Se scumpește Big Mac-ul?

După ce în cel de-al treilea trimestru al anului 2012 McDonald's a anunțat cea mai slabă creștere a vânzărilor din ultimii ani, americanii se confruntă cu o nouă problemă: burgerii lanțului de restaurante devin de ce în ce mai puțin profitabili. Restaurantele McDonald's funcționează în regim de franciză, iar unele dintre ele spun că au ajuns să vândă pe pierdere hamburgerii. Unul dintre motivele care au cauzat acest declin, îl reprezintă dependența lanțului de restaurante de fermele americane. Acestea aprovizionează restaurantele McDonald's din întreaga lume, chiar dacă fermele din alte țări ar putea oferi carne mult mai ieftină.
Carnea de vită s-a scumpit din cauza secetei din Statele Unite ale Americii. Burgerii vânduți în restaurantele McDonald's conțin tot carne americană între feliile lor, fie că sunt vânduți la New York, fie că sunt vânduți în România. Și dacă celebrul Big Mac mai aduce ceva profit, sandvișurile din ofertele speciale ale companiei au juns să fie făcute în pierdere.
Cea mai mare problemă o reprezintă McDouble, burgerul cu două felii de carne, vândut în America din anul 2008 la prețul de 1$. În România burgerul se vinde într-un meniu care conține și suc și cartofi prăjiți, la prețul de aproximativ 3$. ”Meniul este singura variantă prin care acest sandviș mai este profitabil”, a declarat pentru agenția Reuters un reprezentant al rețelei de franciză McDonald's din Statele Unite ale Americii.
În vreme ce feliile de carne dintr-un McDouble costă mai mult de 1 $, prețul întregului sandviș, sucul și cartofii prăjiți au o marjă de profit desul de mare. Totuși restaurantele americane ale francizei nu vor să vândă McDouble ca în România, sub formă de meniu, ci îl vând în continuare separat, la un preț mai mare. La New York de exemplu prețul a ajuns aproape 2$. Strategie poate fi însă una riscantă ținând cont că în 5 ani, sandvișul McDouble vândut la prețul de 1$ a reușit să acapareze circa 10% din vânzările McDonald's.
Scumpirea sandvișului ar putea afecta însă puternic vânzările companiei. Conducerea centrală a McDonald's le poate oferi doar îndrumuri partenerilor și nu le poate stabili un anumit preț pentru un produs.
(E.C.)
Articole citite

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
DPD România, companie de curierat care se dezvoltă în sistem de franciză, a anunțat afaceri în creștere pentru primul semestru al anului.
Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari