Used Products, o franciză de viitor
De ce este atât de atractiv acest concept plecat din Țările de Jos, care presupune vânzarea și achiziția foarte avantajoasă de telefoane și tablete, console, laptop-uri, echipamente foto / video, televizoare, unelte, electrocasnice sau diverse gadget-uri, ne spune Norbert Kun-Makczi, directorul general al Used Products Franchise.
Care este planul de extindere, câți francizați vizați?
În Olanda la momentul de față se regăsesc peste 50 de magazine Used Products profitabile. Ei au ajuns la acest nivel după 25 de ani de continuă dezvoltare. Obiectivul nostru este să ajungem la numărul acela de magazine într-un timp semnificativ mai scurt, întrucât brandul Used Products este recunoscut deja pe plan european.
Cum se descurcă magazinele deschise?
Businessul este într-o continuă creștere. Primul magazin deschis în România, cel din Cluj-Napoca, depășește anul acesta pragul de 1 milion de euro din încasări. Al doilea magazin, deschis la sfârșitul anului trecut în Timișoara, a atins și el pragul de 350.000 de euro, urmat de shopul din Capitală, „vechi” de 9 luni, care preconizăm că va ajunge la o cifră de afaceri apropiată de 300.000 euro.
Anul acesta, prin intermediul site-ului propriu, www.usedproducts.ro, am generat peste 3000 de comenzi, cu o valoare totală care depășește 320.000 de euro, dublând vânzările comparativ cu anul precedent. Se poate observa un trend ascendent, adăugând constant funcții noi în magazinul online, funcții care sunt favorabile clienților noștri.
Care este locația ideală pentru o locație Used Products?
Locația ideală se alege împreună cu partenerul francizat. Există câteva criterii, conform cărora se aleg locațiile noilor magazine. Din punct de vedere al suprafeței, o locație poate fi amplasată într-un spațiu comercial care are între 70 și 150 mp, însă fiecare franciză poate fi adaptată în funcție de fiecare candidatură în parte.
De ce training beneficiază francizații noi, cine poate participa (doar francizatul, sau și angajații) și unde se desfășoară?
Pe de o parte, instruirea francizaților va avea loc la unul din magazinele deja deschise, unde francizatul va beneficia de un training de o săptămână, iar ulterior, un manager regional va fi prezent timp de o săptămână la locația francizatului, asigurând un start perfect. Ulterior, francizatul beneficiază de suport tehnic gratuit, pentru primele șase luni de la deschidere.
În cât timp se poate porni un magazin Used Products?
După identificarea locației potrivite, shopul poate fi deschis în 1-2 luni, timp în care francizatului îi este transmis know-how-ul conceptului, este instruit despre procedurile de lucru, se amenajează spațiului conform manualului de brand și se aranjează stocul inițial în vitrine.
Ce avantaje au clienții care vă vizitează magazinele?
Clienții au posibilitatea de a cumpăra produse noi și pre-utilizate, care reintră în circuitul retail. Acestea sunt atent testate (în cazul produselor pre-utilizate), și sunt promovate la un preț mult mai avantajos față de prețul regăsit în magazinele de specialitate. Toate produsele părăsesc magazinul cu Garanție, transmițând încredere clienților noștri. Clienții care nu doresc să piardă timpul cu produsele propuse spre vânzare pe platformele online, au posibilitatea să le aducă direct în magazine, sau să solicite o evaluare online, chiar de acasă. În acest fel, clienții nu trebuie să caute activ un cumpărător pentru produsele pe care nu le mai utilizează sau doresc să le schimbe, deoarece noi suntem „cumpărătorul permanent”.
Francizatul trebuie să fie în magazin după deschidere? Câți angajați trebuie să aibă?
Recomandarea noastră este ca francizatul să fie prezent în magazin cel puțin un an de la deschidere și să se implice în activitatea de zi cu zi. În termenul de un an, poate acumula cunoștințele necesare pentru operarea business-ului, poate să înțeleagă exact mecanismul conceptului și poate transmite aceste informații angajaților săi. În afară de francizat, este recomandat un angajat, iar în funcție de evoluția cifrei de afaceri, se pot lua în considerare noi angajări.
Care a fost cea mai mare provocare în ultimul timp? Cum ați reacționat la ea, ce impact a avut asupra rețelei?
Putem considera o provocare surprinzătoare perioada pandemiei, în care am avut locația fizică închisă pe o perioadă de două luni. Chiar dacă activitatea a fost afectată, ne-am focusat pe activitatea din online, pe website-ul propriu, pe care l-am îmbunătățit, crescând vânzările pe acesta. Surpriza plăcută a fost că, după deschiderea magazinului fizic, volumul vânzărilor pe site nu a scăzut, ba chiar au crescut, ajungând acum la dublarea productivității față de anul trecut.
Ce ați recomanda persoanelor care sunt interesate de conceptul de francizare: cu ce se deosebește de alte tipuri de afaceri?
Conceptele de franciză ușurează procesul celor care doresc să pornească pe calea antreprenoriatului. Să începi de la zero este greu. Rețelele de franciză aduc la masă experiență, își pun pe tavă know-how-ul, și oferă siguranță francizaților. În sistem de franciză riscul de eșec este minim, întrucât francizații beneficiază de o formulă testată și rafinată de către francizor, dovedită a fi productivă și profitabilă.
Articole citite
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Cele mai citite
Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Ce ai spune dacă ai avea ocazia să modelezi viitorul copiilor și, în același timp, să îți transformi viața într-un mod semnificativ?
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?