1. Înainte de toate, franciza reprezintă un canal de expansiune eficient pentru o afacere și , în plus, prin aceasta francizorul își poate consolida poziția pe piața fără a realiza o investiție substațială. Francizarea afacerii înseamnă, de asemenea, vizibilitatea crescută a numelui și a mărcii brandului ceea ce poate duce la creșterea vânzării produselor sau serviciilor. De cele mai multe ori, prin contractul de franciză, francizatul se obligă să se aprovizioneze cu produse sau materie primă doar de la francizor sau de la compania de aprovizionare comună întregii rețele de franciză.
2. Foarte importantă este posibilitatea de a avea surse suplimentare de venit prin vinderea licenței de franciză, un exemplu fiind obligațiile financiare de bază pe care francizatul trebuie să le platească francizorului. Aceste obligații nu presupun doar taxa de intrare în rețeaua de franciză care se plătește la semnarea contractului de franciză, ci și taxele lunare plătite de francizat ce reprezintă plata pentru anumite servicii pe care francizorul le asigură pe durata acordului de franciză. Trebuie menționat că uneori francizorul include această taxa inițială și taxele lunare în prețul produselor și materiei prime aprovizionate francizatului. Această soluție încurajează potențialii francizați să intre în sistem chiar dacă nu au capitalul necesar plătirii taxelor de franciză. Prin urmare, discuțiile și negocierile privind taxele periodice ce trebuiesc plătite nu mai există, îmbunătățind relația dintre francizat și francizor.
3. Deoarece francizații investesc în această afacere și sunt proprietarii firmei pe care o conduc, aceștia sunt mai dedicați funcționării corecte a acesteia decât ar fi un angajat oarecare.
4. Cheltuielile francizorului pentru activitățile de marketing și de promovare sunt mai reduse pentru simplul fapt că și ceilalți membri ai rețelei de franciză sunt obligați să contribuie la fondul comun dedicat cercetării de piață și publicității.
5. Poziția unui francizor este foarte favorabilă în ceea ce privește repartizarea atribuțiilor deoarece francizatul este cu adevărat un antreprenor independent ce este responsabil pentru consecințele propriilor acțiuni. Acest lucru înseamnă că, în cazul în care un consumator este nemulțumit de activitatea într-un punct de lucru al francizei, francizorul nu poate fi tras la răspundere pentru greșelile francizatului. Un lucru însă trebuie menționat: în mintea consumatorului toate locațiile ale aceleași francize contribuie la formarea imaginii acelui brand, deci o greșeală într-un magazin poate afecta pe toți ceilalți francizați și, prin extensie, francizorul.
6. Pentru mulți antreprenori, franciza înseamnă eliminarea tuturor problemelor asociate cu ocuparea forței de muncă și de gestionare a personalului deoarece aceste sarcini sunt direct administrate de deținătorul licenței de franciză.
Articole citite

O franciză de succes este condusă de omul potrivit, de un bun francizor care și-a păstrat afacerea la fel de puternică și după francizare.
Francizorul este cel care pune bazele afacerii în franciză, iar orice greșeală pe care el o face poate afecta întregul business. Unele erori cauzează diverse conflicte în cadrul rețelei de franciză și pot duce la pierderea imaginii de marcă și a reputației afacerii. Drept urmare, francizarea afacerii nu înregistrează succesul dorit.
Dacă vrei să îți dezvolți o afacere în sistem de franciză trebuie mai înainte de toate să îți dorești să devii francizor. De asemenea, afacerea pe care o conduci trebuie să fie una de succes pentru a putea constitui baza pe care se va întemeia franciza.
O afacere de succes se poate extinde prin deschiderea unor noi sucursale, prin demararea unor noi activități sau prin francizare. Comparativ cu primele două modalități, dezvoltarea afacerii prin franciză implică investiții mai mici și riscuri reduse.
Franciza devine o modalitate de dezvoltare a afacerilor din ce în ce mai folosită.
Cele mai citite

Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Dacă vrei să ai șansa preluării unei francize cu o expansiune accelerată în statele europene, deosebit de atractivă și profitabilă, atunci vezi ce îți oferă Blue Elephant.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start