Aripioarele picante au crescut profitul KFC

Primul restaurant KFC din țara noastră a fost deschis în aprilie 1997, pe bulevardul Magheru din București.
Marţi
23.07.2013
Anul 2012 a fost unul favorabil pentru lanțul de fast-food operat în sistem de franciză pe piața locală de compania US Food Network.
 

În timp ce McDonald's a anunțat cele mai slabe pentru anul trecut un profit de aproape 10 ori mai mic față de cel de dinainte de criză, unuia dintre principalii competitori de pe piața locală i-a mers ceva mai bine. În 2012, KFC și-a majorat afacerile de la 161 mil. lei la 187 mil. lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor Publice, scrie Capital.ro. Anul trecut, strategia de dezvoltare a lanțului de fast-food s-a axat pe deschiderea de restaurante de tip drive-thru, care au program non-stop și oferă posibilitatea comandării direct din mașină.

Lanțul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză pe piața locală de compania US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. Acesta a adus în România şi francizele Pizza Hut şi PHD, operate prin firma American Restaurant System. Primul restaurant KFC din țara noastră a fost deschis în aprilie 1997, pe bulevardul Magheru din București, lanțul de fast-food numărând în prezent 49 de unități.

La nivel internațional, topul celor mai mari restaurante de tip fast-food este condus de Subway (peste 33.700 de locații), urmat de McDonald's (peste 32.700 de unități), Starbucks (peste 16.500 de restaurante) şi KFC (peste 16.200 de locaţii). Subway și-a făcut intrarea pe piața românească în aprilie 2012 și are în plan deschiderea a 40 de restaurante până în 2016.

(LN)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.