Franciza a crescut veniturile Burger King

În anul 2012, Burger King ieșea din România, odată cu intrarea în insolvență a Atlantic Restaurant System, operatorul francizei pe piața locală.
Vineri
21.02.2014
A ieșit de pe piața românească, însă la nivel internațional Burger King a investit în dezvoltarea rețelei de franciză. Și a câștigat.
 

În anul 2010 lanțul Burger King făcea un anunț care a fost privit cu scepticism: lanțul de restaurante și-a transformat întreaga rețea în francize și a renunțat la unitățile proprii. Astfel, sursele de venit pentru reprezentanții Burger King au provenit doar din taxele de franciză și redevențele încasate de la francizați. Analiștii s-au cam îndoit de profitabilitatea acestei decizii, mai ales în condițiile în care brand-urile de top din industria fast-food anunțau scăderi majorea ale vânzărilor și profitului.

Cu toate acestea, potrivit ultimuluir raport financiar, Burger King a înregistrat o creștere de 37% a veniturilor înregistrate în cel de-al patrului trimestru ala nului fiscal 2013. Și profitul companiei a crescut considerabil. Mai exact cu 99%, de la 118 milioane de dolari în 2012 la 234 milioane de dolari în 2013.

Pe parcursul anului trecut, 360 de restaurante deținute de Burger King au fost trecute în administrarea francizaților. Astfel, costurile operaționale au scăzut drastic, iar taxele încasate din franciză au contribuit decisiv la creșterea veniturilor. Mai mult decât atât, în 2013, Burger King a deschis 670 de restaurante, cu 5,2% mai multe decât în 2012.

Daniel Schwarz, Directorul General Burger King, a confirmat presei din Statele Unite că procesul de ”mutare” a restaurantelor Burger King în mâinile francizaților este complet. Tot acesta a menționat că rezultatele financiare pozitive au fost influențate și de lansarea unor produse noi, care au fost foarte bine primite de public: cartofii cu mai puține calorii și Big Burger King.

În anul 2012, Burger King ieșea din România, odată cu intrarea în insolvență a Atlantic Restaurant System, operatorul francizei pe piața locală. La momentul respectiv, specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.

În acest an două concepte noi de fast-food și-au făcut intrarea pe piața românească. Vom vorbi despre acestea în materialele următoare.


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.