Prima navă Captain Bean a ridicat ancora
Captain Bean a luat naștere în 2014 și a devenit unul dintre cele mai cunoscute şi apreciate lanţuri de cafenele "to go" din Cluj-Napoca, având în prezent opt cafenele proprii și o cafenea în franciză. Francizorul este exigent în ceea ce priveşte calitatea produselor și a serviciilor oferite, în acelaşi timp punând accentul pe spiritul de echipă.
Astăzi vom afla chiar de la Bogdan Pandea, fondator Captain Bean, detalii din culise despre cum a fost deschisă recent prima cafenea în franciză și care sunt ingredientele unui business de succes.
Cum aţi văzut oportunitatea de a deschide o locație în franciză Captain Bean chiar la voi în oraş, în Cluj-Napoca, unde aveţi deja alte 8 locaţii proprii?
Consider că această deschidere reprezintă o excelentă oportunitate și poate cel mai bun lucru care s-ar fi putut întâmpla. Fiind deschisă tot în Cluj-Napoca, am putut să monitorizăm fiecare pas cu atenție şi să vedem cum anume se descurcă cu acest proiect noii membri ai echipei. E o mare onoare și bucurie să avem prima franciză chiar aici, de unde am pornit şi noi. Mai mult decât atât, am avut norocul să avem ca primi francizaţi un cuplu de tineri care sunt implicaţi 110% în acest business.
Cum a decurs pregătirea francizaţilor, de la ideea de a deschide o cafenea şi până la servirea primului client?
Pregătirea pentru începutul antreprenorial a fost una uşoară şi naturală, aş spune, mai ales pentru că francizaţii noştri – Alina şi Tudor – au investit din timp în educaţia lor antreprenorială. Au o mentalitate orientată spre depășirea obstacolelor și rezolvarea problemelor, ceea ce îi ajută să vadă oportunitatea din fiecare situație. Consider că franciza Captain Bean este o afacere uşor de gestionat, mai ales dacă se urmează instrucţiunile şi procedurile stabilite – ceea ce s-a şi întamplat, astfel că totul a decurs foarte bine. E foarte relevant, în special la început de drum, să ai încredere în francizor, pentru că emoţiile, entuziasmul şi uneori lipsa de pregătire pot “deregla” o afacere. Din fericire, totul a mers strună, cei doi francizaţi adaptându-se foarte uşor la posturile de antreprenor şi barista.
Cu ce se diferenţiază noua locaţie, Captain Bean Isac, de celelalte locaţii Captain Bean existente?
Această locaţie este cafeneaua Captain Bean cu nr. 9 şi, totodată, prima deschisă în sistem de franciză. Deschiderea acesteia a venit după 6 ani de activitate pe segmentul HORECA şi coffee to go. Design-ul locației este unul care te încarcă cu energie şi nu te moleşeşte, în timp ce barul este amenajat astfel încât să aibă toate echipamentele la îndemână, iar zonele de expunere sunt organizate pentru o eficienţă maximă. Timpul ne-a învăţat că de prea multe ori, în trecut, ne complicam. Motiv pentru care am simplificat, cât s-a putut de mult, din punct de vedere operațional, toate aspectele din spatele tejghelei, pentru ca totul să fie cât mai uşor de operat, cât mai clar şi cât mai profitabil.
Cum a fost percepută deschiderea acestei locaţii de către clujeni?
Fiind un brand deja foarte cunoscut printre clujeni şi implicit printre cei care trec zilnic prin acea zonă, aceştia au primit foarte bine noua locaţie. Ne-am bucurat să primim feedback-uri extraordinare referitoare la modul în care arată locaţia, dar şi în ceea ce privește servirea, aspect la care Tudor şi Alina îmi permit să spun că excelează. Clujul este o piaţă foarte pretenţioasă în materie de servire. Totuşi, modul în care a fost percepută locaţia Captain Bean Isac, atât de către publicul nostru, cât şi de către cei care nu au mai băut o cafea într-o locaţie Captain Bean, nu face altceva decât să confirme conceptul nostru de franciză.
Care sunt obiectivele Captain Bean pentru anul 2020?
Anul 2020 este anul în care vom multiplica eforturile pentru a răspândi în ţară această faină oportunitate de a deveni antreprenor. Noi percepem franciza ca pe o metodă de "antreprenoriat cu airbag-uri" și spun acest lucru pentru că francizații vor putea să își manifeste iniţiativele şi simţurile antreprenoriale, dar într-un cadru "safe" (n.b. sigur), oferit de noi, astfel încât să poată deveni antreprenori de succes, fără prea multe bătăi de cap. Ţinta noastră este de a deschide 7 locaţii alături de 7 francizaţi care să îşi dorească să crească alături de noi. Acest an va pune bazele şi ne va învăţa cel mai important aspect dintr-un business și anume atingerea performanţei echipei francizor - teamwork, alături de partenerii francizaţi.
Care credeţi că va fi percepţia oamenilor din alte oraşe în momentul în care aţi deschide în oraşele lor o cafenea Captain Bean în sistem de franciză?
Clienţii vor percepe Captain Bean foarte simplu, ca fiind o cafenea. Faptul că suntem încă necunoscuţi în alte oraşe ne ajută să putem crea ceea ce am creat şi la Cluj şi anume o comunitate. Astfel, de la statutul de cafenea, împreună cu eforturile departamentului de marketing, prin campanii CSR şi altele, ne vom impune pe fiecare piaţă. Evident, acest lucru va fi o provocare. Totuşi, trebuie luat în calcul şi următorul aspect: franciza Captain Bean nu înseamnă doar Bogdan Pandea şi echipa lui din Cluj-Napoca, ci şi fiecare francizat în parte. Insistăm mult pe conceptul de parteneriat, de aceea considerăm că influenţele locale ale francizatului, alături de know-how-ul nostru vor fi un punct de plecare eficient, indiferent de zonă.
Dacă ți-ar plăcea să faci parte din echipa căpitanului, poţi afla mai multe despre franciza Captain Bean aici.

Articole citite

Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Descoperă oportunitatea de a dezvolta un business profitabil în domeniul floristicii, alături de Floria, un brand consacrat și lider pe piața din România.
Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Anvelopele de iarnă pot fi cumpărate și din trei noi magazine-service Premio deschise în luna octombrie.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari