Franciza a crescut veniturile Burger King
În anul 2010 lanțul Burger King făcea un anunț care a fost privit cu scepticism: lanțul de restaurante și-a transformat întreaga rețea în francize și a renunțat la unitățile proprii. Astfel, sursele de venit pentru reprezentanții Burger King au provenit doar din taxele de franciză și redevențele încasate de la francizați. Analiștii s-au cam îndoit de profitabilitatea acestei decizii, mai ales în condițiile în care brand-urile de top din industria fast-food anunțau scăderi majorea ale vânzărilor și profitului.
Cu toate acestea, potrivit ultimuluir raport financiar, Burger King a înregistrat o creștere de 37% a veniturilor înregistrate în cel de-al patrului trimestru ala nului fiscal 2013. Și profitul companiei a crescut considerabil. Mai exact cu 99%, de la 118 milioane de dolari în 2012 la 234 milioane de dolari în 2013.
Pe parcursul anului trecut, 360 de restaurante deținute de Burger King au fost trecute în administrarea francizaților. Astfel, costurile operaționale au scăzut drastic, iar taxele încasate din franciză au contribuit decisiv la creșterea veniturilor. Mai mult decât atât, în 2013, Burger King a deschis 670 de restaurante, cu 5,2% mai multe decât în 2012.
Daniel Schwarz, Directorul General Burger King, a confirmat presei din Statele Unite că procesul de ”mutare” a restaurantelor Burger King în mâinile francizaților este complet. Tot acesta a menționat că rezultatele financiare pozitive au fost influențate și de lansarea unor produse noi, care au fost foarte bine primite de public: cartofii cu mai puține calorii și Big Burger King.
În anul 2012, Burger King ieșea din România, odată cu intrarea în insolvență a Atlantic Restaurant System, operatorul francizei pe piața locală. La momentul respectiv, specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.
În acest an două concepte noi de fast-food și-au făcut intrarea pe piața românească. Vom vorbi despre acestea în materialele următoare.
Articole citite
De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go
/03.11.2025
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Cele mai citite
Cafenea in loc de masina!
/31.08.2016
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Conceptul de franciză HUSSE este prezent în 46 de țări din Europa, America, Africa și Asia, având o rețea de peste 1000 de francizați care livrează produse Husse către aproximativ 300.000 de clienți.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari