România, un factor important pentru dezvoltarea francizei Subway în Europa

Costul licenței deschiderii unui restaurant Subway este de 7.500 de euro. Pentru fiecare restaurant deschis ulterior, suma se micșorează cu 50%.
Vineri
23.08.2013
Restaurantul deschis la mijlocul lunii iulie la Gara de Nord din București este cel de-al 4.000-lea Subway din Europa.
 

Deținătorul licenței restaurantului este compania LS Travel Retail, subsidiara din România a diviziei de retail și distribuție a grupului Lagardere. Cu o experiență de peste 50 de ani, Subway are proceduri specifice pentru acordarea licenței de franciză unei companii, însă această practică nu este întâlnită foarte des. În marea majoritate a celor 102 țări unde este prezent brand-ul Subway, sistemul de franciză este dezvoltat de francizați care operează unul sau mai multe restaurante.

”Franciza Subway este aleasă de companii care vor să-și extindă business-ul și să-l combine cu conceptul nostru. Este vorba despre rețele de benzinării, supermarketuri, sau - ca în cazul grupului Lagardere - de companii din diferite arii ale antreprenoriatului”, spune Marc Princ, agentul de dezvoltare a rețelei Subway îm Europa Centrală și de Est. ”Totuși, de cele mai multe ori, restaurantele Subway sunt deschise de antreprenori care sunt deja familiarizați cu brand-ul. Faptul că aceștia aleg să-și deschidă mai multe restaurante confirmă atractivitatea conceptului.”

Cristian Ștefănescu, francizatul care a deschis primul restaurant Subway din România, ne-a declarat în cadrul unui interviu acordat portalului nostru că intenționează să-și deschidă în viitorul apropiat un nou restaurant.

În prezent, rețeaua Subway numără peste 40.000 de restaurante la nivel mondial. Celebrele ”sub”-uri (sandvișuri) americane sunt pregătite în fața clientului, respectând cerințele acestuia. Odată cu extinderea numărului de restaurante, crește și numărul fanilor brand-ului. Cel mai nou fan faimos al Subway este fotbalistul Pele, care a fost numit la începutul lunii august ambasador al brand-ului.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.