Burger King iese de pe piața locală

Piața localurilor de tip fast-food din România valorează aproximativ 500 de milioane de euro și este în continuă creștere.
Miercuri
20.06.2012
Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a intrat în insolvenţă.
 

Compania închide în această săptămână ultimele două unități pe care le mai avea pe piața locală, marcând ieșirea lanțului american de tip fast-food din țara noastră, informează ZF. Restaurantele Burger King din Băneasa Shopping City, Plaza România și București Mall au fost închise recent. Burger King a fost adus în România de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, în aprilie 2008, cu 13 ani mai târziu față de principalul său concurent la nivel mondial, McDonald's.

Compania Atlantic Restaurant System avea în anul 2010 datorii de peste 22 mil. lei şi pierderi de peste 5 mil. lei, potrivit Wall-street. Ultimele date disponibile pe Ministerul Finanțelor arată că pierderile înregistrate de Burger King au crescut de la 1,1 mil. euro în 2009 la 1,27 mil. euro în 2010.

Specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.

În anul 2011, în România funcţionau 6854 de magazine de tip fast-food, potrivit unui raport realizat de Euromonitor. Principalii competitori Burger King din piaţa românească erau McDonald's, KFC, franciză controlată de omul de afaceri Puiu Popovici, şi nou venitul Subway.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.