Afacerea cu ciocolată este tot mai puternică
Afacerea cu ciocolată este tot mai puternică / Afacerea cu ciocolată este una puternică, profiturile francizaților din această industrie fiind în creștere. Drept argument stau cifrele: în 2022, la nivel global, piața ciocolatei a atins aproape 128 de miliarde de dolari, iar estimarea până în 2028 este o creștere de 4,4 la sută, respectiv peste 165 de miliarde de dolari.
Marţi
01.08.2023
România a intrat în topul țărilor cu cel mai mare consum de ciocolată premium din Europa, iar datele oferite de franciza Leonidas susțin această evidență.
 

Rețeaua din țara noastră a vândut, anul trecut, peste 70 de tone de ciocolată, cu mai mult de 60 la sută față de anul precedent, Leonidas România ocupând, astfel, locul șase la nivel continental, cu o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro. Așa se face că piața din România a devenit una tot mai importantă pentru compania belgiană care împlinește, în acest an, 110 ani de la înființare.

Confiserie Leonidas este o companie de familie de 110 ani, care s-a transformat acum într-o franciză majoră de ciocolată belgiană pe tot globul.

Ciocolata belgiană este regalitatea printre ciocolate. Din 1913 și-a dezvoltat o reputație de excelență care ajută toate mărcile sale. Dar Leonidas distribuia ciocolată belgiană cu mult înainte ca aceasta să devină un produs la modă. Este un brand consacrat de mult timp, care este bine înrădăcinat pe piață, oferind o marcă de calitate tuturor potențialilor francizați. Este perfect poziționată pentru a profita de creșterea pieței de ciocolată de lux, în care ciocolata belgiană rămâne dominantă.

Misiunea companiei a rămas neschimbată de la înființare. Din 1913, Leonidas produce praline și produse de ciocolată de înaltă calitate. Leonidas este o companie de familie de 110 ani, care dezvoltă conceptul unei rețele de magazine soft-franciza, fără taxe de intrare, fără drepturi de autor și fără taxe de publicitate

Compania are 41 de magazine proprii în Belgia, Franța, Țările de Jos, Marea Britanie și Germania. De asemenea, are acum aproximativ 1150 de magazine francizate în 35 de țări (Belgia, Franța, Țările de Jos, Regatul Unit, Germania, Irlanda, Portugalia, Spania, România, Cehia, Grecia, Turcia, Maroc, Tunisia, Senegal, Israel, Emiratele Arabe Unite, KSA, Canada , SUA, Chile, Coreea de Sud, Malaezia, Japonia.)

Prima ciocolaterie Leonidas din România a fost deschisă în București, în urmă cu două decenii, de către firma M’B Business, aceasta devenind, totodată, reprezentant al Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine din lume. După inaugurarea primului magazin, pe strada Doamnei, omul de afaceri Jolyon M’Bei a deschis noi locații în sistem de franciză, atât în Capitală, cât și în orașe precum Brașov, Craiova, Constanța, Dumbrăvița, Slatina, dar și în Republica Moldova, la Chișinău.

Sistemul de franciză poate fi accesat în trei variante, respectiv Leonidas Standard, Leonidas Chocolate & Coffee – un concept de ciocolaterie-cafenea și Leonidas Shop in Shop – o insulă într-un centru comercial sau corner.

Foarte important este că noii veniți nu trebuie să plătească taxa de franciză sau  redevență, așa cum se practică într-un sistem de franciză obișnuit. O condiție este ca produsele să fie achizițonate prin fracizor. În urma experienței avute pe piața locală, francizorul își rezervă dreptul de a cere, la acordarea francizei, o garanție care va fi restituită francizatului, total sau parțial, la ieșirea din sistem.

Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalaje și amenajarea integral a magazinului. Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalajele și amenajarea integrală a magazinului.

Oferta de franciză

La ora actuală, există unul sau mai mulți master francizați pe piață, fără exclusivitate geografică. Pentru aceștia, planul de afaceri trebuie să fie aprobat de CEO-ul Leonidas și de acționarii familiei. Odată desemnat ca revânzător-client, francizatul devine parte a familiei Leonidas, ca partener contractual și importator local. Francizații, la rândul lor, primesc livrări și asistență comercială de la master francizatul desemnat și de la echipa centrală de vânzări Leonidas.

Afacerea cu ciocolată este una puternică, profiturile francizaților din această  industrie fiind în creștere. Drept argument stau cifrele: în 2022, la nivel global,  piața ciocolatei a atins aproape 128 de miliarde de dolari, iar estimarea până în 2028 este o creștere de 4,4 la sută, respectiv peste 165 de miliarde de dolari.

Un alt aspect este modificarea comportamentului consumatorului, care devine tot mai conștient că trebuie să aibă grijă de propria sănătate și  cumpără ciocolată organică. Aceasta crește cota de piață globală a ciocolatei. În plus, vânzările de ciocolată premium sunt influențate semnificativ de cererea sezonieră. Astfel, de sărbători cum ar fi Crăciunul, Paștele, 1 Martie etc. multe companii aduc pe piață o mare varietate de produse.

Valoarea industriei ciocolatei este susținută de cercetările asupra beneficiilor pentru sănătate ale consumului de ciocolată, în special de ciocolată neagră. Se știe că ciocolata reduce eliberarea hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul, iar încorporarea regulată a alimentelor din ciocolată în dietă poate ajuta la reducerea problemelor de sănătate.

Piața globală a ciocolatei este condusă de lansările de noi produse de către producători. Creșterea veniturilor disponibile și îmbunătățirea nivelului de trai al consumatorilor vor crește, de asemenea, cota de piață a industriei ciocolatei. Mai mult, utilizarea soluțiilor inovatoare de ambalare este proiectată să atragă mai mulți consumatori.


Ștefan Pricop
Business Development Manager