Fornetti, o poveste de succes

În urmă cu aproape 2 ani aţi preluat conducerea Fornetti. Cum au evoluat lucrurile în cadrul companiei de când vă aflaţi în fruntea acesteia?
Într-adevăr, în luna martie se împlinesc doi ani de când ocup funcția de Director General în cadrul companiei Fornetti România. Pot spune cu mândrie și bucurie că în acest timp am reușit, împreună cu colegii, să creăm un parcurs favorabil companiei, din punct de vedere economic, și nu numai. Am reușit vânzări pe piața internă de 6700 de tone, cu o creștere de 7% față de anul 2013, având în sistemul de franciză cu 5% mai multe magazine decât în 2013. Un aspect important ar fi și faptul că, în retail,am reușit încheierea unor parteneriate cu cele mai importante rețele de magazine.O realizare extrem de importantă este faptul că 2014 a fost primul an cu profit de la începutul reorganizării, profitul estimându-se la 500.000 euro. Rămânând în domeniul financiar, cifra de afaceri, per total atât pe piața internă cât și pe cea externă a depășit 100 milioane de lei.
Ne spuneaţi într-un interviu anterior că Fornetti poate deveni o nouă poveste de succes. Care consideraţi că este secretul unei reţele de franciză de succes?
Așa cum am mai declarat, atât în publicații cât și în discuțiile cu partenerii, secretul este privirea acestui ansamblu ca o familie. Am dezvoltat și dezvoltăm în continuare relații strânse de parteneriat cu toți partenerii noștri, atât cu cei aflați în sistemul de franciză de la începutul companiei cât și cu cei noi. Respectul nostru pentru produse, parteneri și consumatori și încrederea din partea partenerilor, respectiv a cosumatorilor cred că fac din Fornetti România o poveste de succes.
Fornetti este una dintre cele mai cunoscute şi longevive francize din România. Care sunt principalele atuuri care i-au determinat pe antreprenori să investească de-a lungul timpului în acest brand?
Foarte mulți dintre partenerii pe care îi avem sunt deja parteneri vechi, cu tradiție în Fornetti. Parteneri care au plecat de la un singur punct de lucru și care acum, după ani, dețin chiar și 8-10 magazine. Așa cum am mai spus, noi, Fornetti România, încercăm frecvent să ieșim cu produse noi pe piață, să înfrumusețăm magazinele, să punem în acord tehnologia de coacere cu noile game sortimentale, iar partenerii apreciază eforturile noastre, chiar și în vremurile puțin mai delicate. Cred că principalul atu este atenția îndreptată spre produs, de aici toate celelalte se leagă extrem de bine și curg într-o direcție favorabilă și pentru partener.
Ce diferenţe sunt între o patiserie Fornetti şi o patiserie clasică?
Fornetti a apărut pe piață într-un moment în care, în România, sectorul food stradal era foarte puțin dezvoltat. Noi am surprins piața și am reușit să ne facem extrem de repede un renume. Caracteristica s-a păstrat încă din 2001: patiseria și panificație congelată. Diferența o face însă tehnologia pe care Fornetti a dezvoltat-o pe parcursul anilor, modernizarea fabricii din România și constanta implicare în alegerea de ingrediente bune, calitative. Ne mândrim cu o fabrică extrem de modernă , dar și cu investiții în acest capitol.
La ce provocări ar trebui să se aştepte un antreprenor care vrea să-şi deschidă o patiserie Fornetti în franciză?
Nu aș spune că trebuie să se aștepte la ceva provocări anume. Sistemul nostru de franciză este extrem de bine închegat, solid și nu apar surprize pe parcurs. Pașii sunt simpli: dacă un potențial partener dorește să deschidă un magazin Fornetti, ia legătura cu reprezentanții noștri, care evaluează potențialul spațiului, se fac calcule de profitabilitate la fața locului (în funcție de zona aleasă, de locație, de vad comercial, flux de oameni), se achită taxa de franciză care a fost scăzută considerabil (500 de euro) și se începe amenajarea magazinului, cu asistență permanentă din partea companiei. Nu intervenim în nici un fel în afacerea partenerului, singura condiție este respectarea indicațiilor de coacere pentru produse și desigur a condițiilor igienico-sanitare din magazine.
Ce surprize ne-a pregătit Fornetti pentru acest an?
În anul acesta, așa cum am făcut-o an de an, vom introduce pe piață produse noi, atât din gamele clasice cât și unele inedite. Avem feedback din partea partenerilor privind anumite sortimente, ei fiind în cel mai apropiat contact cu consumatorii, astfel încât anul 2015 va fi unul cu surprize în materie de produse. Totodată, lunar, în magazinele Fornetti vor exista promoții la diferite produse. Consumatorii vor putea achiziționa câte unul sau două produse în fiecare lună la un preț redus. Totuși, cred că cel mai important aspect pentru 2015 este faptul că putem anunța ieșirea din reorganizare la data de 31 mai 2015.
Articole citite

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Michał Wiśniewski, director consultanță PROFIT system, își împărtășește experiența din afacerile în franciză din Europa Centrală și de Est.
Radu Tănase, fondator al Calif și Condimental, a anunțat în cadrul evenimentului Fast Forward Business Summit, care a avut loc in 27 septembrie a.c., că va lansa business-ul de franciză pentru brandul Condimental de Calif.
Când pui alături o franciză cum este Fibonacci Kids și un partener cu o vastă experiență în lumea sistemelor de siguranță pentru copii și pasionat de cele de educație adaptate viitorului, nu poate fi vorba decât de succes.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari