McDonald’s și-a sărbătorit majoratul în România

Compania McDonald’s a fost fondată în 1955 de către Ray Kroc, care după 5 ani a cumpărat drepturi exclusive pentru numele McDonald. El este cel care a creat Sistemul McDonald’s: compania, furnizorii şi partenerii cu francize McDonald’s – care stă la baza succesului realizării visului său.
Joi
20.06.2013
Un număr impresionat de angajați și una dintre cele mai iubite rețele de fast-food - un rezumat pentru cei 18 ani de istorie ai McDonald’s pe piața locală.
 

„În urmă cu 18 ani, în 1995, am deschis primul restaurant McDonald’s din România – McDonald’s Unirii. În prima zi, acesta a întâmpinat peste 15.000 de clienţi – un număr, record dacă ne raportăm la alte deschideri de restaurante care au avut loc în aceeaşi perioadă în Europa. Acesta a fost doar începutul. Astăzi, McDonald’s România este un brand matur, complex, parte din cultura modernă românească", declară într-un comunicat de presă Daniel Boaje, Director General McDonald’s România.

Pe 16 iunie McDonald’s a sărbătorit 18 ani de istorie în România. Transformată în cifre, întreaga perioadă ar arăta astfel:

  • Cel mai mare lanţ de restaurante din ţară - 65 de restaurante în 21 de oraşe.
  • Peste 120 de milioane de euro investiţi în restaurante, în modernizarea echipamentelor şi a spaţiilor destinate preparării alimentelor şi clienţilor.
  • 21 de spaţii modernizate dupa proiecte ale Studioului de Design European McDonald’s din Franţa.
  • Peste 51 de milioane de clienţi serviţi în fiecare an.
  • 7 cafenele McCafé – 6 în Bucureşti şi unul în Cluj-Napoca.
  • Peste 400.000.000 de sandvişuri vândute în ultimii 10 ani.
  • Peste 3.500 de angajaţi şi un total de 25.000 de persoane care au trecut prin şcoala McDonald’s.

McDonald's este cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food din țara noastră și al doilea ca mărime din întreaga lume, după Subway, unul dintre principalii săi competitori. Dintre cele 65 de restaurante din țară (31 în București și 34 în restul țării), șapte sunt francize: în Bacău, Brașov, Arad, Galați și Suceava. La nivel mondial McDonald's operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză.

McDonald’s este un brand emblemă la nivel global, al 4–lea cel mai valoros brand din lume în conformitate cu Millward Brown, cel mai mare prim angajator al lumii şi cel mai recunoscut simbol din lume.

(LN)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.