Business din joacă
Alexandru Alexuc a pornit afacerea RoomXcape din joacă. O joacă împreună cu prietenii, în care la sfârșitul anului 2014 a evadat pentru prima oară dintr-un Escape Room. 3 zile mai târziu a fondat RoomXcape, afacere în care acum este Managing Partner. Alexandru se ocupă atât de partea de online -promovare, awareness, francizare, contracte - cât și de partea tehnică, de electronică și programare din camerele pe care le administrează. Cum a transformat un joc într-un business și de ce a ales varianta francizării am aflat de la el.
De ce ați ales să dezvoltați RoomXcape în franciză?
Business-ul a început în București și recunosc că nu m-am gândit la posibilitatea francizării modelului de afacere până la jumătea anului 2015. Cam la 6 luni după prima deschidere în București. În acel moment am avut un client care mi-a propus să francizez afacerea pentru orașul Pitești. Ulterior (ca urmare a unor evenimente mai mult sau mai puțin fericite) am închis sediul din București și m- am asociat cu clientul meu din Pitești, unde avem acum sediul central.
De cand ați inițiat această variantă de expansiune și câte contracte de francize ați reușit să încheiați?
M-am axat serios pe partea de francizare undeva la începutul anului 2016. Până în prezent am reușit să semnăm 3 contracte în țară, la Constanța, Botoșani și Poiana Brașov - în cadrul hotelului Alpin.
Care este numărul de locatii la care sperați să ajungeți prin aceasta metoda de dezvoltare și în cât timp?
Planul este să semnăm o medie de 3 contracte pe an în țară. Dar în acest moment focus-ul este mai mult pe exteriorul României. În prezent negociem cu un potențial client din Dubai, cu unul din Polonia și cu unul din Egipt.
Ce tip de parteneri căutați și cu ce trebuie să contribuie francizatul la dezvoltarea afacerii?
Cine își dorește un astfel de business are nevoie în primul rând de un pic de carismă. La RoomXcape oamenii au parte de o experiență extraordinară, care începe din momentul în care au intrat în sediul nostru. O glumiță și o cafea din partea casei au contribuit enorm la succesul companiei noastre. Francizatul trebuie să vină în primul rând cu spațiul. Recomandarea noastră este de a începe cu 4 camere de joc a câte 14-18 metri pătrați fiecare. Avem însă o flexibilitate crescută și astfel putem oferi atât un număr variabil de "componente" cât și un Escape Room la cheie. Prin componente vorbim de exemplu de servicii auxiliare acestei activități, cum ar fi un website specializat pentru Escape Room, consultanță în domeniu, design pentru camere cu sau fără implementare fizică, etc.
Care sunt costurile francizei RoomXcape?
Franciza RoomXcape se vinde în acest moment cu 2500 de Euro. Aceasta este o taxa unică, este pe viață și include brand-ul, website personalizat complet și consultanță. Clientul va plăti apoi la alegere design-ul pentru x camere (în jur de 1000 de euro/cameră) sau implementarea la cheie (3-4000 de euro/camera, în funcție de nivelul de tehnologie). O afacere RoomXcape la cheie cu 4 camere de joc (excluzând spațiul) costă în jur de 16000 de Euro (franciza+4 camere+zona de recepție cu camere video, etc.). Un aspect foarte important aici e dat de faptul că suntem singurii de pe piața din România care oferim garanție când implementam noi, cu reparație/schimb de piese în 48 de ore. Odată deschisă afacerea, costurile de intreținere sunt în general minime. Investiția inițială se amortizează în general în 3-6 luni.
Cum vezi potentialul de dezvoltare al acestei afaceri in viitor?
Piața Escape Room-urilor este încă la început de drum, cel puțin în România) și se va extinde serios în următorii 2-3 ani. În Budapesta de exemplu în acest moment există turism axat pe Escape Room, sunt peste 150 de camere de joc. Se strâng câțiva prieteni din tot felul de țări și se duc acolo să joace.
Articole citite
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
O realitate socială care demonstrează că vârsta de la care este nevoie de ochelari este tot mai scăzută a dus la crearea francizei Ama Green Optic, iar rezultatele afacerii sunt conform așteptărilor.
MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Sunt puține companiile specializate în construirea și reconstruirea terenurilor de sport, cu atât mai puțin cele în franciză.
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subiecte populare in Forum
Finanțează deschiderea afacerii tale
Salut,interesant,vreau detalii și contact cu furnizorul . Mulțumesc !
Afacere de nișă, cu păpuși
Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cum pot afla detalii despre franciza "Afacere de nisa cu papusi" Multumesc!
Pe piața de curierat se câștigă bine
Ce trebue sa fac pentru colaborare sau franciza
O nouă piață pentru LG Laundry Lounge
Functioneaza si in Romania? Unde si cu ce investitii?
Spălatul rufelor în franciză
Super tare știu conceptul și chiar sunt interesat!
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
TE-AI SUPARAT PE NOI SI NU MAI VREI SA PUBLICI NIMIC T E R U G A M I N S I S T E N T MAI SCRIE CEVA ORICE
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Mi - e dor de articolele tale frumoase redactate intr-o forma impecabila...sa fie oare sfarsitul ?
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Cand este vorba de Cluj termenii crestere,succes...sunt la ei acasa si nu numai la Cluj