Avantajele francizei pentru un francizor

Joi
23.02.2012
Francizarea îți oferă posibilitatea de dezvoltare rapidă și masivă a rețelei, produselor și serviciilor.
 

1. Înainte de toate, franciza reprezintă un canal de expansiune eficient pentru o afacere și , în plus, prin aceasta francizorul își poate consolida poziția pe piața fără a realiza o investiție substațială. Francizarea afacerii înseamnă, de asemenea, vizibilitatea crescută a numelui și a mărcii brandului ceea ce poate duce la creșterea vânzării produselor sau serviciilor. De cele mai multe ori, prin contractul de franciză, francizatul se obligă să se aprovizioneze cu produse sau materie primă doar de la francizor sau de la compania de aprovizionare comună întregii rețele de franciză.

2. Foarte importantă este posibilitatea de a avea surse suplimentare de venit prin vinderea licenței de franciză, un exemplu fiind obligațiile financiare de bază pe care francizatul trebuie să le platească francizorului. Aceste obligații nu presupun doar taxa de intrare în rețeaua de franciză care se plătește la semnarea contractului de franciză, ci și taxele lunare plătite de francizat ce reprezintă plata pentru anumite servicii pe care francizorul le asigură pe durata acordului de franciză. Trebuie menționat că uneori francizorul include această taxa inițială și taxele lunare în prețul produselor și materiei prime aprovizionate francizatului. Această soluție încurajează potențialii francizați să intre în sistem chiar dacă nu au capitalul necesar plătirii taxelor de franciză. Prin urmare, discuțiile și negocierile privind taxele periodice ce trebuiesc plătite nu mai există, îmbunătățind relația dintre francizat și francizor.

3. Deoarece francizații investesc în această afacere și sunt proprietarii firmei pe care o conduc, aceștia sunt mai dedicați funcționării corecte a acesteia decât ar fi un angajat oarecare.

4. Cheltuielile francizorului pentru activitățile de marketing și de promovare sunt mai reduse pentru simplul fapt că și ceilalți membri ai rețelei de franciză sunt obligați să contribuie la fondul comun dedicat cercetării de piață și publicității.

5. Poziția unui francizor este foarte favorabilă în ceea ce privește repartizarea atribuțiilor deoarece francizatul este cu adevărat un antreprenor independent ce este responsabil pentru consecințele propriilor acțiuni. Acest lucru înseamnă că, în cazul în care un consumator este nemulțumit de activitatea într-un punct de lucru al francizei, francizorul nu poate fi tras la răspundere pentru greșelile francizatului. Un lucru însă trebuie menționat: în mintea consumatorului toate locațiile ale aceleași francize contribuie la formarea imaginii acelui brand, deci o greșeală într-un magazin poate afecta pe toți ceilalți francizați și, prin extensie, francizorul.

6. Pentru mulți antreprenori, franciza înseamnă eliminarea tuturor problemelor asociate cu ocuparea forței de muncă și de gestionare a personalului deoarece aceste sarcini sunt direct administrate de deținătorul licenței de franciză.