Jolyon M'Bei, deținător al francizei Leonidas pentru România și Republica Moldovaas
Jolyon M'Bei, deținător al francizei Leonidas pentru România și Republica Moldovaas / Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată
Vineri
28.04.2023
O nouă ciocolaterie a celebrului lanț internațional Leonidas a fost inaugurată, cu puțin timp în urmă, la Oradea, unul dintre cele mai frumoase orașe ale României.
 

Noul partener al rețelei cu tradiție seculară, Șerban Bele, a ales că își deruleze afacerea în cadrul ERA Shopping Park, de pe Calea Aradului, prin organizarea unui mic spectacol pentru copii.

După mai bine de două decenii de la intrarea sa în România, francizei Leonidas i se alătură noi parteneri. Aceștia sunt atrași de acest business unic, rafinat și serios. După două decenii de la intrarea sa în România, prin firma M’B Business, francizei Leonidas continuă să i se alăture noi parteneri, iar cei care sunt deja colaboratori își deschid noi ciocolaterii. Noii francizați au garanția calității deoarece toate produsele sunt importante din Belgia, unde o singură fabrică livrează dulciurile pentru toate cele aproximativ 1.400 de magazine din întreaga lume.

După inaugurarea primului magazin, pe strada Doamnei din Capitală, omul de afaceri Jolyon M’Bei a deschis noi locații în sistem de franciză  în orașe precum Brașov, Craiova, Constanța, Dumbrăvița, Slatina sau Oradea, dar și în Republica Moldova, la Chișinău.

Sistemul de franciză poate fi accesat în trei variante, respectiv Leonidas Standard, Leonidas Chocolate & Coffee – un concept de ciocolaterie-cafenea și Leonidas Shop in Shop – o insulă într-un centru comercial sau corner.

Foarte important este că noii veniți nu trebuie să plătească taxa de franciză sau  redevență, așa cum se practică într-un sistem de franciză obișnuit. O condiție este ca produsele să fie achizițonate prin fracizor. În urma experienței avute pe piața locală, francizorul își rezervă dreptul de a cere, la acordarea francizei, o garanție care va fi restituită francizatului, total sau parțial, la ieșirea din sistem.

Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalaje și amenajarea integral a magazinului. Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalajele și amenajarea integrală a magazinului. În funcție de alegerea unuia dintre cele trei concepte, aceasta este de minimum 15.000 de euro (Shop in Shop), dar poate ajunge la 25.000/30.000 de euro (Leonidas Chocolate & Coffee). 

Cât despre recuperarea investiției, aceasta depinde de mai mulți factori, de la amplasarea magazinului și până la valoarea chiriei, dacă spațiul nu aparține francizatului. Jolyon M’Bei apreciază, după două decenii de experiență în domeniu, că afacerea intră pe câștig din al doilea an de funcționare sau chiar mai devreme. El a precizat că magazinele nou deschise au avantajul notorietății pe care marca Leonidas a căpătat-o deja pe piața locală.

Deținătorul francizei spune că așteaptă să i se alăture oameni întreprinzători, motivați, care știu să se implice cu tot sufletul dar să și combine bucuria de a savura o ciocolată de calitate cu plăcerea de a face cunoscute calitățile acesteia. Nu este neapărat necesar ca aceștia să aibă experiență în afaceri, pentru este vorba, mai degrabă, despre o învățare pas cu pas a business-ului. Reprezentantul Leonidas a adăugat că noii veniți beneficiază de asistență pe tot parcursul procesului de obținere a francizei, sprijin permanent în procesul de promovare și de o perioadă de training.

În ciuda problemelor create de pandemie și apoi de criza energetică și de cele provocate de războiul din vecinătatea României, Jolyon M’Bei este convins că afacerea cu ciocolată de calitate va avea mereu un viitor.

 “Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată. Și mai mult spus, pentru cea bună. Deci, fără să fac comparații exagerate, să zicem că, datorită calității ciocolatei și a serviciilor noastre, ar trebui să ne păstrăm fidelitatea clienților, mai ales după această perioadă de izolare. Clienții noștri vor avea de câștigat, pentru că dorința noastră să le facem pe plac este mai intensă”, declara omul de afaceri.

 


Ștefan Pricop
Business Development Manager