Taxa pe fast-food vs. dezvoltarea francizelor

Piața fast-food din România valorează în prezent aproximativ jumătate de miliard de euro.
Miercuri
23.05.2012
Proiectul noii legi a sănătății, aflat în curs de elaborare, propune introducerea unei taxe pe fast-food.
 

Anunțul a fost făcut de Vasile Cepoti, ministrul Sănătății, care consideră că fast-food-ul este o alimentație nesănătoasă care crește morbiditatea pe anumite boli.Romalimenta, Federația Patronală Română din Industria Alimentară, s-a declarat împotriva suprataxării alimentelor. Federația consideră că introducerea taxei pentru produsele fast-food ar afecta atât populația României, cât și economia românească. Potrivit unui comunicat al federației, citat de Mediafax, în țările în care a fost instiuită o astfel de taxă, cum ar fi Danemarca, Belgia, Franța și Ungaria, nu s-a atins scopul scontat, respectiv îmbunătățirea stării de sănătate a populației. Suprataxarea alimentelor a dus la redirecționarea consumatorilor către produse mai ieftine și mai slabe calitativ și nutrițional.

Efectul introducerii taxei pe alimente s-ar resimți și în valoarea pieței fast-food din România care este în prezent de aproximativ jumătate de miliard de euro, potrivit realitatea.net. Conform aceleiași surse, în anul 2011, peste 200.000 de români au cumpărat zilnic shaorme, cartofi prăjiți și burgeri. Principalele lanțuri fast-food din România sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Burger King. În aprilie 2012, Subway a inaugurat primul restaurant din România. Lanțul american de tip fast-food vizează pentru următorii 4 ani lansarea a 40 de unități în sistem de franciză pe piața românească.

Taxa pe fast-food a mai fost în atenţia autorităţilor şi în anul 2011. După mai multe dezbateri contradictorii aceasta a fost amânată, pe motiv că este foarte greu de implementat.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.