Taxa pe fast-food vs. dezvoltarea francizelor

Piața fast-food din România valorează în prezent aproximativ jumătate de miliard de euro.
Miercuri
23.05.2012
Proiectul noii legi a sănătății, aflat în curs de elaborare, propune introducerea unei taxe pe fast-food.
 

Anunțul a fost făcut de Vasile Cepoti, ministrul Sănătății, care consideră că fast-food-ul este o alimentație nesănătoasă care crește morbiditatea pe anumite boli.Romalimenta, Federația Patronală Română din Industria Alimentară, s-a declarat împotriva suprataxării alimentelor. Federația consideră că introducerea taxei pentru produsele fast-food ar afecta atât populația României, cât și economia românească. Potrivit unui comunicat al federației, citat de Mediafax, în țările în care a fost instiuită o astfel de taxă, cum ar fi Danemarca, Belgia, Franța și Ungaria, nu s-a atins scopul scontat, respectiv îmbunătățirea stării de sănătate a populației. Suprataxarea alimentelor a dus la redirecționarea consumatorilor către produse mai ieftine și mai slabe calitativ și nutrițional.

Efectul introducerii taxei pe alimente s-ar resimți și în valoarea pieței fast-food din România care este în prezent de aproximativ jumătate de miliard de euro, potrivit realitatea.net. Conform aceleiași surse, în anul 2011, peste 200.000 de români au cumpărat zilnic shaorme, cartofi prăjiți și burgeri. Principalele lanțuri fast-food din România sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Burger King. În aprilie 2012, Subway a inaugurat primul restaurant din România. Lanțul american de tip fast-food vizează pentru următorii 4 ani lansarea a 40 de unități în sistem de franciză pe piața românească.

Taxa pe fast-food a mai fost în atenţia autorităţilor şi în anul 2011. După mai multe dezbateri contradictorii aceasta a fost amânată, pe motiv că este foarte greu de implementat.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.