgerii de la McDonald’s în întreaga lume.
 

După ce în cel de-al treilea trimestru al anului 2012 McDonald's a anunțat cea mai slabă creștere a vânzărilor din ultimii ani, americanii se confruntă cu o nouă problemă: burgerii lanțului de restaurante devin de ce în ce mai puțin profitabili. Restaurantele McDonald's funcționează în regim de franciză, iar unele dintre ele spun că au ajuns să vândă pe pierdere hamburgerii. Unul dintre motivele care au cauzat acest declin, îl reprezintă dependența lanțului de restaurante de fermele americane. Acestea aprovizionează restaurantele McDonald's din întreaga lume, chiar dacă fermele din alte țări ar putea oferi carne mult mai ieftină.

Carnea de vită s-a scumpit din cauza secetei din Statele Unite ale Americii. Burgerii vânduți în restaurantele McDonald's conțin tot carne americană între feliile lor, fie că sunt vânduți la New York, fie că sunt vânduți în România. Și dacă celebrul Big Mac mai aduce ceva profit, sandvișurile din ofertele speciale ale companiei au juns să fie făcute în pierdere.

Cea mai mare problemă o reprezintă McDouble, burgerul cu două felii de carne, vândut în America din anul 2008 la prețul de 1$. În România burgerul se vinde într-un meniu care conține și suc și cartofi prăjiți, la prețul de aproximativ 3$. ”Meniul este singura variantă prin care acest sandviș mai este profitabil”, a declarat pentru agenția Reuters un reprezentant al rețelei de franciză McDonald's din Statele Unite ale Americii.

În vreme ce feliile de carne dintr-un McDouble costă mai mult de 1 $, prețul întregului sandviș, sucul și cartofii prăjiți au o marjă de profit desul de mare. Totuși restaurantele americane ale francizei nu vor să vândă McDouble ca în România, sub formă de meniu, ci îl vând în continuare separat, la un preț mai mare. La New York de exemplu prețul a ajuns aproape 2$. Strategie poate fi însă una riscantă ținând cont că în 5 ani, sandvișul McDouble vândut la prețul de 1$ a reușit să acapareze circa 10% din vânzările McDonald's.

Scumpirea sandvișului ar putea afecta însă puternic vânzările companiei. Conducerea centrală a McDonald's le poate oferi doar îndrumuri partenerilor și nu le poate stabili un anumit preț pentru un produs.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.