Tesco se concentrează pe catering

Cele mai multe restaurante Giraffe se află în aeroporturi.
Marţi
19.03.2013
Chiar dacă s-a dovedit că sunt implicați în scandalul cărnii de cal, britanicii de la Tesco dovedesc că au un apetit ridicat pentru franciza gastronomică.
 

Retailerul Tesco, un gigant al supermarketurilor din Marea Britanie, a cumpărat lanțul de restaurante Giraffe cu 48,6 milioane lire. Achiziția vine la scurt timp după ce a fost depistată carne de cal în produsele inscripționate drept carne de vită pe rafturile supermarketurilor britanice. Pentru început, restaurantele Giraffe vor fi prezente doar în interiorul celor mai mari magazine Tesco din Marea Britanie.

”Suprafața mare a supermarketurilor ne permite să delimităm zona în care familiile își pot petrece liniștite timpul. De altfel, restaurantele Giraffe sunt foarte populare în rândul familiilor din Marea Britanie”, a declarat Kevin Grace, directorul comercial al Tesco. ”Investiția va adăuga o nouă valoare întregului business”, a adăugat acesta.

Rețeaua Giraffe a fost fondată în anul 1998 de Russel și Juliette Joffe. Primul restaurant a fost deschis în nordul Londrei. În prezent, există 47 de restaurante și francize (cele mai multe în aeroporturi) în Marea Britanie și în Dubai.

Locuri special amenajate pentru a servi masa apar și în interiorul supermarketurilor Real din Polonia, unde produsele sunt furnizate de către firma SpaFood SA. „Ne-am dorit să oferim un loc în care persoanele care vin la cumpăraturi, să poată lua o pauză în care să-şi încarce bateriile cu o mâncare delicioasă”, a declarat Paul Lawniczak, preşedintele SpaFood.

În România, cei mai cunoscuți reprezentanți ai pieței fast-food (Subway, McDonald's, KFC s.a.) sunt prezenți în incinta centrelor comerciale, însă nu în interiorul supermarketurilor. Cu toate acestea, retailerii au raioane cu mâncare gătită, unii dintre aceștia având și mese amenajate pentru servirea produselor.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.