Piața fast-food din Rusia va crește în următorii ani

Whopper-ul a fost ales ca fiind cel mai iubit burger din Statele Unite ale Americii şi şi-a păstrat titlul de "Best Tasting Burger" (cel mai gustos burger) până în zilele noastre.
Joi
07.06.2012
Un lanț american de restaurante de tip fast-food plănuiește să se extindă pe piața rusă.
 

VTB Capital, divizia de investiții a băncii VTB din Rusia, Burger King Corporation și Burger Rus, cel mai mare francizat Burger King din Rusia, au încheiat un parteneriat de tip joint-venture prin care cele 3 entități au înființat o companie mixtă. Obiectivul acesteia este să deschidă câteva sute de restaurante Burger King în Rusia în următorii ani, potrivit vtbcapital.com. Compania nou înființată este master francizat al Burger King Europe GmbH, corporația de la care a obținut și drepturile exclusive de dezvoltare a lanțului de restaurante prin franciză în Rusia.

Burger King a intrat pe piața rusă la începutul anului 2010, unde a deschis până în prezent 57 de restaurante. Principalul concurent al companiei este McDonald's care este prezent în Rusia de peste 20 de ani.

Burger King Corp este al doilea lanţ de restaurante fast food ca mărime din lume, având aproape 12.000 de restaurante în 75 de țări. Aproximativ 90 % din restaurantele Burger King sunt operate în franciză.

Ideea Burger King le aparține lui James W. McLamore şi David Edgerton care au fondat acest concept în anul 1954, în Miami, Florida. Cei doi antreprenori au achiziționat dreptul de franciză pe plan mondial pentru compania lor.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.