Franciza Leonidas, tradiție și rafinament
Ciocolateriile premium sunt acum la îndemâna tuturor celor care își doresc o afacere profitabilă și testată în mii de locuri de pe planetă.
Jolyon Salvadore M'Bei, care a adus afacerea în România și a deschis prima ciocolaterie în 2001, pe strada Doamnei din București, spune că dorește să găsească noi parteneri în special în orașele Arad, Baia Mare, Cluj, Iași, Oradea, Pitești și Timișoara.
Directorul firmei M’B Busines își amintește că inaugurarea primului magazin a fost făcută când încă România nu era în Uniunea Europeană, motiv pentru care a fost nevoit să treacă peste multe probleme pentru a aduce produsele din Belgia. Ulterior, lucrurile s-au schimbat iar numărul francizaților a început să crească. Acum, este simplu să deschizi o franciză Leonidas mai ales că, spre deosebire de alte sisteme, nu are taxe sau redevență. Nu este necesar nici măcar o experiență de afaceri. Jolyon M'Bei se dă exemplu și spune că nici el nu avea experiență când a început relația cu compania, dar acum, după 20 de ani, a căpătat o expertiză pe care poate să i-o împărtășească francizatului, care face un stagiu în magazin. Nu este nimic complicat. Noul venit vede cum se ambalează ballotin-ul, cum se așează pralinele, învață care sunt principiile de bază.
De curând, compania a organizat și cursuri online, Leonidas Academy, care îți arată ce trebuie să faci într-un magazin, de la A la Z, a explicat masterfrancizatul Leonidas.
”Magazinele deschise până acum și care nu au mers au fost deschise de persoane care au crezut că e suficient să ia un magazin, să arunce acolo un vânzător și totul va merge de la sine. Am avut, de exemplu, oameni de afaceri care au vrut să găsească un hobby pentru soție. Astfel de afaceri nu au mers niciodată”, precizează Jolyon M'Bei.
Acesta a adăugat că francizații au doar obligația să achiziționeze produse prin reprezentantul Leonidas România și Republica Moldova. El a ținut să precizeze, însă, că aceasta nu este o afacere în care să investești și să începi să câștigi de a doua zi. Trebuie știut că firma mamă nu ia toate deciziile pentru fiecare francizat în parte, dar există principii care trebuie respectate întocmai, cum ar fi prospețimea produselor sau aranjarea magazinului. Pe de altă parte, managementul unității este responsabilitatea celui care a intrat în business.
Condițiile obținerii francizei Leonidas
”Multora nu le vine să creadă când le spun că franciza Leonidas e gratis, nu există taxă de intrare. Nu se percepe niciun comision pe vânzări. Noi, ca reprezentanți, avem un mic adaos comercial pe ciocolata pe care o vindem revânzătorilor. Este o taxă mică, e avantajos pentru noi când avem mai mulți reprezentanți”, declara recent Jolyon M'Bei.
El a explicat că a fost conceput, cu rigurozitate, un caiet de sarcini care trebuie respectat. Astfel, pe pereți trebuie să existe două culori, respectiv alb-crem și maro, care reprezintă pralina de bază a companiei, celebra Manon Café. Totodată, și mobila trebuie să respecte un design specific. Pe baza instrucțiunilor, noul partener face un desen 3D care va fi trimis la Leonidas, iar cei de aici trebuie să îl accepte. Abia după aceea poate începe executarea lucrărilor. De asemenea, firma mamă trebuie să mai accepte amplasarea magazinului și planul de business.
Trei concepte de ciocolaterie, bine gândite
Jolyon M'Bei spune că cele trei concepte au fost bine gândite. Investiția este strict legată de amenajarea magazinului, de stocul de produse și de ambalaje. Leonidas are trei concepte disponibile iar investiția este condiționată de dimensiunea afacerii pe care dorește să o dezvolte francizatul. Primul concept este Leonidas Standard, pentru care este recomandat un spațiu de 30-35 mp. Al doilea este Leonidas Chocolate & Cofee, cu un spațiu minim recomandat de 50-60 mp. Al treilea concept este Leonidas Shop in Shop, care înseamnă o insulă într-un centru comercial sau un corner. Investiția de start este estimată între 15.000 și 30.000 de euro.
România, o piață importantă pentru rețeaua Leonidas
În cele două decenii de existență, Leonidas România a devenit una dintre cele mai importante piețe naționale ale companiei, iar acum, afacerea a pornit și în Republica Moldova. ”Când am început să funcționăm, pentru cei de la Leonidas eram ca și inexistenți. Acum însă, datorită a ceea ce am construit noi, cei doi masterfrancizați, lucrurile s-au schimbat. Cu excepția Benelux și a Franței, am devenit cea mai important piață a lor. Suntem, cred, chiar și deasupra Greciei ca vânzări, ori aceasta este țara de proveniență a familiei Kestekides, fondatoarea și încă deținătoarea companiei Leonidas”, a conchis Jolyon M'Bei.
Business Card Leonidas
• Investiție minimă – 10.000 de euro
• Fără taxă de franciză și fără redevență
• Trei variante de franciză Leonidas: Standard, Leonidas Chocolate & Coffee și Shop in Shop
• Recuperarea investiției – din cel mult al doilea an de funcționare
Articole citite
Binecunoscuta franciză Leonidas are un nou partener care, ca angajat al acesteia, s-a convins de profitabilitatea afacerii și a ales să deschidă o ciocolaterie la Timișoara.
România a intrat în topul țărilor cu cel mai mare consum de ciocolată premium din Europa, iar datele oferite de franciza Leonidas susțin această evidență.
O nouă ciocolaterie a celebrului lanț internațional Leonidas a fost inaugurată, cu puțin timp în urmă, la Oradea, unul dintre cele mai frumoase orașe ale României.
Primul francizat al celebrei companii Leonidas pe piața din România a deschis cea de a treia ciocolaterie. Este cea mai bună dovadă a rentabilității acestei francize.
După două decenii de la intrarea sa în România, francizei Leonidas continuă să i se alăture noi parteneri, iar cei care sunt deja colaboratori își deschid noi ciocolaterii.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Ai visat vreodată să-ți creezi propriul sanctuar al frumuseții? Cu fondurile europene și franciza Nomasvello, acest vis poate deveni realitate.
O franciză, cum este Fun Science – Profesorii Trăsniți, poate schimba o viață. Așa s-a întâmplat în cazul Irinei Bogdan, fost manager bancar de succes timp de aproape două decenii.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?