Un lanţ de restaurante fast-food se extinde în Ţara Marelui Zid

Burger King a lansat recent în Statele Unite ale Americii un desert făcut din îngheţată de vanilie, slănină, sirop de ciocolată şi caramel.
Luni
25.06.2012
Un fast-food american îşi va mări în următorii 5-7 ani reţeaua de restaurante din China.
 

Gigantul fast-food american Burger King a anunţat că va deschide 1.000 de restaurante în China pe parcursul următorilor 5-7 ani, potrivit BBC, citat de Ziarul Financiar. Anunţul a fost făcut după ce grupul american a semnat un acord pentru o companie mixtă împreună cu familia Kurdoglu - care operează cea mai mare franciză internaţională Burger King - , şi firma de investiţii Cartesian Capital Group. În prezent, Burger King are 63 de unităţi în China, în timp ce principalul rival, McDonald's, deține aproximativ 1.400 de restaurante.

Burger King plănuieşte să se extindă şi pe piaţa rusă unde a înfiinţat o companie mixtă împreună cu VTB Capital, divizia de investiții a băncii VTB din Rusia, şi Burger Rus, cel mai mare francizat Burger King din Rusia. Obiectivul acesteia este să deschidă câteva sute de restaurante Burger King în Rusia în următorii ani.

Săptămâna trecută a marcat ieşirea Burger King de pe piaţa din România, după ce Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în ţara noastră, a intrat în insolvenţă şi a anunţat închiderea ultimelor două restaurante de pe piaţa locală.

Burger King Corp este al doilea lanţ de restaurante fast food ca mărime din lume, având aproape 12.000 de restaurante în 75 de țări. Aproximativ 90 % din restaurantele Burger King sunt operate în franciză.

Ideea Burger King le aparține lui James W. McLamore şi David Edgerton care au fondat acest concept în anul 1954, în Miami, Florida. Cei doi antreprenori au achiziționat dreptul de franciză pe plan mondial pentru compania lor.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist