Noutăți într-un borcan cu ciuperci
Totul a început în urmă cu 39 de ani, cu o cultură de ciuperci în satul Majilovac, nu departe de Veliko Grădiște, aproape de Dunăre și de frontiera cu România. Ani la rând, Radojica Stevic și soția sa, Gorica, au fost unii dintre cei mai mari producători de ciuperci proaspete din Serbia. Cu timpul, și-au dat seama că potențialul economiei naționale nu stă doar în producția de alimente proaspete, ci și în cea de prelucrare a acestora, potrivit portalului sveonovcu.rs
Cei doi au încercat rețete, au făcut schimb de opinii cu prietenii lor până au ajuns la cea care le-a plăcut cel mai mult: ciuperci marinate în vin, ulei și condiment, fără conservanți. Când au fost siguri că este combinația potrivită, au decis să scoată acest produs pe piață.
“Aceasta este o rețetă de familie pe care am conceput-o pentru oaspeții noștri și pentru noi înșine, pentru că era firesc să avem ciuperci pe masa, în diferite feluri. Am văzut că oamenilor le-a plăcut și, acum trei ani, am decis să oferim acel produs și altora”, spune Marija Stević, acum responsabil de marketing și promovare a acestui brand.
Soților Stević li s-au alăturat fiicele, Marija și Mirjana, amândouă arhitecte. Împreună au creat numele mărcii, aspectul etichetei și al logo-ului și sunt responsabile de promovarea și plasarea produselor, în timp ce părinții din Majilovac se ocupă, în continuare, de cultivarea ciupercilor și fabricarea produselor. Atenți la nevoile pieței și pentru că cei mai mulți clienți iubeau ciupercile marinate, au extins gama, producând ciuperci cu prune uscate, cu hrean și cu ardei jalapeno copți.
“Am început cu aceste trei gusturi pentru a satisface cel mai numeros grup țintă. Și anume, mâncăm o mulțime de carne roșie și, adesea, aceasta este combinată cu rubarbă. Apoi, multor oameni le plac adaosurile de condiment și sunt din ce în ce mai mulți oameni care, ca și mine, experimentează arome. De aceea, gustul prunelor uscate este apreciat. În curând, alte arome noi vor apărea pe piață”, a adăugat Marija Stević.
“Ciupercile și pasta cu ciuperci sunt, de asemenea, o sursă ideală de proteine pentru vegetarieni și vegani, astfel încât acest grup țintă este și el acoperit de oferta noastră”, mai spune aceasta.
De la vânzarea cu amănuntul, la vânzările online
Produsele Dšamp pot fi cumpărate într-o duzină de magazine din Belgrad, unul din Inđija și altul din Požarevac, care vând diverse delicatese. Primul magazin care a acceptat marca, “cu brațele deschise”, a fost Domaccini. Marija Stević spune că atât consumatorii din Belgrad, cât și ceilalți proprietari de magazine, îi cunosc deja bine și se recomandă reciproc. Cu toate acestea, ea subliniază că monitorizează singură piața și, când vede că produsele lor s-ar potrivi undeva, contactează direct proprietarii.
“Cel mai mult ne lipsesc evenimentele gastronomice, nu numai din cauza vânzărilor și a contactului cu colegii, ci și pentru că a fost cel mai bun mod de a întâlni consumatorii, de a face schimb de opinii și de a construi încrederea. Oamenii apreciază cu adevărat contactul personal. Clienții noștri ne-au dat ideea să facem spread-uri. De aceea, contactul nostru direct cu ei este foarte prețios”, explică Marija.
Deși coronavirusul a avut multe consecințe negative, ea spune că există și părți positive. Oamenii se ocupă tot mai mult de o dietă sănătoasă, alegând produse fără conservanți și aditivi artificiali. În plus, au început să aprecieze produsele casnice.
Vânzările din timpul pandemiei nu au scăzut, doar clienții s-au reorientat către alte modalități de cumpărare și au apelat la comenzi online. “Proprietarii magazinelor în care ne vindem produsele înțeleg, ei înșiși, că trebuie să fie prezenți pe internet, rețelele sociale, așa că investesc în noi canale de vânzare. Unii comercianți, precum Domaccini, monitorizează constant evenimentele și nevoile, așa că au conceput un pachet de picnic atunci când au văzut că oamenii au început să plece masiv în excursii în natură. Acesta este doar unul dintre exemple, iar activitatea lor este binevenită și pentru noi”, precizează Marija.
Care este cheia pentru a ieși în evidență pe piață?
Maria spune că depinde de trei factori: cerere, calitate și design. ”Din punct de vedere al cererii, este necesar să urmăriți piața și să ascultați ce doresc clienții. De aceea, contactul direct cu aceștia este foarte important. Nu numai că ne-am extins gama din cauza întrebării „când veți primi spread-uri?” În ceea ce privește cererea, anul acesta am extins distribuția produselor către restaurante. Deci, pe lângă magazinele în care produsul nostru este vândut, lucrăm la includerea lui Dšamp în bucătăria restaurantului”, mai spune Marija.
Următorul factor este calitatea !
“Și acesta este un element foarte important, care constă în muncă îndelungată pentru realizarea produsului. În cazul nostru, este inevitabil ca acesta să fie “sănătos”, făcut din materii prime naturale, fără adăugarea de colorant artificial, intensificatori de aromă și conservanți. Potențialul nostru constă în faptul că producem singuri ciuperci și că producția este controlată, astfel încât știm ce conține un borcan de Dšampa. Aș dori, de asemenea, să menționez că producția artizanală este o parte specială a producției, care contribuie la gustul unic al Dšampa”, adaugă Marija.
Al treilea element este designul !
“Vizualul este ceea ce atrage mai întâi atenția. Eu și sora mea lucrăm întotdeauna la soluții noi și rafinăm constant etichetele și credem că ar trebui să ne străduim în mult. Designul nu ne este străin, așa că ne descurcăm și în această sferă. Suntem conștiente că nu suntem graficieni, dar, în acest fel, ni se pare, cumva, că eticheta capătă suflet”, subliniază Marija.
Această tânără antreprenoare spune că, pe lângă toate cele de mai sus, crede că perseverența este importantă pentru a avea succes în afaceri.
Deocamdată, familia Stević încă face doar planuri pe termen scurt. Lucrează la noi arome paste tartinabile și îmbunătățesc întreaga afacere și producție. Cel mai important lucru pentru ei, pe lângă creșterea vânzărilor, este să mențină principiul fabricării produselor manual, fără utilizarea conservanților și a aditivilor. Următorul pas este extinderea cooperării cu sectorul HoReCa.
“Încă nu putem spune că avem succes, în măsura în care produsul nu este exportat. Dar ce este, la urma urmei, succesul ? Deocamdată, am reușit să obținem zâmbete când este pe masă și acesta este, de fapt, cel mai mare succes. Când un client spune că nu își poate imagina o masă fără ciupercile noastre, știm că tot mai mulți vor continua să ne solicite produsul”, a conchis Marija.

Articole citite

Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Cele mai citite

Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Dacă vrei să ai șansa preluării unei francize cu o expansiune accelerată în statele europene, deosebit de atractivă și profitabilă, atunci vezi ce îți oferă Blue Elephant.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari