Două decenii de afaceri și rafinament

Jolyon Salvadore M’Bei, deținătorul francizei Leonidas / Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată
Vineri
26.11.2021
După două decenii de la intrarea sa în România, francizei Leonidas continuă să i se alăture noi parteneri, iar cei care sunt deja colaboratori își deschid noi ciocolaterii.
 

Doar în ultimele două luni, Leonidas – un business unic prin tradiția sa seculară, calitate și rafinament consacrat la nivel mondial -  a deschis trei noi locații, două dintre ele chiar de către parteneri mai vechi, care s-au convins că au doar de câștigat dacă deschid și alte ciocolaterii. Două astfel de cazuri s-au înregistrat în București. Primul  este cel al deținătorului magazinului situat pe bulevardul Ștefan cel Mare, care a mai deschis încă unul în cadrul complexului comercial Veranda Mall, iar al doilea este partenerul de la Băneasa Shopping City, care a inaugurat recent o insula în complexul comercial Park Lake. Un al treilea partener a mai deschis o ciocolaterie la Râmnicu Vâlcea, la sfârșitul săptămânii trecute.

Prima ciocolaterie Leonidas din România și-a deschis porție în București, în urmă cu 20 de ani, iar deschizătorul de drumuri, firma M’B Business, a devenit reprezentant al Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine din lume. După inaugurarea primului magazin, pe strada Doamnei din Capitală, omul de afaceri Jolyon M’Bei a deschis noi locații în sistem de franciză  în orașe precum Brașov, Craiova, Constanța, Dumbrăvița, Slatina, dar și în Republica Moldova, la Chișinău.

Sistemul de franciză poate fi accesat în trei variante, respectiv Leonidas Standard, Leonidas Chocolate & Coffee – un concept de ciocolaterie-cafenea și Leonidas Shop in Shop – o insulă într-un centru comercial sau corner.

Foarte important este că noii veniți nu trebuie să plătească taxa de franciză sau  redevență, așa cum se practică într-un sistem de franciză obișnuit. O condiție este ca produsele să fie achizițonate prin fracizor. În urma experienței avute pe piața locală, francizorul își rezervă dreptul de a cere, la acordarea francizei, o garanție care va fi restituită francizatului, total sau parțial, la ieșirea din sistem.

Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalaje și amenajarea integral a magazinului. Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalajele și amenajarea integrală a magazinului. În funcție de alegerea unuia dintre cele trei concepte, aceasta este de minimum 15.000 de euro (Shop in Shop), dar poate ajunge la 25.000/30.000 de euro (Leonidas Chocolate & Coffee). 

Cât despre recuperarea investiției, aceasta depinde de mai mulți factori, de la amplasarea magazinului și până la valoarea chiriei, dacă spațiul nu aparține francizatului. Jolyon M’Bei apreciază, după două decenii de experiență în domeniu, că afacerea intră pe câștig din al doilea an de funcționare sau chiar mai devreme. El a precizat că magazinele nou deschise au avantajul notorietății pe care marca Leonidas a căpătat-o deja pe piața locală.

Deținătorul francizei spune că așteaptă să i se alăture oameni întreprinzători, motivați, care știu să se implice cu tot sufletul dar să și combine bucuria de a savura o ciocolată de calitate cu plăcerea de a face cunoscute calitățile acesteia. Nu este neapărat necesar ca aceștia să aibă experiență în afaceri, pentru este vorba, mai degrabă, despre o învățare pas cu pas a business-ului. Reprezentantul Leonidas a adăugat că noii veniți beneficiază de asistență pe tot parcursul procesului de obținere a francizei, sprijin permanent în procesul de promovare și de o perioadă de training.

În ciuda problemelor create de pandemie, sistemul de franciză Leonidas a continuat să se dezvolte, iar Jolyon M’Bei este optimist în privința viitorului afacerii pe care o manageriază. “Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată. Și mai mult spus, pentru cea bună. Deci, fără să fac comparații exagerate, să zicem că, datorită calității ciocolatei și a serviciilor noastre, ar trebui să ne păstrăm fidelitatea clienților, mai ales după această perioadă de izolare. În ciuda pandemiei, clienții noștri vor avea de câștigat, pentru că dorința noastră să le facem pe plac s-a amplificat. Ori firma mamă din Belgia ne-a confirmat și ea același lucru. În concluzie, pot să spun că privesc evoluția afacerii cu serenitate și poate, în mod surprinzător, chiar cu entuziasm”, declara, cu puțin timp în urmă, omul de afaceri.

Leonidas Business Card

• Investiție minimă – 15.000 de euro

• Fără taxă de franciză și fără redevență

• Trei variante de franciză Leonidas: Standard, Leonidas Chocolate & Coffee și Shop in Shop

• Recuperarea investiției – din cel mult al doilea an de funcționare


De la început, avantaje pentru francizat / Noii intrați în rețeaua Leonidas nu plătesc taxă de franciză și nici redevență
Ștefan Pricop
Business Development Manager