Pandemia nu a împiedicat succesul
Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci internaționale de street food, originare din Polonia, și au intrat pe piața din România în 2020. Acestea sunt concepte de franciză combinate, adaptate sezoanelor primăvară-vară și respective toamnă-iarnă. Din aprilie până la sfârșitul lunii septembrie, înghețata, deserturile, vafele și băuturile răcoritoare sunt vândute sub marca Ice and Roll, în timp ce, din octombrie până la sfârșitul lunii martie, sub marca Cake and Roll sunt vânduți faimoșii kortos kolacs și alte prăjituri. Ambele mărci, Ice and Roll și Cak and Roll, operează în rulote de catering. De la un sezon la altul, modificarea ofertei este legată de rebranding-ul punctelor de lucru, care durează doar câteva ore. În scurt timp, echipamentul pentru coacerea kurtos kolacs este înlocuit cu cel pentru producerea înghețatei. În acest fel, în același loc, afacerea se desfășoară pe tot parcursul anului, iar francizații au de câștigat timp de 12 luni. “Rulotele sunt concepute în așa fel încât rebranding-ul lor să fie cât mai rapid posibil. Datorită acestui fapt, nu există perioade de întrerupere a vânzărilor. Conceptul Ice and Roll & Cake and Roll funcționează deja foarte bine în Polonia, Germania, Slovacia, Austria și Marea Britanie”, spune Marcin Olesiak, președintele Sweet Gallery și proprietar al ambelor mărci.
Dezvoltarea companiei în România a început cu lansarea punctelor proprii, pentru a verifica potențialul de afaceri și cererea de produse. Ideea a fost rapid apreciată de clienți, dovadă fiind vânzările foarte mari de la începutul funcționării. Deși lanțul a debutat la mijlocul sezonului estival, Sweet Gallery a decis să deschidă imediat mai multe puncte de lucru. În acest moment, rețeaua este formată din mai multe locații, iar în curând vor urma mai multe. Până la sfârșitul anului 2021, compania intenționează să lanseze 30 de noi locații.
Rulotele sunt situate, în principal, în vecinătatea centrelor comerciale și a mall-urilor, dar și în piețele și locuri de promenadă aglomerate. Rulotele au un avantaj semnificativ față de spațiile staționare, deoarece pot fi amplasate în multe locuri inaccesibile altor afaceri. În plus, datorită formulei mobile, sunt reduse semnificativ cheltuielile legate de adaptarea spațiilor din interiorul facilităților.
Brandurile Ice and Roll și Cake and Roll sunt omologarea internațională ale mărcilor Lodolandia și Kołacz na Okrągło, care funcționează în Polonia de mulți ani. Lodolandia, cu înghețată spiralată, a debutat pe piața poloneză în 2013. În 2016, însă, afacerea cu înghețată a fost combinată cu conceptul Kołacz na Okrągło, permițând astfel desfășurarea activității pe tot parcursul anului.
Încă de la început, Sweet Gallery s-a concentrat pe dezvoltarea punctelor mobile în remorci de catering. “Înainte de a intra noi pe piață, înghețata spiralată era asociată doar cu stațiunile turistice și zonele de agrement. Într-adevăr, acest produs nu se găsea nicăieri în altă parte. Am decis să valorificăm acest produs deosebit și să îl ducem în locuri în care nu era mai înainte. Conceptul rulotelor și mobilitatea lor au permis testarea de noi locații. Acestea nu sunt atașate permanent de un anumit loc. Pot fi mutate oricând, ceea ce este benefic și pentru francizați”, a adăugat Marcin Olesiak.
Lodolandia a luat avânt foarte repede. Primii francizați au apărut în primăvara anului 2014, când au fost create aproximativ 20 de puncte de franciză, dar creșterea reală a avut loc în sezonul următor. Atunci, firma a semnat 150 de contracte de franciză. În prezent, există peste 650 de puncte Lodolandia în Polonia și câteva zeci în alte țări europene, cum ar fi Slovacia, Austria, Germania, Marea Britanie și România, sub marca internațională Ice and Roll & Cake and Roll.
Atât Ice and Roll, cât și Cake and Roll s-au descurcat foarte bine în criza provocată de pandemie. Acest lucru se datorează vânzărilor la fereastă sau „take away”, care le-au permis să scape de închidere și, în plus, să ofere produse clienților care au evitat spațiile închise.
Principiile funcționării afacerilor în România sunt aceleași ca în Polonia și alte țări europene. Sweet Gallery oferă o afacere la cheie, adică o remorcă cu echipamente complete. Ca parte a cooperării, francizorul oferă sprijin operațional, cunoștințe în domeniul gestionării unui punct de vânzare și know-how. Francizații urmează o pregătire practică și teoretică, datorită căreia sunt capabili să își gestioneze în mod eficient afacerea. Costul unei remorci Ice and Roll & Cake and Roll, complet echipate, este de 169.900 de lei.
Afacerile pot fi combinate cu alte activități profesionale. Fiecare punct este echipat cu un sistem de monitorizare și control al vânzărilor. Datorită sistemului de monitorizare, francizatul poate observa personalul și modul în care acesta își deservește clienții.
Mai multe detalii despre afacere puteți găsi în Catalogul de franciză postat pe portalul nostru.

Articole citite

Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari