Spălătorie cu autoservire – un serviciu la îndemână
Pentru a deschide o afacere cu franciza LG Laundry Lounge, nu aveți nevoie de multă experiență, de cunoștințe sau de bani mulți. Este necesară doar îndeplinirea anumitor cerințe tehnice. Lansarea unei afaceri de spălare a rufelor și funcționarea acesteia necesită o investiție inițială mică de aproximativ 12.000 de Euro și forță minimă de muncă. În plus, nu există costuri fixe mari. Serviciile sunt întotdeauna necesare, fapt ce permite o recuperare mai rapidă a investiției. Utilizatorii tipici de spălătorii cu autoservire sunt turiștii, studenții, oamenii fără mașină de spălat proprie, dar și cei ai căror mașini de spălat rufe, de uz casnic, sunt în prezent defecte și cei care au o mașină de spălat, dar folosesc o spălătorie pentru spălarea și uscarea mai rapidă a articolelor cu volum mare, cum ar fi pături, jachete etc. Pe de altă parte, utilizatorii pot fi și hotelurile, restaurantele, companiile de curățenie, instituțiile publice, casele de studenți, apartamentele în regim hotelier, tabere, porturi de agrement, cămine, case de odihnă, afaceri mici (coafor, saloane de înfrumusețare, ateliere etc.).
Așa cum vă spuneam în articolul din 6 martie 2019, binecunoscuta companie LG Electronics a creat un concept modern de spălătorie cu autoservire pe care a lansat-o sub brandul LG Laundry Lounge. Prima spălătorie a fost deschisă în 2012, la New York, iar cea de-a doua spălătorie a fost deschisă în 2015, în Europa, mai precis în Zagreb, capitala Croației. După câteva luni, a fost deschisă o a doua spălătorie în sistem de franciză, în Zadar, un oraș de pe coasta croată a Adriaticii, iar un an mai târziu, compania Bright World a fost numită master francizat, fiind responsabilă pentru dezvoltarea rețelei de franciză în țările din Europa Centrală și de Est.
După Croația, a urmat Muntenegru și apoi, în 2018, a fost semnat acordul regional de franciză pentru Serbia, iar la scurt timp după aceea a fost deschisă prima spălătorie LG Laundry Lounge în Belgrad, capitala Serbiei.
Master francizat și, în același timp, distribuitor de mașini de spălat și uscătoare LG pe teritoriul Serbiei este compania VAT doo. Milan Loncarevic, proprietarul companiei și director pentru proiecte speciale, a declarat pentru portalurile Franchising că, timp de doi ani, s-a ocupat cu activități de distribuție și service pentru echipamente LG și, în același timp, a vorbit cu mulți antreprenori, încercând să identifice noi francizați. “Am avut multe solicitări, însă este uimitor cât de mulți oameni din Serbia sunt dornici să improvizeze, iar când vine vorba de franciza LG Laundry Lounge, standardele sunt clare și precise. Francizarea, ca și concept de afacere, nu este încă înțeleasă de toată lumea și consider că tocmai respectarea regulilor stabilite într-o rețea duce de fapt la succes. Din fericire, există oameni care înțeleg acest lucru și, în cele din urmă, primul francizat LG Laundry Lounge a deschis la Belgrad” – a declarat acesta.
Spălătoria din cartierul Belville a fost deschisă de familia Arsic, proprietarii Laundrette. Veliborka Arsic spune că ea și soțul ei, Dejan, intenționau să demareze o afacere de ani buni și căutau un model de afacere în franciză. “Ne-am uitat la portalul de francize și am încercat să găsim o franciză care să se potrivească cu ceea ce ne doream. La un moment dat, în timp ce duceam haine la o curățătorie uscată, vorbeam despre faptul că la Belgrad nu putem găsi nimic pentru a ne curăța rufele în 15 sau 20 de minute și că nu există spălătorii cu autoservire. Soțul meu și-a amintit că a citit despre LG Laundry Lounge pe portalurile de francize și așa am optat pentru această afacere” - explică Veliborka Arsic.
Ea spune că nevoia persoanelor juridice pentru acest tip de serviciu a existat de mult timp la Belgrad, dar este un serviciu din ce în ce mai solicitat și de către persoanele fizice, atât de rezidenți, cât și de turiști. “Când m-am gândit la aceste nevoi, mi-am dat seama că există potențial pentru această afacere și am luat decizia rapid. Am copii și am lucrat în companii foarte mulți ani, astfel că știu ce înseamnă să nu ai niciodată suficient timp pentru tine sau pentru familie. Cred că femeile nu trebuie să stea acasă și să aștepte să se termine programul la mașina de spălat, pentru că pot face lucruri mult mai inteligente în timpul acesta. De aceea am ales Belleville, care oferă numeroase oportunități datorită proximității mall-ului și a altor facilități. Spălătoria în sine este de tip lounge și clienții pot sta și citi ziare, pot privi la televizor sau pot folosi wi-fi-ul gratuit. Scopul nostru a fost să îmbunătățim calitatea vieții oamenilor și să oferim turiștilor străini un serviciu pe care nu-l aveau în Belgrad” - spune Veliborka Arsic.
Spre deosebire de piețele occidentale, unde nu există lucrători la spălătorie, la Belgrad există întotdeauna cineva care ajută clienții să utilizeze mașinile de spălat.
Milan Loncarevic crede că există potențial de a deschide spălătorii în centrul Belgradului, dar și în Novi Sad, Nis și Kragujevac. “Există oameni cu gândire avansată în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor, în special cei care au ocazia să călătorească și să vadă cum decurg lucrurile în țările occidentale” – concluzionează acesta.
Prima franciză LG Laundry Lounge, deschisă în Serbia, în cartierul Belleville din Belgrad, demonstrează că există potențial de extindere a rețelei și în alte orașe sârbe, precum și în regiune. Întrucât România este una dintre țările vecine cu Serbia, plecăm de la premiza că există potențial pentru dezvoltarea acestor servicii și în România.
Compania LG este interesată să-și extindă operațiunile în România, astfel că cei interesați de o afacere în acest domeniu pot găsi informații detaliate în oferta de franciză LG Laundry Lounge, disponibilă mai jos pe portalul nostru.
Articole citite
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...