Colonelul Sanders salută din nou Valea Prahovei

Cel mai mare KFC din lume se află la Baku și are o suprafață de 1.600 metri pătrați. Restaurantul este construit ca urmare a renovării unei clădiri a gării Sabunchu, una dintre cele mai cele mai mari și mai frumoase clădiri din aceasta zonă, construită în 1926.
Luni
07.10.2013
Lanțul de restaurante care ne răsfață papilele gustative cu îndrăgitele aripioare picante a ajuns la 50 de restaurante în România.
 

Pe 3 octombrie, a fost inaugurat mall-ul AFI Palace Ploiești, prilej pentru marile companii să deschidă noi unități. KFC a bifat un nou restaurant în zona de food court a centrului comercial, ajungând la 50 de unități pe piața românească. Potrivit reprezentanților companiei investiția în noul fast-food a fost de circa 350.000 de euro. Totodată au fost create și 35 de locuri noi de muncă.

KFC AFI Palace este ce-a dea treia unitate pe care compania o deschide în Ploiești. Celelalte două restaurante sunt situate în centrele comerciale Ploiești Shopping Citu și Omnia Winmarkt.

Lanțul de restaurante este operat în sistem de franciză pe piața locală de US Food Network, companie care deține și licența francizei Pizza Hut. În luna octombrie, în restaurantele KFC și Pizza Hut se desfășoară pentru al șaselea an consecutiv campania World Vision România ”Vreau în clasa a noua”, prin care se strâng fonduri pentru copiii români care trăiesc în mediul rural, astfel încât aceştia să îşi poată continua studiile la liceu.

”Din fondurile colectate, organizaţia World Vision România va oferi burse pentru 57 de copii fără posibilităţi materiale. În perioada 1 – 31 octombrie, oricine poate dona 1 Leu în restaurantele KFC şi Pizza Hut, fără a fi nevoit să cumpere ceva”, aflăm de pe blogul companiei.

Românii sunt mari amatori de fast-food, piața de profil din regiune fiind estimată la 500 de milioane de euro. Trei brand-uri americane luptă pentru supremație în acest domeniu: McDonald's, KFC și Subway. Acestora li se alătură un număr extins de fast-food-uri, mai mult sau mai puțin cunoscute, cu meniuri diversificate: shaorma, hamburgeri, paste, mâncare chinezească, pizza.

Cel mai mare lanț de restaurante din România rămâne McDonald's, cu 67 de restaurante, urmat de KFC cu 50 de unități. Subway amenință să-i ajungă din urmă pe principalii doi competitori, ajungând într-un an și jumătate de la intrarea în România la 16 restaurante. La nivel global, cel mai mare lanț de fast-food este Subway, cu 40.000 de restaurante la nivel global, dintre care 1.761 au fost deschide în 2013. KFC deține 18.000 de restaurante în 120 de țări, iar McDonald's peste 33.500. Toate cele trei brand-uri se extind și în sistem de franciză.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.