Câte ”Mc-uri” poți vizita într-un an?

La nivel mondial McDonald’s operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză.
Duminică
26.01.2014
Prima franciză clasică intrată pe teritoriul României va adăuga în acest an rețelei de restaurante trei sau patru unități noi.
 

Două dintre cele mai importante nume din piața de fast-food din România și-au anunțat planurile de expansiune pentru acest an. McDonald's și KFC vor să-și mărească rețelele de restaurante și au un mare avantaj: sunt un brand care va fi mereu căutat de consumatorii români. Restaurantele din provincie vor fi mereu neîncăpătoare pentru clienți, chiar dacă mulți din aceștia le folosesc doar pentru a ”ieși la un suc”.

După ce reprezentanții KFC au anunțat că strategia de expansiune din acest an se va axa pe restaurantele de tip drive-thru, a venit rândul McDonald's să-și prezinte obiectivele pentru 2014. „Sunt oraşe foarte importante, precum Constanta, Braşov, laşi, Timişoara, Craiova şi Bucureşti, unde suntem foarte interesaţi de orice oportunitate pentru achiziţia de terenuri pentru noi restaurante. Continuăm să ne dezvoltăm în România. Anul trecut, am reuşit să deschidem două restaurante, iar anul acesta am vrea să deschidem trei, poate chiar patru", a declarat pentru ZF Daniel Boaje, directorul general al McDonald's Romania.

McDonald's este cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food din țara noastră și al doilea ca mărime din întreaga lume, după Subway. În România compania deține un total de 67 de restaurante (32 în București și 35 în restul țării), dintre care șapte sunt francize: în Bacău, Brașov, Arad, Galați și Suceava. La nivel mondial McDonald's operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză.

Cele mai importante brand-uri din piața de fast-food din România: McDonald's, KFC și Subway se dezvoltă în sistem de franciză. Franciza este însă o rețetă câștigătoare și pentru brand-urile mai mici, cum ar fi Quasi Pronti, prezent deja pe piața locală, dar și pentru brand-uri care sunt în căutarea unui master francizat pentru dezvoltarea rețelei, cum ar fi Elvis American Dinner sau Crazy Piramid Pizza.


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.