Cum poți fi partener cu liderul mondial al spațiilor de lucru flexibile?

Ramona Predescu, Country Manager IWG România / "Ne concentrăm în primul rând pe regiunile din afara capitalei și vizăm orașele mari, dezvoltate economic, cu potențial pentru 2 sau 3 locații, urmând ulterior să dezvoltăm rețeaua în orașele mai mici."
Luni
23.12.2019
Piața birourilor flexibile a atins un punct culminant al cererii la nivel global. Francizorul caută parteneri de franciză în România, care să contribuie la accelerarea ritmului de creștere.
 

IWG (International Workplace Group) administrează cu succes spații de lucru de 30 de ani, de la fondarea industriei în 1989 și până astăzi, fiind prezent în 3.400 de locații, 120 de țări și 1.100 orașe și metropole, ajutând peste 2,5 milioane de oameni să fie mai productivi și mai profitabili.
Despre revoluția spațiilor de lucru în sistem co-working și despre cum poți deveni francizat IWG, ne spune mai multe detalii Ramona Predescu, Country Manager IWG România.

Regus este pe piața românească încă din 1999. Cum a evoluat acest tip de business în România și care este statusul actual? Care au fost cele mai bune proiecte derulate în această perioadă?

IWG are acum o prezență foarte bună în București, deținând birouri în 13 locații și există oportunități reale de extindere suplimentară în capitală, precum și pe plan național. În 1999 am deschis prima locație de birouri în București, în sectorul 1. În 2000, compania a fost listată la Bursa din Londra, fapt care a reprezentat un pas extrem de important în dezvoltarea ulterioară a afacerii. În 2009, am deschis a doua locație de birouri în zona Aviației din București. În anul 2018, aveam deja 10 locații de birouri deschise în România, astfel că bazele afacerii erau deja solide când am decis anul acesta să dezvoltăm în continuare business-ul în sistem de franciză.

Regus a primit recent distincția de Co-Working Player of the Year în cadrul galei Real Estate Magazine. Puteți face o retrospectivă a acestui an, prezentându-ne proiectele care au contribuit la obținerea acestei disticții?

Prin dezvoltarea brand-ului Regus, prin adăugarea de noi locații în rețeaua noastră și acoperirea a 90% din zonele pieței bucureștene (adică 3 noi locații adăugate din 2018 până în 2019, care acoperă zonele de sud, vest și centru), Regus a devenit cel mai mare jucător de co-working din România, cu un palmares de livrare a unor soluții excelente de lucru, flexibile, pentru toți clienții care au folosit serviciile noastre în cei aproape 20 de ani de la intrarea pe piață.

Ce ne puteți spune despre brand-ul Spaces, care a fost lansat în România în 2018? Care sunt diferențele dintre cele 2 brand-uri ale IWG (International Workplace Group)?

IWG este cel mai important furnizor mondial de spații de lucru flexibile, conectând milioane de profesioniști cu viziune similară și ajutându-i să fie mai productivi. Oferim soluții care se pliază pe orice tip de afacere, stil de lucru și nivel de preț, datorită portofoliului nostru diversificat de mărci și concepte, precum Regus și Spaces. Regus ajută oamenii și antreprenorii să lucreze mai aproape de locurile în care business-urile lor funcționează și le permite să lucreze mai repede, mai inteligent și mai profitabil, în timp ce Spaces oferă spații de lucru creative, ce denotă un spirit antreprenorial unic. Esența conceptului Spaces pleacă de la oameni și de la ideile pe care aceștia sunt capabili să le genereze în procesul muncii, în anumite condiții. Prin crearea unor spații de lucru dinamice, cu un spirit unic și antreprenorial, ajutăm antreprenorii și echipele acestora să colaboreze mai ușor, să gândească, să creeze mai eficient și să rămână focusați pe afacerea lor, în timp ce echipa noastră dedicată se preocupă de toate aspectele logistice și de serviciile administrative.

Care sunt avantajele acestui sistem de co-working? De ce ar opta angajatorii pentru spații de lucru flexibile?

Munca flexibilă este „noua normalitate”, iar cererea crește de la an la an. Conform sondajului global privind spațiile de lucru IWG, 80% dintre profesioniști au declarat că vor renunța la un loc de muncă care nu oferă un program flexibil, demonstrând că revoluția programului de lucru flexibil este de-abia la început. Prin urmare, antreprenorii sunt acum dornici să ofere angajaților mai multe opțiuni în ceea ce privește locul și modul în care lucrează, iar tehnologia digitală le permite să lucreze de oriunde. În același timp, companiile nu vor să rămână blocate cu contracte și angajamente pe termen lung, ci doresc flexibilitate, astfel încât să-și poată adapta afacerea la schimbările de pe piață. În plus, antreprenorii pot deschide astfel foarte repede birouri într-o nouă locație și pot închiria suprafețe mai mici sau mai  mari, după cum au nevoie. Clienții noștri și angajații lor se bucură de oportunitățile multiple de a lucra în orice mod le convine cel mai bine, alegând spații de birou eficiente sau soluții creative de co-working, fie că vorbim de un salon de afaceri, la aeroport, fie că ne referim la o sală de ședințe din centrul orașului. Avantajele cheie se referă atât la angajați, care vor beneficia de timpi reduși de călătorie de acasă până la birou și invers, de un mediu de lucru de clasă mondială și vor avea o productivitate crescută, cât și la organizația în sine, care va fi mai agilă, va avea o viteză de reacție mai bună la cerințele pieței, poate fi mai aproape de clienții din target și poate testa o anumită zonă de lucru, cu riscuri și costuri mai mici.

Tot anul acesta ați lansat programul de francize Regus în România. Care au fost premisele care au determinat luarea acestei decizii acum?

Cererea pentru spații de lucru flexibile și sistemul co-working este în plină expansiune, cu o creștere anuală estimată de 24%. Industria anticipează că 30% din bunurile imobiliare comerciale vor fi spațiile de lucru flexibile până în 2030, de la mai puțin de 5% în prezent. Așadar, pentru a răspunde acestei cereri în creștere exponențială, IWG deschide tot mai multe locații la nivel global, dar pentru a ține pasul cu cererea, dorim, de asemenea, să colaborăm cu parteneri locali, care vor ajuta la creșterea rețelei. O parte importantă a acestor parteneri sunt francizații, care au cunoștințe despre piața locală și sunt dornici să își dezvolte afacerile și să contribuie la înflorirea comunităților și a companiilor locale. Este o oportunitate excelentă atât pentru francizați, cât și pentru IWG, să-și extindă afacerile împreună.

În ce constă sprijinul pe care francizorul IWG îl acordă francizaților?

Ne dorim ca partenerii noștri să reușească, așa că ne asigurăm că suntem acolo pentru a-i susține până la capăt, de la găsirea celei mai bune locații și clădiri în zona convenită, până la optimizarea spațiului și oferirea celor mai bune produse și servicii clienților. De asemenea, oferim suport de marketing și vânzări, practic, instruire completă. Partenerii noștri de franciză au acces la aceleași instrumente și platforme pe care le folosim pentru centrele noastre proprii, pe baza experienței noastre de 30 de ani și pe care le îmbunătățim continuu (automatizări, facturare, active de marketing etc.). Drept urmare, francizații noștri și echipele lor vor fi liberi să se concentreze pe construirea de noi locații și pe fidelizarea clienților existenți.

Care este profilul francizatului Regus?

Francizatul Regus trebuie să demonstreze capacitate financiară și organizațională de a gestiona o afacere cu mai multe locații, să fie dispus să lucreze și să crească într-un cadru de marcă, aferent unui sistem de franciză, să se poată muta rapid pentru a implementa noi proiecte cu proprietarii de clădiri și clienții, să înțeleagă potențialul acestei piețe și oportunitățile oferite de sectorul în creștere al birourilor deservite, să aibă disponibilitatea de a crește în cadrul unei afaceri rapide de vânzări și servicii pentru clienți, să aibă disponibilitatea de a cumpăra drepturile de dezvoltare pentru un teritoriu și să poată deschide minimum 5 centre pe teritoriile contractate, într-o perioadă de 2 - 3 ani.

Ce așteptări are francizorul Regus din partea francizaților, în ceea ce privește dezvoltarea operațională?

Pe lângă conducerea eficientă a centrelor gestionate, francizatul trebuie să fie capabil să identifice nevoile și așteptările clienților de pe teritoriul său și să creeze un mediu mai atractiv pentru aceștia, aplicând programe de marketing specifice și organizând evenimente, care să răspundă așteptărilor clientului. Francizatul trebuie să fie capabil să identifice viitoarele direcții de dezvoltare și să propună francizorului un plan de dezvoltare a propriei afaceri, cu Regus.

Ce ne puteți spune despre industria internațională de co-working și cum se raportează România la această industrie globală?

Apetitul pentru programul de lucru flexibil este puternic în toată România, precum și la nivel global. Modul de lucru în locații diferite este acum acceptat drept „noul normal” de către aproape jumătate dintre oamenii de afaceri la nivel mondial, iar profesioniștii preferă chiar munca flexibilă, pe care o văd ca pe un beneficiu atunci când își aleg locul de muncă. Conform sondajului global privind spațiile de lucru IWG, 85% dintre respondenți confirmă că productivitatea a crescut în activitatea lor ca urmare a unei flexibilități mai mari și această tendință continuă. Acest lucru face ca piața de birouri deservite să fie una dintre cele mai interesante noi oportunități de creștere în sectorul francizei, trei din zece clădiri de pe fiecare stradă oferind o nouă oportunitate de franciză în următorii ani. Cererea de birouri temporare, săli de ședințe și zone de coworking crește exponențial pe măsură ce forța de muncă se diversifică și se globalizează.

Care sunt planurile de expansiune Regus în franciză, în România, pentru următorii ani? Vizați anumite regiuni, anumite orașe și care sunt acestea?

Planul nostru pentru viitor este să oferim posibilitatea fiecărei persoane să ajungă de acasă la locul de muncă și invers, în maximum 20 de minute. Pornind de la acest obiectiv, ne concentrăm în primul rând pe regiunile din afara capitalei și vizăm orașele mari, dezvoltate economic, cu potențial pentru 2 sau 3 locații, urmând ulterior să dezvoltăm rețeaua în orașele mai mici. Credem cu tărie că, într-o perioadă de 5 ani, majoritatea orașelor medii din România ar trebui să găzduiască cel puțin 1 centru Regus.

Mai multe detalii privind franciza IWG se găsesc în oferta de franciză, disponibilă atașat.


Profilul francizatului IWG / "Pe lângă conducerea eficientă a centrelor gestionate, francizatul trebuie să fie capabil să identifice nevoile și așteptările clienților de pe teritoriul său și să creeze un mediu mai atractiv pentru aceștia, aplicând programe de marketing specifice și organizând evenimente, care să răspundă așteptărilor clientului" - spune Ramona Predescu, Country Manager IWG România.

Subiecte populare in Forum