Cum afectează reglementările guvernului american restaurantele Subway

Produsele de bază din meniul Subway sunt sandwich-urile, gamă completată de preparate crocante, supe, prăjiturele americane, băuturi calde şi reci.
Luni
04.03.2013
Fred Deluca, fondatorul Subway, a fost invitat în emisiunea „Squawk on the Street”, transmisă de CNBC.
 

„Dacă aş fi pornit astăzi afacerea, Subway nu ar fi existat”, spune Fred Deluca, fondatorul celui mai mare lanţ de restaurante din întreaga lume. Unul dintre motive? Reglementările guvernului american afectează business-urile mici, iar acest mediu îi împiedică pe antreprenori să aducă valoare în piaţă.

Fondatorul reţelei Subway a prezentat o serie de o serie de proiecte guvernamentale care degradează mediul de afaceri, inclusiv sectorul francizelor. Exemplele au inclus „The Affordable Care Act” - proiectul preşedintelui Obama legat de serviciile de bază în sănătate - şi creşterea salariului minim.

Despre legea sănătăţii, cunoscută şi sub numele de „Obamacare” , Fred Deluca spune că „reprezintă cea mai mare grijă a francizaţilor noştri, care nu ştiu exact la ce să se aştepte. Toate aceste griji se vor răsfrânge în final asupra consumatorilor.”

Majorarea salariului minim va obliga francizele să crească preţurile produselor întrucât Subway angajează în prezent muncitori cu salariu minim. Deluca spune că este de acord ca valoarea salariului minim să crească, însă consideră că acest proces trebuie să se desfăşoare treptat doarece o creştere abruptă va afecta direct o altă ramură a business-ului, respectiv preţurile.

Fondatorul celui mai mare lanţ de restaurante din lume spune că a primit numeroase cereri pentru franciza Subway. Condiţiile actuale din mediul de afaceri îi determină pe antreprenori să se alăture unor brand-uri stabile, cum este Subway.

Toate facilitățile Subway funcționează ca rețea de franciză. Subway deţine în prezent peste 37.000 de restaurante, în aproape 100 de ţări. Compania a fost înființată în anul 1965, în Connecticut, Statele Unite ale Americii și este cel mai mare lanţ de restaurante fast- food din lume.

Subway în România

Subway a intrat pe piaţa românească în aprilie 2012 şi a deschis până în prezent 12 restaurante. În imagine: Subway Upground Pipera

:

Restaurantele Subway pot fi găsite în opt locaţii din București: în zona Piața Victoriei, în Sun Plaza, în Upground Business Center din Pipera, în S-Park Business Center din Piața Presei Libere, la parterul magazinului Cocor, în Galeria Comercială Auchan Titan, în zona Crângaşi, în Galeria Comercială Carrefour Orhideea și patru oraşe din țară: în Timișoara, Pitești, Cluj și Iași.

Pentru următorii 4 ani, Subway vizează deschiderea a 40 de unităţi în țara noastră. Investiția totală într-un restaurant, care cuprinde costuri legate de locație, echipament și construcția acestuia poate ajunge la 100.000 de euro. Rumen Radev, un antreprenor cu o experienţă de peste 5 ani în sectorul francizei, este agentul care se ocupă de dezvoltarea reţelei Subway pe piaţa locală.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.