O afacere ”E-friendly”
Spuneți-mi vă rog în ce constă exact cooperarea dintre un francizat și un producător alimentar?
Francizatul și producătorul alimentar intră într-un parteneriat în care toate părțile implicate se sprijină reciproc: francizatul, producătorul și brand-ul CEFF. Logo-ul CEFF devine un nou instrument de marketing și comunicare pentru producător, prin intermediul căruia crește nivelul calității produselor sale, poate folosi gratuit logo-ul în propriile campanii de marketing și PR și poate să câștige clienți fideli prin faptul că arată că produsele sale nu conțin chimicale. Alimentația sănătoasă este un subiect de top la nivelul întregii Europe și de asemenea cel mai profitabil instrument de marketing.
Procesul de certificare este foarte ușor și necesită costuri minime de administrare din partea ambelor părți implicate în proces. Producătorul trebuie să completeze o listă cu toți aditivii pe care îi folosește în produsele pe care vrea să le certifice. Francizatul compară lista producătorului cu lista pe care o are de la francizor (adică de la noi) și stabilește dacă produsul poate primi certificarea sau nu. În cazul în care produsul îndeplinește criteriile, francizatul va semna un contract cu producătorul căruia i se va înmâna un certificat internațional. Certificatul este valabil timp de un an, după care produsele pot fi testate din nou și reconfirmate pentru certificare.
Francizatul poate coopera cu lanțuri de magazine/producători alimentari/deținători ai unui singur magazin?
CEFF (Certified E-Frienfly Food) se concentrează pe producători alimentari, distribuitori și lanțuri alimentare ale căror scop este să-și diferențieze produsele și să ofere clienților un stil de viață sănătos. Principalii noștri colaboratori sunt producătorii alimentari. Suntem în negocieri și cu mai mai multe lanțuri alimentare care vor să-și certifice produsele cu logo-ul CEFF. La întâlnirile trimestriale dintre furnizori și reprezentanții lanțurilor alimentare s-a recomandat marcarea produselor cu logo-ul CEFF întrucât acestea sunt mult mai căutate de clienți. Cooperarea cu un singur magazin nu este rentabilă din cauza numărului redus de clienți pe care îl au acestea.
Cât costă un certificat pentru un singur produs și cât timp este valabil acesta?
Producătorii alimentari plătesc o taxă de 315 euro pentru fiecare produs care va fi marcat cu logo-ul CEFF. Valabilitatea este de un an, însă în 99% dintre cazuri, cei care au certificat produsele vor urma acest proces și anul următor. Mai mult decât atât, producătorii solicită și certificarea altor produse. Am avut un singur caz când am retras certificarea, însă atunci produsul respectiv a fost anulat din portofoliu.
Care sunt beneficiile pe care le oferiți francizaților?
Francizații CEFF primesc un background solid de informații (legale și tehnice) despre aditivi, un stil de viață sănătos și despre aria de nutriție. Sprijinim francizații și la prima conferință de presă și le oferim consultanță în marketing, PR și leadership-ul întregii afaceri. Fiecare francizat are acces la site-ul internațional al CEFF, acces la acesta în limba sa; astfel își poate promova produsele certificate pe propria sa piață. Francizații primesc pachetul de start-up cu manualul grafic și logo-urile pentru piață, adaptate la limba locală și la un format pe care îl pot folosi producătorii. De asemenea, vor primi și un training pe vânzări. Pe parcursul colaborării oferim francizaților contacte ale subsidiarelor/filialelor companiilor care folosesc logo-ul CEFF pe alte piețe.
Cât poate câștiga un francizat cu acest business?
Licența francizei CEFF este un model de business rentabil, cu un potențial de a aduce un profit puternic. Investiția inițială este recuperată în circa 6 luni- 1 an de la demararea afacerii. În primul an, ne așteptăm la certificarea unui număr de 100 de produse, în al doilea 500, în al treilea 1500. La 5 ani de la demararea afacerii preconizăm un număr de 5.000 de produse certificate. După cum puteți vedea în tabelul de mai jos, CEFF oferă câștiguri considerabile pe termen lung cu un efort minim.
(E.C.)
Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Un joc de culoare, arome și texturi - preparatele culinare japoneze oferite de Wasabi Running Sushi ne încântă simțurile de 5 ani.
Lanțurile de restaurante în franciză KFC și Pizza Hut au angajat 70 de tineri pentru noile locații pe care le vor deschide la 1 septembrie.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?