1. Înainte de toate, franciza reprezintă un canal de expansiune eficient pentru o afacere și , în plus, prin aceasta francizorul își poate consolida poziția pe piața fără a realiza o investiție substațială. Francizarea afacerii înseamnă, de asemenea, vizibilitatea crescută a numelui și a mărcii brandului ceea ce poate duce la creșterea vânzării produselor sau serviciilor. De cele mai multe ori, prin contractul de franciză, francizatul se obligă să se aprovizioneze cu produse sau materie primă doar de la francizor sau de la compania de aprovizionare comună întregii rețele de franciză.
2. Foarte importantă este posibilitatea de a avea surse suplimentare de venit prin vinderea licenței de franciză, un exemplu fiind obligațiile financiare de bază pe care francizatul trebuie să le platească francizorului. Aceste obligații nu presupun doar taxa de intrare în rețeaua de franciză care se plătește la semnarea contractului de franciză, ci și taxele lunare plătite de francizat ce reprezintă plata pentru anumite servicii pe care francizorul le asigură pe durata acordului de franciză. Trebuie menționat că uneori francizorul include această taxa inițială și taxele lunare în prețul produselor și materiei prime aprovizionate francizatului. Această soluție încurajează potențialii francizați să intre în sistem chiar dacă nu au capitalul necesar plătirii taxelor de franciză. Prin urmare, discuțiile și negocierile privind taxele periodice ce trebuiesc plătite nu mai există, îmbunătățind relația dintre francizat și francizor.
3. Deoarece francizații investesc în această afacere și sunt proprietarii firmei pe care o conduc, aceștia sunt mai dedicați funcționării corecte a acesteia decât ar fi un angajat oarecare.
4. Cheltuielile francizorului pentru activitățile de marketing și de promovare sunt mai reduse pentru simplul fapt că și ceilalți membri ai rețelei de franciză sunt obligați să contribuie la fondul comun dedicat cercetării de piață și publicității.
5. Poziția unui francizor este foarte favorabilă în ceea ce privește repartizarea atribuțiilor deoarece francizatul este cu adevărat un antreprenor independent ce este responsabil pentru consecințele propriilor acțiuni. Acest lucru înseamnă că, în cazul în care un consumator este nemulțumit de activitatea într-un punct de lucru al francizei, francizorul nu poate fi tras la răspundere pentru greșelile francizatului. Un lucru însă trebuie menționat: în mintea consumatorului toate locațiile ale aceleași francize contribuie la formarea imaginii acelui brand, deci o greșeală într-un magazin poate afecta pe toți ceilalți francizați și, prin extensie, francizorul.
6. Pentru mulți antreprenori, franciza înseamnă eliminarea tuturor problemelor asociate cu ocuparea forței de muncă și de gestionare a personalului deoarece aceste sarcini sunt direct administrate de deținătorul licenței de franciză.
Articole citite
O franciză de succes este condusă de omul potrivit, de un bun francizor care și-a păstrat afacerea la fel de puternică și după francizare.
Francizorul este cel care pune bazele afacerii în franciză, iar orice greșeală pe care el o face poate afecta întregul business. Unele erori cauzează diverse conflicte în cadrul rețelei de franciză și pot duce la pierderea imaginii de marcă și a reputației afacerii. Drept urmare, francizarea afacerii nu înregistrează succesul dorit.
Dacă vrei să îți dezvolți o afacere în sistem de franciză trebuie mai înainte de toate să îți dorești să devii francizor. De asemenea, afacerea pe care o conduci trebuie să fie una de succes pentru a putea constitui baza pe care se va întemeia franciza.
O afacere de succes se poate extinde prin deschiderea unor noi sucursale, prin demararea unor noi activități sau prin francizare. Comparativ cu primele două modalități, dezvoltarea afacerii prin franciză implică investiții mai mici și riscuri reduse.
Franciza devine o modalitate de dezvoltare a afacerilor din ce în ce mai folosită.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic