Diferența dintre o franciză și alte oportunități de afaceri
Dacă te-ai decis să te lansezi în afaceri poți să îți deschizi o afacere proprie, să cumperi o afacere deja existentă sau să cumperi o franciză. Deși la prima vedere par asemănătoare, există mai multe diferențe între cele trei modalități de începere a unei afaceri.
După ce ți-ai deschis o afacere sau ai cumpărat una deja existentă vei fi pe cont propriu. Afacerea în franciză implică un parteneriat cu grupul mamă care se va menține pe toată durata contractului de franciză.
Francizele au o rată de faliment mai mică decât cea a afacerilor tradiționale
Când ești pe cont propriu apare riscul alegerii unei afaceri nepotrivite și de realizare a unei idei noi. În calitate de francizat vei cumpăra dreptul de a utiliza un concept de afacere care a fost deja testat și s-a dovedit a fi un succes. De obicei, francizele au o rată de faliment mai mică decât cea a afacerilor tradiționale. Francizatul beneficiază de o afacere aproape completă. El va exploata o marcă de prestigiu și va intra pe o piață concurențială folosind tehnici de producție, comercializare și marketing cu un grad înalt de rentabilitate.
Afacerea proprie oferă independență nelimitată în exploatarea ideilor personale
Dacă îți deschizi o afacere proprie poți să îți implementezi nelimitat ideile personale și să-ți creezi afacerea după bunul plac. De asemenea ai posibilitea de a selecta, motiva și dezvolta independent angajații. Independența francizatului în operarea francizei este limitată. El trebuie să respecte regulile impuse de furnizor și poate comercializa doar produsele și serviciile stabilite prin contractul de franciză.
Pe de altă parte, noii francizați sunt îndrumați de cei cu experiență să nu facă unele greșeli care ar putea dăuna afacerii. De asemenea, dacă alegi să-ți dezvolți o afacere în franciză poți beneficia de sprijin și de consultanță din partea Asociației Române de Franciză. Când ești pe cont propriu, iei totul de la zero și depui eforturi mari pentru a lansa afacerea fără un sprijin în prealabil. Dacă vei cumpăra o afacere deja existentă vei beneficia din start de produse recunoscute, personal instruit și de o clientelă deja formată.
Costuri ridicate pentru deschiderea oricărei afaceri
Deschiderea unei afaceri proprii implică unele costuri destul de ridicate atât pentru lansarea afacerii cât și pentru achiziționarea echipamentelor, materiilor prime, utilajelor etc. Va trebui să investești mai mulți bani dacă vei cumpăra o afacere care deja există decât dacă ar fi să o inițiezi chiar tu.
Aderarea la o rețea de franciză atrage după sine costuri mai mari decât în cazurile prezentate anterior. Beneficiarul trebuie să plătească o taxă de intrare în sistem precum și taxe periodice către furnizor, de regulă sub forma unui procent din cifra de afaceri.
Orice modalitate de dezvoltare a unei afaceri trebuie studiată cu atenție pentru a înțelege ce riscuri presupune fiecare în parte. Un viitor antreprenor trebuie să aibă capacitatea de a se autonaliza pentru a stabili ce tip de afacere i se potrivește cel mai bine.
(E.C.)Articole citite
Intrarea pe piețele străine este o oportunitate pentru fiecare proprietar ambițios al unui concept de franciză.
Mass- media poate deveni un instrument pentru promovarea afacerilor în franciză dacă este utilizată în mod adecvat. O relație deschisă și o bună comunicare cu presa poate aduce multiple beneficii unei afaceri în franciză. Mesajele transmise prin mass-media pot spori reputația unei francize prin rolul pe care îl au: informarea și influențarea publicului țintă.
Din anul 1995, de când apărea prima franciză clasică în România, Mc Donald’s, în țara noastră au intrat multe francize internaționale.
Franciza a fost recunoscută în multe țări ca o modalitate de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Franciza și-a câștigat un renume și în România după ce mulți investitori au folosit această metodă pentru a-și deschide afaceri sigure și profitabile.
Francizarea, o modalitate de dezvoltare a afacerilor folosită în diverse domenii din întreaga lume, a devenit în timp o operațiune de succes și pe piața din România. Succesul afacerilor în franciză în țara noastră se datorează în principal ajutorului care vine din partea grupului mamă, respectiv a francizorului.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic